Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.06.2010 09:04
Olen töissä kaupassa joten työpaikan releissä mennään. Renksuhousuja en uskaltaisi laittaakaan turvallisuussyistä ja työ ei ole kovin siistiä sisähommaa, sillä olen elintarvikepuolella, nostelen raskaita tavaroita, hyllytän jne. Korvakorut pidän nappeina ja meikki on lähes olematon, kajalit vaan suttaantuisivat enkä laiskana jaksa olla korjaamassa niitä vähän väliä. Vapaa-ajalla panostan jos suinkin jaksan, vielä toistaiseksi olen ollut niin väsynyt työpäivän jälkeen että kaadun suoraan sohvalle kotiin tultuani.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.06.2010 22:29
Oon tässä miettiny omaa työhaavettani, nimittäin venäjän kielen tulkki. Venäläiset naiset haluaa pukeutua tyylikkäästi ja naisellisesti, joten periaatteessa goottityylin ei pitäis olla ongelma. Kuitenkin oon saanu mielikuvan, että siellä ei hirveesti tykätä kyseisen tyylisuunnan edustajista. Tietty mie voin sen verran joustaa, itse asiassa tulkin hommiin (ainakaan viittomakielen tulkin) ei ole kauheen suotavaa pukeutua näyttävästi.
Pitänee tässä selvitellä asioita, ja sitten mikäli yliopistoon pääsen, nii jätän ne kaikkein gooteimmat vaatteet venäjänvaihtoon lähtiessä kotiin
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.06.2010 08:18

Lainaus: Kaysa

Venäläiset naiset haluaa pukeutua tyylikkäästi ja naisellisesti

Hieman OT: tästä asiasta voi olla montaa mieltä... varmasti venäläiset naiset kokevat itse itsensä todella tyylikkäiksi, mutta harvemmin itänaapurin leideistä löytyy tyylitaitureita. Näyttäviähän he toki ovat mutta eivät ehkä sillä kaikista silmääilahduttavimmalla tavalla. Venäläiseen vaatemakuun verraten onkin siis hivenen omituista ettei siellä hyväksytä goottityyliä!
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.06.2010 09:24

Lainaus: Kaysa

Tietty mie voin sen verran joustaa, itse asiassa tulkin hommiin (ainakaan viittomakielen tulkin) ei ole kauheen suotavaa pukeutua näyttävästi.

Viittomakielen tulkilla on hyvä olla musta (tai ainakin tumma) paita, jotta on helpompaa havaita kommunikaatiota viitottaessa. (Jestas, olen joskus käynyt viittomakieltäkin 3 kurssia...kielet tuppaa unohtumaan, kun niitä ei käytä. Niin kävi myös japanin kielen kanssa.) Eli mustaa vaan ylle! Tässä mielessä goottihenkisyys passaa mainiosti, hehheh. Se täytyy kuitenkin sanoa, että kaikenlaisissa toimistotöissä ja sellaisissa, joissa vieraitten ihmisten kanssa "joutuu" olemaan, niin siisti pukeutuminen on maalaisjärjellä ajateltuna tärkeää. Onhan meillä tämä corporate goth -lookki käytettävissä, jos haluaa.

Normaalitöissäni voin olla melkein missä vaatteissa hyvänsä, mutten halua provosoida ketään kimppuuni tai arvostelemaan ulkonäköni perusteella sitä, olenko pätevä viranomainen vai en. Minulla on kyllä työpaikalla varavaatteet, jotka voin laittaa jos pitää johonkin yllättäen lähteä, ts. kengät joilla voi vaikka juosta ja siistit farkut + paita ilman mitään tekstejä tai printtejä. Toimistolla voi hengata vaikka Burzumin paidassa, eikä se työkavereilleni kuulu. Asiakkaiden eteen en ko. paidassa mene, koska viranomaisen tulee olla tavallaan poliittisesti ja uskonnollisesti neutraali. Kun itsessä ei ole em. symboleja, voi asiakaskin luottaa paremmin siihen, että päätökset tehdään neutraalin puolueettomasti. Myöskään yhteistyökokouksissa esim. suurlähetystöjen tai poliisin kanssa en tosiaankaan laita päälleni mitään provosoivaa, tarkoitus on kuitenkin herättää luottamusta.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.06.2010 17:29
Piiskansiima, täällä Suomen venäläisimmässä kunnassa asuessa on näkyny monenlaista, niin hyvin tyylikästä ja no, ei niin tyylikästä Makuasia tosiaan. Mitä oon kuullu, nii saattavat maksaa hurjasti merkkivaatteista. (Armaneista sun muista sellasista) Ehkä corporate goth ei heidän silmiään särkis liikaa.
Natassja, mitä nyt muistan pääsykoepäivästä nii tutorit sanoivat että myöskin kovin avokaulaiset paidat kannattaa jättää kotiin, etenkin vaaleaihosen. Pitää tässä vaan ootella että tietoja jostain paikasta saan
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.09.2010 23:30
Vaihdoin työpaikkaa tässä muutama viikko sitten. Pukeudun yleensäkin töissä aika hillitysti, mutta huomaan rajoittaneeni omaa tyyliäni entistä enemmän uudessa paikassa. Kuten tavallista, olen työpaikallani se ainoa hiukankin omaperäisemmän pukeutumistyylin omaava. Näin syksyn tullen olen kaivanut kaapin uumenista enimmäkseen neuleita sekä kaulus- ja trikoopaitoja, jotka yleensä yhdistän mustiin suoriin housuihin. Yläosissa täytyy kuitenkin aina olla jokin omaa silmää miellyttävä juttu, joka tekee vaatteesta jollain tavalla erikoisen, vaikka muuten olisikin hillitty. Koruilla ja muilla asusteilla voi helposti tuoda mukaan näyttävyyttä, joskaan ne eivät aina ole käytännöllisiä työssäni. Ihailemaani 40-luvun tyyliä voi rauhassa tuoda työpukeutumiseen, mutta toinen suosikkini 50-luvun tyylinen pukeutuminen saattaa jo aiheuttaa pitkiä katseita.
Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2010 18:49
Olen töissä aika konservatiivisella alalla. Ehkä siellä persoonallisuuttakin sallitaan, mutta kovin vähän sitä näkyy. Tai sitten on pitänyt ensin todistaa pätevyytensä ja saada tietty status; menestyneille tunnutaan sallivan enemmän vapautta, eikä persoonalliseen ulkonäköön heillä liitetä mitään ylimääräisiä negatiivisia määreitä. Jossain vaiheessa mieltymys synkkään tyyliin näkyi työpukeutumisessani enemmänkin, mutta sitten alkoi tuntua siltä, etten haluakaan niiden tietävän millainen oikeasti olen, tai että minussa on toinenkin puoli. Virkaminä riittäköön heille tiedoksi. Niinpä työpukeutumiseni on nykyisin suhteellisen tavallista toimistotyyliä, tosin olen yhä uskollinen tietylle värimaailmalle enkä edelleenkään kumarra luxusmerkkejä jollen oikeasti pidä niistä (eli edelleenkään minulla ei nähdä vaaleanpunaista Burberryä). Toisaalta esim. värejäni kommentoidaan usein (luonnostaan vahvat, kontrastiset värit) ja sitä, miten ne jo tekevät ulkonäöstä jotenkin tavanomaista dramaattisemman. Yleensä kommentit on olleet positiivisia, samoin sellainen hillityn dramaattinen tyyli (mm. pitkät hameet) on saanut myös kiitosta.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.09.2010 15:22
Kouluttaudun kaupalliselle alalle joten nyt on ehkä koulu aikoina taas hiukan vapaampaa tämä pukeutuminen, mutta tulevaisuudessa siintä varmastikin tuo Corporate Goth- tyyli. Aamuisin tosin en jaksa niin hirveaästi panostaa, joten ylläni on yleensä erisävyisiä mustia farkkuja ja bändipaita. Yksinkertaista ja mukavaa. Tyylista dramaattisemman saa yhdistelemällä erilaisia kenkiä ja jakkuja.

Heti saa kommenttia, kun farkut vaihtaa vaikkapa hameeseen. Tosin positiivisia ovat nämä kommentit olleet.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.09.2010 15:44
Olin toinen Turun Cybershopin ensimmäisistä myyjistä, myöhempi varamyymäläpäällikkö, ja tuolloin ei pukeutumisen kanssa ollut minkäänlaista ongelmaa - päin vastoin oli vaan hyvä, jos mainosti kaupan vaatetusta päällään.

Teatterialalla sen sijaan olen havainnut ongelmia. Teen maskisuunnitelmaa eräässä proggiksessa, jossa alunperin piti tehdä oopperameikki - mutta se olikin kommunikaatio-ongelma ja väärinkäsitys tai sitten esimieheni eivät tiedä, mitä oopperameikki tarkoittaa. No, minä loin sarjan oopperameikkejä (tai maskeja), ja kun toin ne paikalle, käskettiin mennä ripsivärilinjalla. Koetin siihen sanoa, että eihän siinä ole mitään järkeä, kun edes iltameikki ei näy 35 metrin pituisen katsomon perälle - ja sain vastaukseksi jotakuinkin: "Mä ymmärrän että haluat tehdä vahvoja meikkejä kun sä ite meikkaat vahvasti mut mäkin kysyin kerran yhdestä vahvasti meikatusta esiintyjästä et miks se on saatananpalvoja. Et heti kun meikkaa tummasti ni siit tulee sellanen et toi on joku gootti tai saatananpalvoja tai... - enkä mä nyt siis sano, että sä olisit saatananpalvoja tai mitään! - mut se nyt vaan..."

Joo-o. "Joku" gootti tai saatananpalvoja... Ja "en nyt sano, mutta sanon kuitenkin". Hyvin on termit hallussa ja tiedot kunnossa... No, ei kait siinä. Kyllä mä mielelläni otan palkkaa siitäkin, että opetan ihmisiä laittamaan ripsiväriä.

Varastotyössä laitoin aina ihan perusrähjäiset housut ja peruspaidan. Mutta ne olivat mustat, joten se kai tarkoitti sitten hienoa: Kerran esimieheni hymähti, että "Voisit säkin joskus laittaa jotain vähemmän hienoa."

Kas kummaa, kaikki naljailleet tai tuhahdelleet ovat aina olleet vanhempia naisia.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.09.2010 19:20

Lainaus: Vaulderie

Kas kummaa, kaikki naljailleet tai tuhahdelleet ovat aina olleet vanhempia naisia.

Erittäin yleinen ilmiö. Kai se on hyväksyttävä, että keski-ikäiset naiset pesevät teinitkin ilkeydessään. Kuulemma tämä johtuu usein kateudesta nuorempia naisia kohtaan, mutta tiedä siitä sitten mikä noita riivaa. Melkein aina jos tulee negatiivista kommenttia, lähteenä on keski-ikäinen nainen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit