Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.07.2009 20:36
Minun duunissa on kyllä niin, että viranomaistehtävissä täytyy näyttää neutraalilta ja uskottavalta. Arkisia vaatteita, jakkupuku ei käy tähän hommaan. Ei voi pitää uskonnollisia ja poliittisia tunnuksia (kristityillä ristit, bändipaidoissa pentagrammi tms.), paljastavasti ei voi pukeutua, lävistykset ja isommat korvikset, rannerenkaat, kaulaliinat ja takeissa huput ja narut ovat turvallisuusriski itselle. Meillä on porukkaa joka lähtöön, erilaisista alakulttuureista ja eriävillä seksuaalisilla ja poliittisilla suuntautumisilla, mutta ei se työssä tule mitenkään provosoivasti esille. Itse pystyy järkeilemään, mikä toimii ja mikä ei. Alakulttuurin korostaminen saa aikaan turhia konflikteja ja häiritsee itse työtehtävän suorittamista. Meillä ollaan kyllä silti persoonallisia ja siihen jopa rohkaistaan, koska itse on se tärkein työväline. Minä olen ollut joskus kirkkaan punaisessa tukassa ja työkaverilla (nainen) oli lyhyehkö keesi, ennenkuin vetäisi kaljuksi.
Itse pistän päälleni aina mustaa, koska muutakaan ei oikein kaapistani löydy. On toiminut ainakin toistaiseksi ihan uskottavana ratkaisuna, kukaan ei ole siitä suivaantunut tai ahdistunut. Farkut ja pitkähihainen paita, niin simmpelisti mennään. Lenkkarit tai maiharit on kätevät, varsinkin kun työ on yleisesti ottaen aktiivista liikkumista paikasta toiseen ja karkuunkin täytyy pystyä tarvittaessa juoksemaan. Töihin meikkaan tosi kevyesti, siten että kuitenkin tuntuu huolitellulta ja hyvältä.
Sekin etu neutraalissa pukeutumisessa työpaikalla on, ettei asiakkaat harvemmin tunnista minua vapaa-aikanani. Vaatteiden vaihto oman näköisiin on myös yksi hyvä konsti päästä työroolista eroon, eräänlainen puhdistautumisriitti, jos on ollut rankka päivä.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.07.2009 21:05

Lainaus: Natassja

Vaatteiden vaihto oman näköisiin on myös yksi hyvä konsti päästä työroolista eroon, eräänlainen puhdistautumisriitti, jos on ollut rankka päivä.

Aivan sama juttu itsellä. Oli muuten tosi hyvä pointti tuo.

Hiuksista omalla työpaikallani voisin sanoa sen verran, että pitkien pitää olla kiinni. Muuten tyyli on käytännössä vapaa. Sain jopa kehuja liilanmustista hiuksistani, mutta siirryin kuitenkin pian takaisin mustaan ihan omasta tahdostani.
Kirjoittanut: Alfanaaras (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.07.2009 21:52
ite oon avustajanäytteliä joskus ja sillo pitää pukee sitä mitä muut sanoo ja vetää sitä roolia.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.07.2009 14:46
rupesin tässä miettiin että koulualkaa taas ja sehän on meidän opiskelijoiden työtä ja miulla on sielläkin käytännössä eri vaatteita kun kotona yms, joten kai nekin lasketaan "työvaatteiksi" kun pukeutuu hieman peittävämmin ja ei niin provosoivasti.... lukion alussa tuli tunne että täytyy ja tahtoo näyttää jokseenkin asialliselta ._.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.08.2009 14:33
Tämän hetkisessä työssäni minulla on ihan firman puolesta vaatteet Meikkiäni ei ole tarvinnut vähentää kun en ole edes muiden ihmisten kanssa tekemisissä.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.08.2009 22:44

Lainaus: Natassja

Minun duunissa on kyllä niin, että viranomaistehtävissä täytyy näyttää neutraalilta ja uskottavalta. Arkisia vaatteita

En ole sentään ihan viranomainen, mutta muuten samassa tilanteessa, kuin Natassja. Töihin ei kannata viedä koko persoonaansa, koska joudumme ihan henkilökohtaisesti jatkuvasti arvostelun kohteeksi. Se on helpompi sietää, kun on eräänlainen työminä erikseen. Näyttämällä neutraalilta tulee myös helpommin kohdatuksi ammattilaisena, eikä ensisijaisesti goottina tms. En myöskään haluaisi pilata rakkaimpia vaatteitani töissä. Lasten kanssa työskennellessä ne likaantuvat ja jopa rikkoutuvat helposti. Useimmiten pidän joko sinisiä tai mustia farkkuja tai mustia housuja. Niiden kanssa käytän kauluspaitoja, neuleita ja kaikenlaisia pitkähihaisia. Liian mustissa ei kuitenkaan kannata olla, ainakaan jatkuvasti. Useimmat työvaatteeni olen ostanut kirpparilta, koska haluan käyttää rahani ensisijaisesti itselleni mieluisiin vaatteisiin. Olisin tosi iloinen, jos meilläkin olisi työvaatteet työnantajan puolesta, eikä tarvitsisi pukeutua epämieluisiin vaatteisiin. Loppujen lopuksi töihin pukeutuminen on kuitenkin sen verran pieni asia, ettei se yleensä harmita.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.08.2009 14:20

Lainaus: Severana

Useimmat työvaatteeni olen ostanut kirpparilta, koska haluan käyttää rahani ensisijaisesti itselleni mieluisiin vaatteisiin

Tuo on kyllä absoluuttinen totuus Itse teen ihan samalla tavalla että hankin kaikki rönttövaatteet kirpparilta halvalla ja sitten laitan enemmän rahaa niihin mieluisiin ihanuuksiin.

Mitenkäs teillä jotka olette asiakaspalvelutöissä tai ns. viranomaistöissä on tuo lävistysten laita?
Saako kaupan kassalla olla lävistyksiä ja missä menee sellainen raja miten paljon niitä saa olla?
(Nyt lähinnä kyseessä kasvojen alueen lävistykset (ei korvakorut))
Kirjoittanut: wampyr 95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.08.2009 16:04
Toissavuonna meidän opettaja käski mun kaverin ottamaan mustan hupparinsa pois.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.08.2009 11:40
Itse olen kirjastossa töissä (vielä vähän aikaa). Kun työhaastattelussa olin niin ainoa mitä isopomo sanoi pukeutumis koodista olis se, että hihattomia paitoja ei saisi pitää, lyhythihaisia kyllä. Ja liian avonaiset kaula-aukot voi jättää vapaa-aikaan. Olen siis pukeutunut töissä tummiin sävyihin ja tuonut enemmän esille sitä mun rokkaripuolta. Kuituletitkin päässä oli hetken aikaa ja sekä asiakkailta että työkavereilta tuli kehuja. Paljon siis ratkaisee hommassani oma maku. En laita esim. päälleni mitään pääkallopaitoja tai jalkoihini korkkareita työajaksi.
Kirjoittanut: Kaarina (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.08.2009 21:21
Työskentelen vanhusten parissa, joten tämän hetkinen työpaikkani tarjoaa työvaateet. Meillä on silti mahdollisuus pukeutua omiinkin ja niinhän minä teenkin. Yleensä päällä on t-paita ja mustat housut, jotain mihin ei harmita vaikka vähän eritteitä roiskuiski tai kamppeet hajois. Hirmu tiukkoja paitoja en suosi ku osa papparaisista tarttuu muuten etumukseen kiinni. Lävistykset on onneksi sallittuja eikä kevyttä meikkiäkään katsota pahalla.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit