Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.07.2009 18:51

Lainaus: FilthyVictorian

Niinpä. Kaverin veli ei ollut päässyt kauppaan töihin sen takia,koska oli naama täynnä lävistyksiä. :P

Missä se raja menee niissä lävistysten määrissä? Tarkoitan nyt että katsovatko kieroon kauppaan työntekijöitä hakiessa jos on huulessa ja nenässä koru? Ymmärrän kyllä jos naamassa on 30 lävistystä ja kaikenlaisia venytyksiä että ei varmaan asiakaspalvelu hommiin paras Tosin voihan se olla ihan paikkakohtaista...
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.07.2009 20:10

Lainaus: SirMarylee

illä kaikki ihmiset/asiakkaat eivät välttämättä tunne oloaan mukavaksi henkilön palveltavana, jonka naama hohkaa rautaa kun rautian hyllyt.

totta totta, mutta toisaalta jos saisi pitää rautansa niin ihmiset tottuisivat asiaan eikä (kovin moni ainakaan) enää edes huomaisi asiaa. hygieniaan tuskin voi vedota esim. jossain vaatekaupassa. mutta itse olen kokenut tämän, että suurimmassa osassa duuneista olen joutunut koruni poistamaan ( pitkin hampain mutta minkäs teet...) ja ei, en ole mikään metalliturpa, jolta ei paljasta ihoa alta näy. lävistyksistäni vain 2 näkyy. nykyisessä paikassa en joudu ( oi kiitos, kiitos, kiitos!) olemaan asiakkaiden parissa ja saan näyttää miltä lystään kunhan pystyn työni rytkyissäni tekemään. Työt kutsuvat sen verran aikaisin etten paljon meikkaile, perus pohja.eye-liner,ripsari- setti ja hiukset laitan.
itse ainaki ilahdun suunnattomasti jos myyjällä on lävistyksiä tai näkyviä tatuointeja, koska se kertoo, että edes jossai on niitä työnantajia, jotka antavat ihmisten olla omia itsejään! ei ainakaan mun kykyni tehdä työni hyvin heikkene siitä, että mulla pari lävistystä on.
MUTTA niinkuin jo sanoin, ymmärrän tietyt paikat missä ei voi olla mitään naamassa.
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.07.2009 20:13
Minulla ei juurikaan ole kosketusta työelämään, mitä nyt olin parin viikon ajan siivoojana. Pukeuduin ihan vaan vanhoihin verkkareihin ja perusteeppariin ja lenkkareihin. Korujakaan en juuri pitänyt korvissa aina olevia renkaita lukuun ottamatta, ja hiuksetkin pidin aina kiinni. Meikkinikin oli aina hyvin hillitty. Ei kovin hehkeä varustus, mutta ei siivotessa pidetäkään mitään rimssuja päällä, varsinkaan kun käsitellään vahvasti emäksisiä aineita yms. eikä kukaan katso mitä siivoojalla on päällään.
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.07.2009 10:06
Lukion jälkeen olin baarissa baarimikkona n. vuoden, siellä piti olla kalja/siideripaita päällä ja essu, muuten ei ollut niin justiinsa. Lävistyksetkin sain pitää ja tukkaa värjätä miten huvitti.

Työharjoitteluun hakiessani eräässä mainostoimistossa pomo oli kuulemma sanonut ADille, että eihän tuommosta joulukuusta voi meille ottaa. ADt kuitenkin oli sitä mieltä, että olen hakijoista paras ja pääsin sinne ja sain pitää lävistykset. Sain töitä harjoittelun jälkeen samasta mestasta kun pomokin huomas, että joulukuusihan on ihan pätevä. Nykyisessä työpaikassa ei ole paljoa ihmetelty lävistyksiä tai tatuointeja, täällä on niinpaljon jokasortin hiihtelijöitä, että vanhanliiton porukatkin on jo tottunu.

Harrastuksissa lävistyksiä pitää karsia pois, ettei käy huonosti. Eikä se kyllä mikään ongelma olisi, jos töissä vaadittaisiin lävistysten pois ottaminen. Ei minun identiteetti noista killuttimista ole kiinni.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.07.2009 11:05

Lainaus: SyllaBoreal

30 lävistystä ja kaikenlaisia venytyksiä että ei varmaan asiakaspalvelu hommiin paras Tosin voihan se olla ihan paikkakohtaista...

Tällä tyypillä oli vielä venytettynä korvanlehti. :'D
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.07.2009 11:31

Lainaus: blood

Mä kuulun myös tähän ryhmään jolla on työpaikalta saadut työvaatteet, joten oma persoonallisuus ei juurikaan paista töissä.

Minäkin. Ymmärrän kyllä, se on ihan hygieniasyistä ja siksi ei myöskään saa olla lävistyksiä tai pitkiä eikä lakattuja kynsiä. Kyllähän sitä välillä tahtoisi antaa kysien kasvaa tms. mutta koska työasu on hygienian takia, se on perusteltua eikä mitään "kaikkien täytyy näyttää samalta" -sössötystä. No, eipähän ainakaan tarvitse miettiä mitä töihin päällensä laittaa. Meikkiä saa olla kohtuullisesti, minun työmeikki joku pohjustus+ripsaria tai pohjustus+ripsaria+eyeliner riippuen päivästä. Näyttäisi hölmöltä jos olisi paljon pakkelia tai kirkkaita värjä naamassa ja perusvaatteet päällä.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.07.2009 11:40
Meillä ei katsota ulkonäköä niin tarkkaan, kunhan on siisti. Mulla ja muillakin on lävistyksiä naamassa ja yhdellä työkaverilla komeat tatuoinnit. Meillä asiakaspalvelu tarkoittaa hyvää ja asiallista käytöstä, ei niinkään ulkonäköseikkoja.
Vaatteet meillä on työpaikan puolesta, joten niitä ei tarvitse murehtia. Joskus jos joutuu olemaan ns. siviileissä töissä, niin silloin täytyy vähän aamulla katsoa, että laitta vähän fiksumpaa päälleen tilanteen mukaan.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.07.2009 12:25

Lainaus: FilthyVictorian

Tällä tyypillä oli vielä venytettynä korvanlehti. :'D

Voihan venytetty korvanlehti Ei sen nyt pitäisi minusta olla mikään peruste ettei oteta töhin? Eihän se ole edes näkyvällä paikalla? Paitsi jos on lyhyt tukka...
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.07.2009 19:15

Lainaus: SyllaBoreal

Voihan venytetty korvanlehti Ei sen nyt pitäisi minusta olla mikään peruste ettei oteta töhin? Eihän se ole edes näkyvällä paikalla? Paitsi jos on lyhyt tukka...

Tyyppi on punkkari ja metallii on naamassa aika helvetisti ei ihme että eitteivät ottaneet sinne töihin. O-O
Kirjoittanut: Cherry (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.07.2009 19:29
Hoitoalalla kun olen, yleensä työpaikalta saan ainaniinihanan työvaatteen, joka yleensä käsittää valkoiset housut ja valkoisen paidan. Nykyisessä työpaikassani tosin saan onneksi pitää omia vaatteita, yleensä perusmusta t-paita ja farkut tms. Lävärit otan aina pois korviksia lukunottamatta. Tatuointi saa näkyä, riippuen tietty minkälainen on, kun työskentelen mielenterveyskuntoutujien parissa, etteivät saa hirveitä traumoja mistään paholaisista yms Yleensä olen koittanut peittää kuvani.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit