Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.01.2010 00:12
Eipä sitä omasta mielestänikään tarvitse mitään ihan uskomattoman repäisevää käyttää töissä

Goottityyli on kuitenkin siitä kiva että sen voi toteuttaa todella neutraalilla ja myös valtavirran mielestä hyväksyttävällä tavalla menettämättä silti ollenkaan kalliita "goottipisteitä". Esim. tuskin kukaan pahastuisi jos mies laittaisi liituraitapuvun ja -housut ja pitäisi lyhyehköjä mustia hiuksia? Ja varmasti näyttäis aika gootilta silti

Ja eikös jokaisessa tyylissä ole sitä vaihtelua, että on vähän eri pukeutuminen kotona, juhlissa, töissä yms.. Ei tarvitse olla mikään goottipukeutuja, tavistyylissäkin tuon voi huomata.

En siis siksi näe mitään syytä, miksi töissä pitäisi olla hirveet systeemit päällä
Kirjoittanut: Gallante (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Gallante
  • Lähetetty: 27.01.2010 01:22
En voine puhuu työelämästä henkilökohtasesti - onnekseni en tee mitään oikeita töitä - mut on periaatekysymys syyllistyy johonkin konservatiivien mielestä röyhkeeseen etikettivirheeseen kaikissa muodollisemmissa tilaisuuksissa, etenkin keikoilla. Esimerkiks valkosen sijasta viininpunaseen frakkipaitaan muuten perinteikkään frakkipuvun kanssa, "miehille sopimattomiin" näyttäviin hopeekoruihin, solkikoristeisiin juhlakenkiin tai muuhun vastaavaan. Pitkän mustan letin voinee mainita myös, vaikka se oliskin vedetty hiusvahaa säästelemättä ponnarille.

Lainaus: UndyingDreams

Ja eikös jokaisessa tyylissä ole sitä vaihtelua

On, ja goottityylissä enemmän ku missään muussa joka suoralta kädeltä tulee mieleen. Oma pukeutuminen on arkisinkin vaihtelevaa ja fiiliksestä riippuvaista: välillä huvittaa pukeutua pukuun, välillä näyttää erottuvammalta ja sitä kautta provokatiivisemmalta. Välillä molempia samaan aikaan.

Melkein mihin vaan ja miten muodolliseen hyvänsä kokonaisuuteen voi tuoda persoonallisuutta yksityiskohdilla eikä se vaikuta tyylikkyyteen ku positiivisesti, jos sen osaa tehdä niin.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.01.2010 01:23
Kyllä työvaatetus ja goottivaatetus on mielestäni aika eri homma. Riippuu toki tietenkin työpaikasta, mutta moni työ on likaista (eli edes niitä toisiksi parhaita vaatteita ei kannata pitää), toisissa on etikettivaatimuksia (vastaanottovirkailijat, kassavirkailijta), että harvemmissa pääsee pistämään niskaansa mitä lystää.
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Lähetetty: 27.01.2010 20:22

Lainaus: Abigor

mutta moni työ on likaista

No mutta noissa asioissa onkin jo sitten ihan lapsellista alkaa miettimään jotain goottityyliänsä ja sen toteuttamista. Tuskin ne "taviksetkaan" kokevat itseänsä erityisen hyvännäköisiksi jossain työhaalareissa esim. hitsaamolla tjsp.

Mutta sanonpahan, että missä tahansa työssä, jossa on sallittua käyttää omia vaatteita, on mahdollisuus tuoda esille omaa tyyliänsä hallitusti ja tyylillä, ilman että kukaan järkevä siitä pahastuu tai alkaa valittamaan.

Sen sijaan noissa muissa hommissa se menee yksinkertaisemmin: Ei asiaankuuluvia työvaatteita --> Ei töitä
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2010 16:36
Itse käyn satunnaisesti eräässä ravintolassa tarjoilemassa, niin tietenkin on ne työvaatteet, mutta ihan tyylikkäät: mustat suorat housut, musta kauluspaita ja sitten musta noin polviin ylettyvä esiliina. Olin myös eräässä elintarvikefirmassakin joskus, missä ei juuri mitään työvaatteita vaadittu, mutta jos hommana oli vakumoida kaikkia ruokia, mikä saattaa olla melko sotkuista, niin en kyllä mitenkään pukeutumiseen panostanut
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.04.2010 13:19
Mie olen ihan vaan konttorirotta, joten voisin meikatakin normityylilläni, mutta olen erittäin laiska nousemaan sängystä ylös, joten toimin työssäni täysin meikittömänä. Vaatteet ovat milloin mitäkin, joskus jotain kivaa hametta sekä korkokenkiä ja paitulia, joskus (kuten nyt.. -.-') päälläni kotiverkkarit sekä Seppälästä ostettu musta T-paita. Istumatyössä pystyy hyvin käyttämään vaikka minkälaisia kenkiä, ainoana miinuspuolena että istuma-asento kärsii välillä liian korkeista koroista, ja tämän seurauksena sitten selkä kipeä Nykyään pitäisi kai vähän edes meikata ettei naama näyttäisi kanalinnun prseeltä ripuliaikaan *mutruilua*
Kirjoittanut: Constance Culmington (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.04.2010 13:33
Meillä töissä saa käyttää omia vaatteita mutta on myös firman puolesta haalaria, takkia ja essua. Itse laitan päälleni yleensä mahd. löysät ja mukavat housut jotka eivät kiristä mistään. Omistankin vinon pinon h&m:stä ostettuja mustia ns. "liikuntahousuja" eli pulsuhousuja (tämä on kaveripiirissä vakiintunut käsite) ne ovat kaikki pari kokoa isompia kuin tarvis, ihan mukavuuden takia ja siihen sitten joku vuodelta keppi ja jeesus oleva t-paita tai kesäisin toppi. Meikkaan töihin, mutta kevyemmin kuin normaalisti. Ja kenkinä pakolliset (mahti seksikkäät ja kuumat) turvakengät
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.04.2010 21:37
En koskaan aikaisemmin ajatellut tätä, vaikka olen känyt töissä, mutta jotenkin niin, että aina olen kyennyt pukeutumaan ja meikkaamaan miten haluan, rankemmalla kädellä.

Mutta nykyisessä paikassa olen ulkona lähes koko ajan, niin mahdollisimman lämpimät vaatteet ovat olleet tervetulleita, hameet ja mekot saaneet jäädä hyllyille. Ja jos olen sisähommissa olen valinnut ne housut ja paidat, joissa vähiten niittejä, ketjuja, verkkoa, mitä tahansa, mutta koska en varallisuuteni vuoksi voi hankkia kovinkaan paljoa vaatteita, joskus muutama solki on vaatteissa. Meikki on hillitympää, sillä normaalioloissa käytän todella paljon silmämeikkiä. Ja kiva kun töissä saamme vielä pitää liivejä, ei aina haittaa jos paita alla olisikin vähän pääkallovoittoinenkin. Kengissä on ollut ongelmaa, olen joutunut lainaamaan muilta. Koroissa ei juuri saa kovin tasapainoa kantamaan painavia kuormia käsin ihan kävelyn verran tarvittavia matkoja.
Kirjoittanut: Freyja- (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 05.05.2010 21:45
Toimistorottana olo on IMO kyllä gootin(tai miksi ei kenen tahansa tälläytymishullun) unelmaduuni. Jakkupuvuista, hameista ja korkkareista saa tyyliin sopivia tosi helposti ja huoliteltu ulkonäkö harvoin on ainakaan miinusta. Lävistyksetkään eivät ole toistaiseksi herättäneet muuta kuin positiivista keskustelua. Lisäksi työreleiden ja iltapuvustuksen voi hyvin hoitaa osin samoilla vaatteilla, jos nyt lyhkäisimmät minarit ja reteimmät remmi-pvc-viritykset jättää iltoihin.

Lainaus: Constance Culmington

Istumatyössä pystyy hyvin käyttämään vaikka minkälaisia kenkiä, ainoana miinuspuolena että istuma-asento kärsii välillä liian korkeista koroista, ja tämän seurauksena sitten selkä kipeä

Jos pöytäsi sen sallii, ota korkkarit pois istuessa ja käytä tarvittaessa sellaista ergonomiakoroketta. Itse istun työpisteellä usein kokonaan ilman kenkiä(oma työasentoni on kyllä ergonomiasta kaukana, istun mitä vammaisimmissa venkuroissa) ja vedän korkkarit jalkaan vasta kun pitää liikkua johonkin. Säästää sukkiksiakin!
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.05.2010 20:36
Me saatiin työvaatetoimittajien kilpailutuksen tuloksena mustat talvivermeet työpuvuiksi, eivät oikein kuulemma tunnu työkaverit viihtyvän näissä varsin cybertyylisissä "univormuissa". Mielenkiintoista nähdä töihin syksyllä palatessa, mille vormu näyttää mustan hitsauskypärän kanssa. Käykö niin, että töihin onkin tällaisen muutoksen jälkeen kiva mennä, talvisin...!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit