Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottien joulu

Kirjoittanut: werewolfette (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.12.2009 19:42
Millaisen joulun aijot viettää? Millaisia koristeita aiot hankkia? Askarteletko itse jotain? Lähetätkö kortteja? Leivotko?

Itse vietän todennäköisesti joulun vanhemmillani ja anoppilassa, mutta olen silti hankkinut mm. violetit jouluvalot, mustan muovikuusen ja aijon hankkia vielä violetteja joulupalloja. :3 Paketit käärin mustaan ja hopeaan, korttien ideointi on vielä kesken. :P Jouluista (muttei liian jouluista) musiikkiakin haluaisin... Niin ja tosiaan ensi viikolla ajattelin leipoa ainakin pipareita ja niistäkin olisi tarkoitus tulla aika omannäköisiä... ;D
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2009 22:28
Yleiseltä puolelta löysin yhden jouluketjun, mutta koska siihen on postattu viimeksi 2007 niin voisimme tehdä vaikka näin joulun kunniaksi poikkeuksen ja aloittaa ihan uuden ketjun samasta aiheesta ja antaa sille vanhalle lukkoa! Topikin kylkiäisiksi liitän vielä muut, hieman suppeammin joulua käsittelevät ketjut jotka saavat jatkaa sellaisenaan.

Jouluterkkuja

Lahjasaaliin listausta

Itse olen myös aloittanut joulunajan vieton, olen ehtinyt leipoa pari pellillistä pipareita (ja syödä ne...), ostaa ja ripustaa jouluvalot, hörppiä glögiä, suunnitella lahjoja ja kortteja... Minusta on tainnut tulla vanha, kun jotenkin tänä vuonna haluaisin tehdä kaiken mahdollisen itse, silti tuskin tulen sortumaan mihinkään täydellisen kotirouvajoulun yrittämiseen vaan vedän ihan normaalisti niitä Saarioisten laatikoita...
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.12.2009 22:38
Mulla on joulukalenteri, kynttelikkö ikkunalla ja.. Siinäpä ne taisivat olla. Perheen itsenäisyyspäivän perinteisiin kuuluu pipareiden teko, sellaista on siis luvassa sunnuntaina. Yksissä pikkujouluissa olen tavoistani poiketen ollut ja huomenna on toiset, kaverille porukalla glögeilemään ja napsimaan pipareita.

En ole oikein jaksanut valmistautua vielä jouluun, koeviikko loppui eilen, eikä vieläkään ole se energisin olo. Lumen puute on sekin osasyynä, en vaan pääse tunnelmaan ilman valkoista maata! Itsenäisyyspäivä kuitenkin aina piristää joulunalusaikaa ja saa juhlamieltä koholle. Tämänpäiväinen itsenäisyyspäiväjuhla koulussa ja minimaalinen lumikerros vähän auttoivat jo joulutunnelman luomisessa.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.12.2009 00:02
Meillä on hienot jouluvalot ja joulukalenterin omistan, ostin joululahjoja jo lokakuussa kun kävin Etelä-Afrikassa. Sieltä oli edullista hankkia.
Halloweeniksi leivoin hämähäkkipipareita, mutta se nyt ei ollut kovinkaan jouluista.

Luulen, että itsenäisyyspäivä luo mullekin vähän lisää joulumieltä ja alan suunnittelun kunnolla.
Ajattelin katsoa linnan juhlia ja nauttia vähän punaviiniä, ehkä siitä juhlatunnelma urkenee.
Kortteja voisin suunnitella ja koristelua kotiin.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 05.12.2009 00:08
En ole itse mikään älytön jouluihminen. Joo, lahjojen osto rakkaille ja niiden paketointi ja antaminen on mukavaa, mutta aika pitkälti siihen se jääkin. Kotiani en koristele sen ihmeellisemmin, mitä nyt saatan muutaman kynttilän polttaa mutta toisaalta niitä tulee poltettua myös muulloin kuin joulunaikaan. Joulukuusta, kinkkua tai valoja en viitsi edes ostaa koska eipä niistä olisi kenellekään mitään iloa, yksin kun asun .

Piparkakkuja, torttuja tai muita joululeivonnaisia en uskalla alkaa valmistamaan koska olen sen verran surkea keittiössä että polttaisin ne kuitenkin ja koska kaikki läheiseni tietävät etten osaa leipoa mitään niin eivät he niitä myöskään lahjaksi halua.

Perinteisen suklaakalenterin ja lumilyhty arpakalenterin olen kuitenkin itselleni ostanut. Ehkä tänä vuonna lykästäisi ja voittaisin viimeinkin sen Tjäreborgin lahjakortin.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2009 00:18
Meillä on tällä hetkellä vain joulukalenterit ja lahjat jo kaikille ostettuina. Jotain jouluhärpäkettä tekisi mieleni ostaa kotiin, mutta en vain osaa päättää ja olen aika kranttu sen suhteen mitä kotiin kannan :S
Kirjoittanut: fantasos (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2009 02:00
Kotona vaimon ja lasten kanssa. Kinkkua ja lahjoja. Kuusi ja koristeita. Kynttilöitä, ehkä takkatuli...
Kaikki se mitä perinteiseen esikristilliseen Yulenjuhlaan kuuluu.
Kirjoittanut: Raziel (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2009 02:28
no joulun vietän softaamassa tänä vuonnakkin. eli en hommaa mitää krääsää
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2009 12:42
Minä olen jo joulutunnelmissa ollut jonkin aikaa. Omaa kotia en erikoisemmin koristele, mitä nyt vaihdan punaiset pöytäliinat ja otan kynttilät sekä sen ainoan joulukynttelikön esille. Tietenkin pari päivää ennen aattoa tulee vielä kuusi.

Meillä on muotoutunut miekkosen kanssa tärkeät jouluperinteet, jotka jatkuvat vuodesta toiseen. Joulunvietto alkaa jo 23. päivä, jolloin katsotaan Painajainen ennen joulua ja aloitetaan kinkun syöminen, jos sattuu tekemään mieli. Aattoaamuna syödään riisipuuroa ja katsotaan Lumiukko, minkä jälkeen kävellään minun vanhempieni luokse. Sieltä lähdetään sitten käymään tuffani haudalla ja siellä yleensä tavataan myös isän veljet perheineen. Sen jälkeen isä heittää minut ja mieheni miehen vanhempien luo. Siellä ollaan jonkun aikaa ja sitten mieheni isä vie minut vanhempieni luo ja kumpikin viettää sitten jouluaaton omien vanhempiensa luona. Näin meillä.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2009 18:46
En ole oikein ehtinyt hoksata, että on joulukuu. Olen ollut kiireinen töissä ja nyt kun on 4 pv vapaata, hömötän lääketokkurassa. Työstressistä taas hartiat ja niska jumissa. En ole muistanut hankkia mitään joulukalenteria enkä ole miettinyt joululahjojakaan. Tämä aihe siis pysäytti miettimään joulua, jonka en arvannut olevan jo niin lähellä.

Jospa antaisin lahjoina tänä vuonna vaikka teatteriliput tms. elämyslahjoja krääsän sijaan. Joulukortteja en ole lähettänyt vuoden 1999 jälkeen, jolloin olin ensimmäistä kertaa Turun postissa töissä lajittelemassa joulukortteja. Niihin kehkeytyi suorastaan inho. Joulukoristeita en aio ripustella, ei minulla ole sellaisia enkä halua hankkia, enkä myöskään askarrella. Panostan joulussa ruokiin, joita on syytä miettiä tarkkaan. Jouluruokien kanssa on kai paras hankkia olutta, punaviini ei sovi yhtään joululaatikoiden kanssa. Voisin myös leipoa mm...maustekakun, nam.

Miehekkeen kanssa sovittiin, että vietetään joulu yhdessä ja paistetaan pikkuinen kinkku. Tästä tulee tosi kiva ja rauhallinen joulu, voisi aloittaa jo 23.pv. Vaikka olen jo 33, niin silti tämä on ensimmäinen joulu jota en vietä äitini luona. Ne on kyllä olleet aina kivoja jouluja. Parasta tässä vuoden 2009 joulussa on se, että on edes jouluaaton verran vapaata. Viime jouluna olin pyhät ja välipäivät töissä, kuten edellisenäkin jouluna. Nyt menen joulupäivänä vasta yövuoroon.

Niinä kahtena jouluna kun olen ollut töissä, on minulla ollut tosi paska, kurja ja yksinäinen olo. Töissäkin tapaukset on sillä jouluekstralla höystettyjä, tuntuu että kaikki keikat on psyykkisesti tavallista vaikeampi kestää ja ne muistaakin erityisen hyvin, vieläkin. Jouluna en tee mielelläni työtäni, vaikka olisi miten hyvät pyhäkorvaukset. Se ei lämmitä mieltä edes tammikuun alennusmyynneissä, ei yhtään. Vaikka yritin ajatella, ettei joululla ole merkitystä, niin on se silti mielessäni yhdessä olemiselle tarkoitettua aikaa. Siksi tämä joulu tuntuu niin erityisen hyvältä, kun voin viettää sen rauhassa ihmisen kanssa jota rakastan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit