Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottien joulu

Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Berzerker
  • Lähetetty: 13.12.2009 15:51
Maalaan punaiset ja vihreät mustaksi ja purppuraksi, maustan kaiken chilillä ja salmiakilla... No en.
Ihan tavallista joulu vietän, vaikka erona on se että ole poikkeuksellisesti toivonut kirjoja ja hyviä kirjoja..
(Hideshi Hinoa ja Clive Barkeria mm.)
Muuten ohjelma on se perinteinen Haudoilla käymään, loput ruuasta valmistetaan, saunotaan syödään, jaetaan lahjoja ja niin edelleen (katsoen tietenkin aina välissä parhaimmat joulu tv-ohjelmat/leffat)
Tälläisen toivoisin myös...
http://www.youtube.com/watch?v=z36Uo1H6KPo
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 13.12.2009 16:22

Lainaus: TaruinenAave

Tässä uskossa mäkin oon eläny. Ainakin sen verran, mitä mä oon tota oikeaa vaniljaa käyttäny, niin oon nimenomaan korvannut sillä vanilliinin.

Okei, kiitos näistä. Päädyinkin lopulta ostamaan kanelia, koska sehän onkin se juttu mitä pitää olla pullataikinaan. Löysin vieläpä ihan toimivaksi todetun pullataikinaohjeen, että jos teikäläiset haluavat leipoa niin tämä todella toimii. Tuosta ohjeesta tulee ainakin pari pellillistä.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.12.2009 17:36
Leipomisesta puheen ollen, minäpä toistin juuri jouluperinteeni ja leivoin seitsemän pellillistä kauralastuja [ja kuuntelin tr00sti Bluria samanaikaisesti] En ole ollenkaan jouluihminen, mutta pidän leipomisesta. Joulunaikaan tuleekin leivottua pipareita ja kauralastuja useita satoja.
Jouluna on kiva askarrella kortteja ja lomailla, mutta kauppakeskuksien joulupukkihässäkät ja glögihyökyaallot voi jättää ihan suosiolla väliin.

Sattuisiko joku muuten tietämään, mistä saisi lepakonmuotoisia piparimuotteja?
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.12.2009 17:55

Lainaus: neo_shaman

Sattuisiko joku muuten tietämään, mistä saisi lepakonmuotoisia piparimuotteja?

Me ollaan äidin kanssa etsitty sellaista kissojen ja koirien kanssa. Ei olla löydetty. Nyt ollaan mietitty, että jos osattais itse tehdä jostain metallista vääntämällä.
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.12.2009 18:27
Hox! Ekaks kannattaa piirtää Lepakko ,ja sitten vääntää se"rautalangasta"!
En ole minäkään nähnyt yhtään piparimuottia lepakosta.Harmi.
Ostan kaikkea kaupasta,kun en ole mikään leipurikaan
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.12.2009 21:19

Nyt ollaan mietitty, että jos osattais itse tehdä jostain metallista vääntämällä.

Niinhän se onnistuu. Allekirjoittanut muistaa joskus ala-asteella käsitöissä työstäneensä aivan kelvon piparimuotin ohuesta metallilevyn pätkästä, mutta muoto oli niinkin jouluisa kuin kolmio. Omintakeista siis, mutta syynä lienee ollut tekijän taitojen rajallisuus

Minusta pipareiden leipominen uhkaa käydä rasittavaksi siinä vaiheessa, kun sitä samaa taikinan palaa on kaulinnut ja reijittänyt muotein jo ties miten monta kertaa saadakseen sen loppumaan, mutta tänä vuonna olisi kuitenkin aikeissa ehkä leipaista muutama erikoisempi, ehkä pääkallon tai kruunun muotoinen pipari, joita sitten koristella voisi
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.12.2009 10:47
I don't do christmas. Alkoi jo ahdistaa tätäkin ketjua lukiessa. Yhdet "talvivalot" on keittiössä, ihan vaan pimeyttä karkoittamassa. Glögiä juon (yleensä samalla kun dataan) koska se on hyvää ja lämmittää. Kiva kun mies saa pari vapaapäivää töistä, päästään ehkä reissuun, miinuspuolena että jos sukulaisiin eksytään niin joulujutut tukehduttaa siihen paikkaan.

Kristillisessä merkityksessä en usko koko jouluun ja materialistisessa mielessä vielä vähemmän. Sukulaisille olen taas kerran ilmoittanut kysyttäessä, että lahjoja en tahdo ja joulua en vietä. Maapallo tuhoutuu muutenkin niin ihan v-tun kiva että sen kunniaksi kauppoihin kasataan taas vinot pinot muovikuusia, turhuuden huippu... Sitten voi tietty ostaa sukulaisten pennuille kasoittain leluja, ihan kuin ne riiviöt leikkisi niillä edellisilläkään ja anopeilta saadaan rumia säkkimäisiä yöpaitoja ja kaikkea vaivaannuttavaa ja turhaa, josta pitää olla olevinaan kiitollinen, lihotaan voitaikinaleivonnaisista ja isi ottaa vähän liikaa viinaa eikä kellään ole kivaa. (Vuodatuksen pointti, että jos joku ei ole jouluihminen niin ei siitä tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa. Todennäköisesti olet vain realisti.)
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.12.2009 13:28

Me ollaan äidin kanssa etsitty sellaista kissojen ja koirien kanssa. Ei olla löydetty.

Lepakonmuotoisia piparimuotteja löytyy täältä ja täältä .

Muitakin goottimaisia piparimuotteja on olemassa.

Kallopiparimuotti

Ja lisää löytyy täältä .
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.12.2009 14:25
Suosittelen Confetti-kauppaa lämpimästi, meikäläisen postiluukusta kolahti pöllönmallinen muotti. Oi joi, pitää ehkä laittaa taas piparkakkutaikinaa niin pääsee askartelemaan. Tällä kertaa ajattelin myös kuorruttaa osan.

Lainaus: kuopassa

Päädyinkin lopulta ostamaan kanelia, koska sehän onkin se juttu mitä pitää olla pullataikinaan.

Itse asiassa se on kyllä kardemumma jota pitää olla siinä taikinassa, korvapuusteissa kaneli ja voi on ennemminkin täytteenä/mausteena.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.12.2009 17:46
Minä vietän jouluni vanhempien luona koirieni kanssa, samassa paikassa ollaan uusi vuosikin.
Omaan luolaani en oikeastaan laita joulua ollenkaan, kun en ole täällä pyhien aikaan enkä uskalla jättää mitään valoja itsekseen tänne palamaan.

Aika perinteisin kuvioin meillä vietetään joulua, ruokaa on paljon ja tapanina/joulupäivänä mennään porukalla mummulaan syömään. Näkeepähän lihapatojen ääressä sukulaisiakin. Muovikuusta meille ei tule ikäpäivänä, vaan ihan oikea ja tuoksuva puu, jonka saamme kivasti kotiovelle mummulan metsästä. Kuusi koristellaan ehdottomasti aatonaattona, muu huusholli siinä itsenäisyyspäivän aikoihin. Aattoaamuna pitää syödä riisipuuroa ja katsoa Lumiukko, muuten tunnelmasta puuttuu aika iso pala. Aattona käymme viemässä kynttilöitä haudoille, samalla toivotamme hyvää joulua jokaiselle poismenneelle. Henkisesti todella raskas keikka. Koska on joulu, saavat elukatkin jouluaterian, koirille ainakin hiukan kinkkua ja maksalaatikkoa, kissoille ostetaan jotain herkkuruokaa ja kollikissa saa palan aladobia, kun on siihen ihan pöpinä. Äidin kanssa viemme löytöeläinkodin kissoille ruokaa tässä lähiaikoina.

Joululahjat kääritään meidän perheessä tänä vuonna mainoslehtiin ja muihin vastaaviin. Koitamme olla mukamas ekologisia. Lahjoja olenkin tässä muutaman ostellut ja pari aion tehdä, tai ainakin yrittää. Tavoite olisi välttää turhaa krääsää vaan keksiä persoonallisia lahjoja itse kullekin, toki kyselen mitä kukakin haluaa ja katselen siltä pohjalta mitä kaupoissa onkaan. Nettiä hyödynsin viime vuonna ja se kyllä helpotti ihan mukavasti.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit