Gootti.net

Goottien joulu

Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.12.2009 16:45

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Lepakonmuotoisia piparimuotteja löytyy täältä ja täältä .

Kiitos, Sanctus Sanctorum Täytynee laittaa minunkin tilaus jossain vaiheessa menemään

Eilen tuli postitettua joulukortit ja käytyä kirjastossa, mikä osoittautui hyväksi ideaksi. Parina viime vuonna olen aikoinut lainata joulun ajaksi Mika Waltarin kirjan Joulutarinoita, mutta olen aina jäänyt nuolemaan näppejäni kun joku toinen on saanut saman idean ennen minua. Olin siis aika yllättynyt kun sen hyllystä odottamasta löysin Tuli myös mukaan kaapaistua perinteisiä joululauluja sisältävä levy, jonka esiintyjälistalta löytyvät Frank Sinatra, Louis Armstrong, Bing Crosby ja Nat King Cole. Normaalisti olen tyytynyt kuuntelemaan vanhoja, 70 - 80-luvuilta peräisin olevia kasetteja, joille äitini on aikoinaan nauhoittanut joulumusiikkia radiosta, mutta jotenkin tänä vuonna en ole saanut aikaiseksi niitä etsiä, kun ei ole varmuutta toimiiko kasettisoitin enää. Mutta tuo lainaamani levy on kyllä kerrassaan mainio. Herroista Frankieta on tullut aiemminkin kuunneltua, mutta toiset sedät ovat jääneet paitsioon -seikka, joka täytyisi korjata mitä pikimmiten. Louis Armstronghan on loistava, herranjumala!Kuunnelkaapas vaikka (jos saan linkin toimimaan): http://www.youtube.com/watch?v=KQQU2ykEQqo
Jotenkin tulee Nightmare before christmas mieleen. Aivan kuin setä laulaisi "Is that you, Sandy Claws?"

Jos muuten joku on jouluisaa luettavaa vailla, niin voisin suositella J.R.R. Tolkienin Kirjeitä Joulupukilta. Kyseessä on teos, johon on koottu Tolkienin aikoinaan lapsilleen Joulupukin nimissä kirjoittamia kirjeitä, joissa hän kuvaa elämää Pohjoisnavalla. Koska kirjeitä ei kirjoitettu kaunokirjallinen julkaiseminen mielessä esiintyy tarinassa hieman toistoa, mutta se on yhtä kaikki todella mukavaa luettavaa ja katseltavaa, sillä alkuperäiskirjeet kuvituksineen on painettu suomenkielisen tekstin lomaan. Ehdottomasti maininnan arvoinen on myös Pukin ystävä Karhu, joka esiintyy alkutekstissäkin tuolla suomenkielisellä nimellä Ja kun nyt suosittelemaan rupesin, niin samaan hengenvetoon voisi todeta, että myös Terry Pratchettin Valkoparta Karjupukki on viihdyttävää luettavaa, ainakin jos Kiekkomaailma on muuten tuttu.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 17.12.2009 14:01
sain tässä yksi päivä idean. pentagrammipipareita! viis sakarainen tähtimuotti ostettu ja ympyrän mallinen löytyy kaapista jostakin. ja sitten vaan kuorrutuksella päälle kuviot nii avot.
osaiskohan ite jotenkin säveltää pääkallon muotoisia pipareita tahi vaikka niitä lepakoita....
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.12.2009 15:44
Kiitos Sanctus Sanctorum! Tästä oli paljon apua, ja täytyykin laittaa seuraavaksi jouluksi tuollaiset tilaukseen [2010 kalenterin lokakuulle laitettu jo muistilappu!], tuskin enää ehtivät tälle vuodelle.
Voisihan sitä kyllä halloweeniksi leipoa vaikka kurpitsa-, pääkallo- ja lepakkopipareita ja koristella sitten oranssilla ja mustalla...
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.12.2009 17:19
Itse en pidä joulusta. Tai siis ei siinä siinä sinänsä ole mitään vikaa, mutta se kaikkialla oleva kiire ja hössötys, kauppajonot, alkojonot ( ), ällöttävän hilipatiheijaa-pirteät tonttujoululaulut, inhottavat joulukoristeet (etenkin ne punaiset ikkunatontut!), syyllisyyden tunne kun ei lähetä joulukortteja, jotka ovat minusta turhia, jopa miltei typeriä ja ylitsevuotava muka-mukavuus.

Muuten se on ihan ok...

No, siis tykkään tehdä ja syödä jouluruokia (kinkkua, nami!) ja siitä kun vetäydytään olemaan hiljaa ja rauhassa (tai ainakin minä vetäydyn )

Minusta koko kaupallisen juhlan voisi vaikka peruuttaa
Kirjoittanut: ButWhy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.12.2009 02:01
Kyllähän nämä pyhät on vähän liian kaupallisiksi tehty .. esim joulu on "Jeesuksen" syntymä juhla tai jotain siihen suuntaan.. ja pääsiäinen oli joku ylösnousemisen juhla.. Miten niitä sitten juhlitaan. Joulupukki tuo lahjoja pikkulapsille -> uutenavuotena paukutellaan raketeilla taivas punaseksi ja sitten yhtä-äkkiä pääsiäisenä tulee jättiläis pääsiäis-pupu joka piilottaa suklaamunia ja sitten kaikki innolla etsii niitä.

Ei mitään .. minun mielestä on ihan mukavia nämä pyhäpäivät..
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2009 17:32
Yleensä jouluna meillä askarrellaan muutamale mummolle kortti (muille tutuille ei lähetetä mitään) ja leivotaan pipareita... jos leivotaan. Eipä kauheasti mitään perinteitä pidetä yllä muutenkaan, joten miksi vaivautua?

Ei joulu ainakaan täällä kovin kaupallinen ole, kun siihen vain yksinkertaisesti siirretään kaikki tavarat, joita tarvitaan, ei mitään muuta.

Lähinnä pidän joulua juuri enemmänkin taukona koulusta ja muustakin raadannasta. Välillä vain on niin mukavaa olla tekemättä mitään.
Kirjoittanut: angelfairy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 18.12.2009 19:03
Mistä te olette löytäneet ja hankitte teidän erikoisemmat joulukoristeet??mustat pallot yms..??
Kirjoittanut: Detteri (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.12.2009 14:16
No, vietän tavallista joulua perheeni parissa. Aattoaamuna koristelemme yhdessä siskoni kanssa joulukuusen, jonka isän on edellisenä iltana hakenut. Sitten katsomme televisiota ja vietetään aikaa. Illalla käymme saunassa, syömme ja avaamme lahjat. Ei sen kummempaa.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 20.12.2009 19:33
Nyt kun vihdoin olen päässyt joulun tunnelmaan, kiitos lumenpaljouden, jaksan kirjoittaa tähänkin ketjuun. Menen keskiviikkona töiden jälkeen junalla Järvenpäähän, ja sen lisäksi että luultavasti visiteeraamme Piiskansiiman&Blackratin luona, katsomme Jonepeikon kanssa varmaankin The Santa Clausen. Aamusella sitten syömme riisipuuroa, haemme äipän Tuusulasta ja ajelemme iskän luokse jossa vietämme aaton.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.12.2009 19:42
Minä tein piparkakkutalon, joka muistuttaa lähinnä goottilaista kirkkoa tai linnaa, kuvia tulee jossain vaiheessa ehkä blogiini
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit