Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Käytättekö hattuja?

Kirjoittanut: kismet (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.07.2009 12:14

Lainaus: Piiskansiima

Joo, kiinnityssysteeminä voi olla jonkinnäköinen kampa, solki, klipsi tai sitten viritelmä johon liitetään äksmäärä pinnejä. Itse olen käyttänyt kamman kanssa myös pinnejä varmistamassa että hatuke tosiaan pysyy päässä. Itse väsäämissäni hatuissa on yleensä sellaisia krokotiilinleukoja muistuttavia nipsuja, pysyvät parhaiten tässä päässä.

Tuleeko moiset siis yleensä hatun mukana vai tartteeko JOSTAKIN erikseen ostaa? Ja pysyvätkö ne lyhyessä tukassa?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2009 12:30
Yleensä hatun mukana on joku kiinnitys. Vaikea sanoa, mikä juuri sinun hiuksissasi pysyy, omissa pyrin käyttämään jotain mahdollisimman tukevaa kiinnitystä sillä ainakaan kammat ja tällaiset klipsit eivät pysy. Pinnejä vaan tarpeeksi ja ehkä hieman tupeerausta alle niin kyllä pysyy!
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2009 12:44
Löysinpä tänään hatun, joka on pakko saada. Kyseessä on "Justin Timberlake" -henkinen hattu paljettiversiona. Sitten kun vielä osaisi päättää haluanko punaisen, liilan vai mustan ja löytää jotain minkä kanssa hattua sitten voisi pitää..

Edit: Tänään tuli tuollainen yllämainittu liila haettua, sain eräistä kasaribileistä tekosyyn!
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.09.2009 00:11
Väänsin tänään punamustan minisilinterin itse pahvista, satiinista, Seppälän hiuskukasta, pitsistä ja nauhoista. Olen kyllä todella tyytyväinen, varsinkin kun kyseessä on ensimmäinen vähänkään hattua muistuttava tekeleeni Muita vaatteita on tullut kyllä tehtyä, mutta hattuhommia en ole tullut aiemmin kokeilleeksi. Kiinnityspulman ratkaisin lierin alla olevilla joustavilla lenkeillä, joihin voi pujottaa pinnejä, nipsuja tai vaikka hiuspannan.

Suosittelen kokeilemaan itse tekemistä, homma on hauskaa ja armollista, kun rumien saumojen ja liimaroiskeiden päälle voi aina kiinnittää koristeita Eivätkä tarvikkeet maksa paljoa, omaan hattuuni paloi rahaa yhteensä 6 euroa.

Hattu on tällä hetkellä vielä aika basic ja kaipaisi ehkä vielä joitakin lisämausteita, mutta voin laittaa kuvia kunhan keksin kameraan patterit jostain.
Kirjoittanut: ChizomeCandy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.09.2009 16:22
Kaupasta en voi valmiita hattuja oikeastaan ostaa ku pää on niin pieni (52cm) XD Lastenosastolta varmaan löytyisi mutta ei kuitenkaan sitten sellaista mitä haluaisin. Jos jaksaisi niin kaippa sitä voisi jonkun minisilinterin hiuspantaan väkertää, mutta sekin vaan että JOS jaksaisi.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.09.2009 19:44
Sanokaapa, että mistä taikoisin minikokoisen knallin? Syyhyttäisi päästä tekemään, mutta en ole keksinyt, mistä sen kuvun kaikkein parhaiten tekisi... Ehdotuksia?
Kirjoittanut: Lorach (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.09.2009 20:53
Itse olisin kiinnostunut normaalikokoisesta knallista. Mistähän noita saisi kohtuulliseen hintaan?
Mustaa barettia tulee toisinaan pidettyä. Se vain vaatisi siihen sen totenkopf kokardin mitä olen pitkään himoinnut.
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.09.2009 12:00

Lainaus: Lorach

Itse olisin kiinnostunut normaalikokoisesta knallista. Mistähän noita saisi kohtuulliseen hintaan?

Tuossa katselin "Keikarin Blogia", ja sillä väitettiin kovin, että knallit ovat niin kuolleet, että niitä saa vain erikoisvalmistajilta Englannissa käytännössä enää. Se kohtuuhinta on siis siinä hyvin kyseenalaista. Kenties joltakulta käsityöläiseltä voisi pyyttää jotain mahdollisimman paljon knallilta näyttävää, joka siis olisi käytännössä knalli, koska kukaan nykyaikana ei osaisi erottaa niitä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.09.2009 12:43

Lainaus: VariSami

Tuossa katselin "Keikarin Blogia", ja sillä väitettiin kovin, että knallit ovat niin kuolleet, että niitä saa vain erikoisvalmistajilta Englannissa käytännössä enää.

Tai sitten painelee Wahlmanin hattuliikkeeseen Helsingissä... Sieltä Blackrat osti oman knallinsa tuossa jokin aika sitten. Että se siitä salatieteestä. Hinta oli muistaakseni kohtuullinen, alle satasen luokkaa.

Miniknalleja taas oli aiemmin tänä vuonna myynnissä Henkkamaukassa, mutta puodin tavaroiden vaihtuvuuden tuntien niitä tuskin on enää edes missään varaston perukoilla. Oma kappaleeni odottelee tuossa hyllyllä tuunaamista.
Kirjoittanut: Blackrat (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.09.2009 16:33

Lainaus: Piiskansiima

Sieltä Blackrat osti oman knallinsa tuossa jokin aika sitten. Että se siitä salatieteestä. Hinta oli muistaakseni kohtuullinen, alle satasen luokkaa.

60€ jos muistan oikein.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit