Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Onko teillä viittoja? - Sivu 3

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Onko teillä viittoja?

Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.09.2007 09:46

Lainaus: jeanna

Tiedän, että ompelu olisi varmaan helppoa, mutta oon laiska, ompelukoneeton ja poropeukalo.

Itselläni on ns. puolipitkä viitta vai pitäisikö sanoa hartiahuivi?
Villakankaasta. Eihän se ole kummoinen tehdä loppujen lopuksi kun eihän viitassa ole kuin paljon tai pitkää kangasta ja narut tai millä haluaa kiinnittää, sekä huppu. Yksinkertaisimmillaan kangasta päästä jalkoihin ja asetat vaan kiinnityskohdan niin vola viitta.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.09.2007 13:29
Vuosi takaperin tein itselleni lyhyen mustan vakosamettiviitan (ulottuu vain kyynärtaipeeseen). Edessä siinä on kolme hopeanväristä koristeellista solkea, jotka ostin Neppinapista (olivat muistaakseni aikas halpoja, vaikka tarkkaa hintaa en nyt muistakaan, olisivatkohan olleet 5e/pari).
Viitassa on pieni kaulus, muttei huppua.

Tahtoisin täysympyräviitan, mutta jokapaikassa ne ovat niin kalliita ja en vain saa itseäni menemään kangaskauppaan ostamaan kangasta. No, ehkä sitten joskus vielä...
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.09.2007 13:49
Ei ole viittaa, mutta se voisi kyllä olla hauska. Paljonkohan ne maksaa?
Kirjoittanut: Moruganna (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.09.2007 15:16
Minä olen itse ommellut sellaisen mustan viitan, jossa on 10 metriä kangasta, 5 metriä siitä on mustaa päällykangasta, joka tuntuu samettimaiselta, mutta ei ole samettia (öh..) ja loput viisi metriä ovat alukangasta joka on mustaa fleeceä. Aivan älyttömän lämmin, ja nimenomaan tarkoitettukin talvipakkasille takin päälle vedettäväksi, niin ei tule vilu. On siitä ollut paljon hyötyä myös kesälläkin, se on lämmin öisin ja sen päällä on hyvä istuakin niin ei mene muut vaatteet likaiseksi
Joskus tosin on tullut kaikkea hauskaa huutelua kun olen pyöräillyt sen kanssa huppu päässä, milloin mitäkin.
Kirjoittanut: Zodiac (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.09.2007 18:53
On, kaksi tai kolme kappaletta, miten sen nyt ottaa, että laskeeko niistä yhtä viitaksi. Kai se viitta käytännössä on, näyttääkin siltä nappeja ja käsiaukkoja (siis ei hihoja vaan semmoisia viiltoja lukuun ottamatta). Se on kait villaa, ei kovin paksu, mustalla satiinilla tai silkillä tai mitä polyesteriä ikinä onkaan vuoritettu, isohuppuinen (se huppu onkin aivan ihana ), musta ja tuleva talvitakkini (kovilla pakkasilla laitan sen kangastakin päälle, pienemmillä itsekseen). Johonkin polvitaipeisiin asti taitaa olla (en jaksa mennä tarkistamaan). Lisäksi minulla on violetinsininen itse tekemäni villaviitta, jossa on semmoinen nätti solki pitämässä sitä hartioilla. Tämä on johonkin melkein nilkkoihin asti, myös hupullinen. Lisäksi minulla on 19€ Aprillista heräteostosviittani, jonka ostamista en ole kuitenkaan hetkeäkään katunut - jotain polyesteria sekin on, mutta aivan mielettömän kauniisti laskostuva ja näyttää sametilta. Musta sekin, ja hupullinen.

Tulevaisuudessa haluaisin kyllä myös semmoisen vuorellisen mustan viitan, jossa on ihan kunnolla kangasta (eli semmoinen kunnolla laskostuva, jota pitäessä voi levittää kädet suorana vaakatasoon tai vaikka ylös asti ilman, että viitta loppuu kesken ja pysäyttää kädet), todella iso huppu, muutama kaunis, kiemurainen solki edessä ja vuori esim. tummanpunaista silkkiä. :P Osannen itsekin kyllä tehdä semmoisen, pitäisi vaan saada aikaiseksi...
Kirjoittanut: Zodiac (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.09.2007 18:57

Lainaus: poison

Ei ole viittaa, mutta se voisi kyllä olla hauska. Paljonkohan ne maksaa?

Riippuu mistä ostaa ja mitä vaatii. Varmaan jostain pilailukaupasta voi saada kympilläkin (itse maksoin 19€), sen sijaan jos haluat nilkkoihin asti ulottuvan täysympyräviitan, jossa on silkkivuori... no, enpä ole missään sellaisia nähnyt myytävän, mutta tuskin ne kovin halpoja ovat.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Mariel
  • Lähetetty: 17.09.2007 17:16
Löytyyhän niitä. Tässä luettelo:

-Mun ykkösviitta, ulkopuolelta musta, sisältä tummanpunainen, iso huppu, maahan asti pitkä, kiiltävää kangasta, taftia tai jotain vastaavaa... Käytän juhlissa ja juhlavissa tilanteissa. Viimeksi oli päällä Ropeconissa.

-(Viitta, joka ei oikeestaan oo vaan mun, vaan mun siskon) Kokomusta samettinen, paksu ja painava talviviitta. Vuoritettu ihan tavallisella mustalla vuorikankaalla, iso huppu, maahan asti pitkä. Käytetään joskus talvisin, kun on oikein kylmä keli. Sisko piti sitä vanhojentanssipäivänä ku piti siirtyä tanssiaisvaatteissa paikasta toiseen, eikä mekon hihat mahtunu tavallisen talvitakin hihojen sisälle. Sitä päivää varten se alunperin tehtiinki...

-Toinen kokomusta samettiviitta, jossa on vuori jostain ohuesta kiiltävästä kankaasta (jotain voilee-tyylistä kangasta, mustaa ja läikehtivää)... Vähän keskeneräinen. Olen käyttänyt kerran jossain koulun joulujuhlissa, sitten päätin vähän korjailla sitä ja siihen se nyt on jäänyt, odottamaan keskeneräisenä, että teen joskus valmiiksi...

-Kesäviitta, ohutta läpinäkyvää kiiltävää mustaa kangasta, puoleen reiteen asti pitkä, edessä rusettikiinnitys, alahelmassa kulkee leveä musta silkkinauha. Pidän aika usein kesäisin auringonsuojana, ettei käsivarret ja hartiat pala.

Siinä ne. Kaikki on itse tehty.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.09.2007 21:08
Ei onneksi ole en käyttäisi moisia mauttomuuksia, ellei sattuisi olemaan todella hieno.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 18.09.2007 11:46
Eipä ole, ei. Enkä tunne minkäänlaista tarvetta hankkiakkaan.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 18.09.2007 12:13
Olen samoilla linjoilla kuin Necroerotica, eli viitat ovat vähän kornia larp-lamea, en voi kertakaikkiaan sanoa että viitta olisi uskottavaa millään muotoa. Missään tilanteessa. Minkään asukokonaisuuden kanssa. Ikinä. Ellei sitten sellainen nilkkapituinen suippohuppuinen, lämmin villaviitta jonkin historian elävöittämistapahtuman yhteydessä, mutta ei silti minua varten. Vampyyri- tai goottikreddun hakeminen viitalla on vähän surullista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit