Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä mieltä pitkätukkaisista miehistä ?

Kirjoittanut: Moonsan (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.11.2007 12:26
Minun mielestä osa pitkätukkaisista miehistä piiloutuu lettinsä taakse. He eivät tunne itseään mieheksi tai jotain jos heillä ei ole pitkäätukkaa tai sitten he ajattelevat etteivät erotu joukosta ilman lettiänsä mikä tavallaan pitää paikkansa. Sanotaanko vaikka Jouni Hynynen ja hänen partansa. Jos hän leikkaisi lettinsä ja partansa ei häntä kukaan erottaisi "tavallisesta kaduntallaajasta". Onko pitkätukkaisilla miehillä itsetunto niin heikko, että heidän pitää hakea hyväksyntää lettinsä voimalla? Ja suomalaisten miesten perus kasvon piirre on sellane pyöreähkö äidin pikku pullapojan kasvot joten osa miehistä pitää hakea "rajuutta" hiuksista jotta olisivat uskottavia "hevimiehiä" tai jotain. Ja en nyt yleistä vaan kerroin pienen pienen näkökulman pitkätukkaisista miehistä.

Edit: otsikko paremmaksi

Moderaattori muokkasi: otsikko kieliopillisesti paremmaksi
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.11.2007 12:34
Jahas, haiskahtaa trollaukselta tai muulta provolta.

Mä en ymmärrä miksi joku jaksaa miettiä sitä mitä jotkut toiset "hakee" hiustyylillä, pukeutumisella ja muulla. En mä myöskään sen paremmin ymmärrä tuollaista aika junttimaista käsitystä että miesten tyylivalinnat vain palvelisi sitä miehisyyden vahvistamista.

Pitkälettiset miehet saavat yhäkin osakseen kaikenlaista homottelua ja muuta vit-tuilua joten mun mielestä se, että uskaltaa olla edes vähän erilainen kuin ne tuulitakkitavikset kertoo pikemminkin hyvästä kuin huonosta itsetunnosta.

Sitä paitsi, tällä laudalla ei edes ole kovin paljon niitä pitkälettisiä heviäijiä joten ammut aika kaukaa ohi.
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:05
Lyhyt hiuksiset ei sitten varmaan uskalla erottua tai tahtovat olla "cool" kun muillakin on lyhyet ? Lol.
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:09
LOL totta. Enkä nyt ole tota kovin vakavissani miettyny vaan tuli eilen kännissä puheen aiheeksi ja jäi mieleen joten ajattelin kirjoittaa kyseisestä asiasta. Kukin tyylillään .
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:11
Samaa mieltä Deadboyn kanssa
Minä olen yks niistä pitkälettisistä heviäijistä :P.

En ymmärrä sitten yhtään tällaisia Stereotypioita että Miehillä pitäisi olla lyhyet hiukset. Minun kasvoni ovat aika terävät, kaukana tuollaisista pullapojan kasvoista mistä puhuit. Miksi minulla on pitkät hiukset sitten ? No mulle henk.kohtaisesti sopii pitkät hiukset paremmin kuin lyhyet omasta mielestä ja muiltakin kuin kavereilta on tullut tällaisia kommentteja. Tietysti tietyllä tapaa pidän kanssa pitkii hiuksia että erotun joukosta, Edukseni. Varmaan Moonsan itsekkin yrittää aina näyttää samanlaiselta kuin porukka jossa hengaa? Iso synti kun haluaa olla erinäköinen kuin muut. Ei ne kehonrakentajatkaan tai muuten vaan salilla kävijät varmaan sen treenaamisen takia treenaa. Suurimmalla osalla on enemmän tai vähemmän se taka-ajatuksena että näyttää hyvältä/paremmalta kuin ennen.

Lainaus: Deadboy

Pitkälettiset miehet saavat yhäkin osakseen kaikenlaista homottelua ja muuta vit-tuilua joten mun mielestä se, että uskaltaa olla edes vähän erilainen kuin ne tuulitakkitavikset kertoo pikemminkin hyvästä kuin huonosta itsetunnosta.

Olen kyllä itse joutunu ties minkälaista sontaa sietämään. Miesten joukosta löytyy paljon tyyppejä jotka ei ikimaailmassa pitäis pitkiä hiuksia kun se vaan on niin Homoa. Itse kyllä voisin olla ihan hyvin lyhyissäkin hiuksissa, ei sillä sinänsä niin suurta merkitystä ole minulle, valitsin vain pitkät hiukset itse.

Pakko nyt on kanssa kysyä että mitä sukupuolta Moonsan itse edustaa ?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:17

Lainaus: Moonsan

Onko pitkätukkaisilla miehillä itsetunto niin heikko, että heidän pitää hakea hyväksyntää lettinsä voimalla? Ja suomalaisten miesten perus kasvon piirre on sellane pyöreähkö äidin pikku pullapojan kasvot joten osa miehistä pitää hakea "rajuutta" hiuksista jotta olisivat uskottavia "hevimiehiä" tai jotain. Ja en nyt yleistä vaan kerroin pienen pienen näkökulman pitkätukkaisista miehistä.

Deadboy jo vastailikin fiksusti.

Mut entäs muijilla sitten, esim. hiuslisäkkeet, tekoripset tai meikki?
eikö se oo ihan yhtä lailla tuon logiikan mukaan "uskottavuuden & erikoisuuden tavoittelua"?
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:35
Kuten sanoin en tota nyt niin vakavissani ole miettiny ja kuten sanoin KUKIN TYYLILLÄÄN. Mutta kiva että herättää keskustelua. Olen itsekin yrittäny kasvattaa pitkäätukkaa vuonna yksi ja kaksi ja hermot meni koska se on helvetin epäkäytännöllinen ja menee shampoota paljon ja jne. jne. Joten tosta nyt taas saatte lisää aihetta kirjoittaa.
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:37
Deadboy ja Ghorgul vastasivat mielestäni hyvin kattavasti kysymykseen. Mun puolesta keskustelun voisi sulkea, tuskin tähän kovin hedelmällisiä keskusteluja syntyy kun kaikki sanottava on jo sanottu.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.11.2007 13:50
^No en tiedä onko sanottu, aloin itsekin miettimään että onko joillekin hevityypeille se pitkä letti vieläkin sellainen "joukkoon kuulumisen" vaatima juttu? Aika vanhanaikaista se olisi koska ainakin joskus 80-luvulla ja 90-luvun alkupuolella melkein kaikilla metalli/hard rock artisteilla oli pitkä letti, ja sitä todellakin pidettiin tärkeänä juttuna niissä piireissä myös kuuntelijoiden keskuudessa. Ei ollut kunnon hevari jos ei ollut pitkä letti. Tukkahevi-käsitekin jo sinällään kertoo paljon. Moshaamista kunnon letillä pidettiin oikeasti koolina vielä siihen aikaan hevareilla. En tiedä harrastaako sitä nykyään enää kukaan kun en ole käynyt millään hevikeikalla vuosiin, tuskin ainakaan ihan tosissaan sitä fledaa enää heilutetaan vaan se on vähän vitsi. Onneksi.

90-luvulla asiat alkoivat muuttua ja lyhyestä tukasta tuli hyväksytympää, varsinkin kun monet tunnetut hevi-ikonit leikkasivat lettinsä esim James Hetfield, Bruce Dickinson ja hark rock puolelta Axl Rose. Monet ysäriluvun uudet metallibändit halusivat myös näyttää erilaiselta kuin ne kasaribändit jotka olivat silloin todella passé ja lyhyt letti sopi siihen hyvin. Metallimusiikkikin alkoi monipuolistua eikä mitään yhtenäistä "siniset farkut ja sininen farkkuliivi & pitkä letti" -oldschool muotia enää ollut. Se tukkahistoriasta
Kirjoittanut: Shadow Q (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2007 14:08

Lainaus: Deadboy

Moshaamista kunnon letillä pidettiin oikeasti koolina vielä siihen aikaan hevareilla. En tiedä harrastaako sitä nykyään enää kukaan kun en ole käynyt millään hevikeikalla vuosiin

Kyllä tuota vieläkin harrastetaan. Se on vaan semmoinen tapa, etenkin metallipiireissä. Itse juuri leikkasin hiukseni pois, koska meni hermot siihen että ne ovat joka paikassa edessä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit