Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Facebook - naamakirja! ..Ja muita tarinoita.

Kirjoittanut: Miss Angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.01.2008 15:24
En ole Facebookissa, ei ole oikein syytä laittaa tai olla laittamatta. Enkä usko, että tulen tekemään tunnusta kyseiseen paikkaan. Ehkä joskus, ehkä ei koskaan.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.01.2008 15:34
I can c-um on your face ...book Anyone?
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 03.01.2008 15:53

Lainaus: Deadboy

-_-
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.01.2008 16:24

I can c-um on your face ...book

Sairas mieli on kaunis mieli

Itse kyllä välttelen kaikenlaisia netissä tapahtuvia verkostoitumisjuttuja kun tuntuvat olevan niin pinnallisia, enkä kyllä jaksa pinnallisia suhteita. Irc-galleriasta ja facebookista olen pysyny menestyksekkäästi poissa, myspacessa mulla on joku Messengerin kautta tullut juttu, mutta mitäänhän siellä ei muistaakseni ole, håhåå. Last.fm:ssä on kyllä kanssa käyttäjä, sehän on kai jokin verkostoitumissysteemi. Sinne olen sitten eksynyt, mutta olenkin aika paljon musiikin kanssa tekemisissä joten sallin sen itselleni
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.01.2008 17:02
Facebookista on löytynyt kaikenmoisia vanhoja tuttuja, pitää sanoa että meitsi tykkää. Ketuttaahan nuo "Paavo haluaa heittää sinua kilolla lehmän ulosteita, ota osaa ulostesotaan!" -kutsut, mutta ei se nyt oikeesti niin työlästä ole käydä painamassa sitä ignore-nappia siellä...
Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 03.01.2008 17:22

Kjeh kjeh
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.01.2008 17:32

Hmm...kun ei saa aitoa naamaa niin saa ainakin naamakirjaa? There's no life like no-life? *hihihihihihihihi*
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.01.2008 18:18
Minä en ole tähän päivään mennessä liittynyt mihinkään facebookin kaltaiseen nettiyhteisöön. Se vähä, mitä lärviopuksesta olen nähnyt, jätti sekavan vaikutelman sivustosta. Olen pohdiskellut josko liittyisin galtsuun vaiko en, ehkäpä lähitulevaisuudessa...jossain määrin kuitenkin tuntuu, että sitten on kaikkien seurattavana, ja tietty mukava anonymiteetti katoaa.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 07.01.2008 18:57
Olin ennen vähän aikaa Facebookissa, mutta kyllästyin siihen. Jotenkin se tuntui hiukan turhalta, enkä pitänyt siitä että esiinnyin siellä koko oikealla nimelläni. Vähän väliä tuli kaikennäköisiä kutsuja milloin mihinkin virtuaaliperunanheittelyihin ynnä muuhun, enkä tajunnut varmaan puoliakaan niistä jutuista. Olihan siellä joitain mukavia ja mielenkiintoisiakin juttuja toisaalta, mutta enpä ole pahemmin kaivannut sivulle takaisin sieltä poistuttuani. (Kerran tosin poikkesin siellä katsomassa yhden kuvan, ja yllätyin siitä kuinka helppoa sinne on palata takaisin. Eikö tunnusta pysty lainkaan poistamaan kokonaan?)

Lainaus: Sire

.jossain määrin kuitenkin tuntuu, että sitten on kaikkien seurattavana, ja tietty mukava anonymiteetti katoaa.

Tuo on kyllä tietyissä määrin ihan mahdollista, etenkin jos käyttää vaikkapa irc-galleriaa paljon. Siellä kun mm. kaikki ei-yksityiset kommentit ovat kaikkien galleriakäyttäjien nähtävänä. Näinollen tuntemattomatkin voivat helposti seurata, mitä toisten elämässä tapahtuu, puhumattakaan siitä jos esimerkiksi kirjoittaa päiväkirjaan julkisia merkintöjä.
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.01.2008 11:47

Lainaus: Swanette

(Kerran tosin poikkesin siellä katsomassa yhden kuvan, ja yllätyin siitä kuinka helppoa sinne on palata takaisin. Eikö tunnusta pysty lainkaan poistamaan kokonaan?)

Ei voi, tunnus vain "deaktivoituu" kun poistat sen. Mitään tietoja ei siis poisteta, tilisi vain piilotetaan kaikilta muilta käyttäjiltä. Mukavaa? Niinpä. On myös epäselvää, poistuuko yleensäkään mikään kerran Facebookkiin lisätty tieto/data, vaikka sen poistaa profiilistaan. Muutamalle tutulleni on esimerkiksi paukahtanut vanha sähköpostiosoite näkösälle useita kuukausia sen poistamisen jälkeen itsekseen.

Mutta eipä Facebookissa mitään pahaa ole, kun vain muistaa sen tosiasian, että kaikki minkä nettiin laittaa, pysyy siellä ikuisesti (binääridatan eli esim. kuvien osalta pahimmassa tapauksessa, tekstin osalta aivan varmasti). Eli jos Facebookissa ei kerro mitään, mitä ei kertoisi tuntemattomalle kadulla tai baarissa, ei pitäisi olla mitän hätää. Ääri-ilmiöt (sairaalloinen stalkkaus jne.) onnistuvat myös ilman nettiesiintymistä, vaikka toki ehdoin tahdoin itsensä ja yksityisten asioidensa mainostaminen netissä madaltaa kynnystä tällaiseen toimintaan. Laskisin kuitenkin "stalkkauksen" eli tuttujen ja muuten vain kiinnostavien henkilöiden edesottamusten seuraamisen virtuaalimailmassa selvästi erilleen todellisesta kyttäämisestä ja vainoamisesta.

Eräs tuttavani ei esimerkiksi halua liittyä Facebookkiin, koska siellä pitää esiintyä koko nimellä. Mutta samaan aikaan sekä hänen nimensä, osoitteensa että puhelinnumeronsa löytyvät puhelinluettelosta sekä useiden järjestöjen nettisivuilta (kuvien kera). Ja edellämainittuihin tietoihin pääsee käsiksi vaikka tekemällä haun kyseisen henkilön auton rekisterinumerolla. "Maailmanlaajuisella nettijulkisuudella" ja edellä kuvaamallani tapauksella on toki eronsa, mutta ne ovat periaatteellisella tasolla hyvinkin vertailukelpoisia.

Yksi Facebookiin liittyvä harmittava knoppi on se, että kaikki sinne lisätty data (etupäässä siis kuvat) siirtyy suoraan Facebookkia hallinnoivan tahon omistukseen. Itse kunkin profiili- tai bilekuvia voidaan siis käyttää täysin laillisesti esimerkiksi mainoksissa tai niitä voidaan myydä edelleen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit