Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottius-"Ohi menevä vaihe" ko ?

Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.01.2013 19:10

Lainaus: Wormboy

Ja mitä väliä jos se goottius tai levyjen keräily tai mikä tahansa jää vaiheeksi, ne tavarat voi myydä jos ne sitten niin paljon häiritsee.

True indeed! Kyllä sille entisellekin tyylille löytyy aina ottajia ja mukauttajia.

Noh, tavallaan allekirjoitan sen ohimenevyysjutun ja tavallaan en. Ihmisiä on niin moneen junaan. Useimmilla penskoilla esim. dinosaurusvaihe menee ennen pitkää ohi, muttei kaikilla. Minulla se taustaan sulautuminen taisi olla ohimenevä vaihe jonka omaksuin parin vuoden ajaksi miellyttääkseni ympäristöä, mutta olenko mustiinpukeutuja vielä kymmenen vuoden päästä, en tiedä. Yksittäinen tyylisuuntaus voi hyvinkin mennä ohi, mutta ei ole pakko luopua näyttävästä pukeutumisesta ylipäätään. Vähän lienee kiinni siitäkin, onko goottius itsetarkoituksellista. Jos on, voi olla että siitä menee nopeammin hohto kun sitä imppailee (toivottavasti ymmärrätte kielikuvan) jonkin aikaa liiankin antaumuksella. Ja jos johonkin asiaan ruvetaan yhtäkkiä ilman mitään liukuvaa siirtymää, on jälleen suurempi todennäköisyys että menee kyseinen villitys yhtä nopeasti ohitsekin.
Pointti siis oli, että vaihe vai ei -yksilökohtaista. Juu. Näin minun mielestäni.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.01.2013 13:29
Riippuu ihmisestä. Jotkut "kasvavat" ulos tyylistä, mikä mielestäni on tosi ärsyttävää. Tietysti sitä nuorena etsii itseään ja kokee tällaisen "alternativetyylin kokeilemisen", mutta se menee ohi siinä peruskoulun jälkeen. Itse en tosin tähän sakkiin kuulu, enkä tule kuulumaankaan.

Itse miellän goottiuden elämäntavaksi. Se ei ole vain "tyyli", vaikka moni niin luuleekin. Itse olen omaksunut tämän elämäntavan, enkä siitä aio poistua. Erään kaverini äiti yhdessä vaiheessa kauhisteli minulle, miten äitini antaa minun pukeutua piikkikaulapantoihin sun muihin. Lisäksi ylä-asteen aikainen opettajani kyseli jatkuvasti äidiltäni, että millaisessa porukassa liikun vapaa-ajalla kun pukeudun niin kalliisiin korsetteihin ja mustaan vaatteeseen. Äitiäni aina huvitti tämä, koska tiesi, ettei minusta ja nykyään myös siskostani mitään saatanapalvojia ole tulemassa ja hyvä niin.

Monet myös sanoivat, että "Kyllä se Satanica kasvaa tuosta goottijutusta ulos ennen 20 vuotta", mutta nyt olen 20, eikä vielä ole tapahtunut mitään. Ärsyttävää, että tämä tyyli mielletään vain nuorisotyyliksi, mitä se ei todellakaan ole!

En myöskään oikein käsitä ihmisiä, jotka muuttuvat gootista tavikseksi yhdessä yössä, toki pitää olla sitä missä tuntee itsensä mukavimmaksi, mutta jotenkin en ole asiaa koskaan ymmärtänyt.
Kirjoittanut: DEADBUNNY (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.02.2013 16:59
Itse pukeutunut mustiin kolmos luokasta lähtien x3
Nyt 16-vuotta kropassa ja sama suunta, mutta pahempaan menee!
Tuossa 14-vuotiaana totesin olevani tarpeeksi vanha käyttämään korsetteja ja siitä lähtien nekin kuuluneet vaatekaappiini...
Tässä on ärsyttävää tosiaan tuo 'kasva jo aikuiseksi'- jutut ja varsinkin se, että kummisetäni osti juuri kaksi aivan järkyttävän näköistä laukkua ja aikoo antaa ne minulle kun täytän 18 sillä silloin 'ymmärrän normaalien asioiden päälle ja tulen rakastamaan näitä laukkuja'
Siis toki jokin asia voi olla hieno, vaikkakaan se ei sopisi minulle, mutta ei. Ne laukut ovat oikeasti HIRVEITÄ!
Eli vaikka en gootti silloin enää olisikaan (en kyllä usko, että tästä muutun, mutta silti) niin en tasan ole käyttämässä niitä laukkuja.
Tosin sain hierottua sopimuksen, että jos en vielä silloinkaan pidä niistä niin saan laukun, joka miellyttää :3
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 12.03.2013 13:54
Miten sen nyt ottaa. Ehkä kaikkein "synkein" vaihe pukeutumisessani on mennyt ohi ja olen kokenut "kasvaneeni" aikuiseksi. Nykyään uskallan leikitellä enemmän väreillä ja tunnen oman tyylini, less is more. En ole polttamassa mustia vaatteitani roviolla, never ever. Ja innostun lapsenomaisesti monesta goottiakin gootimmasta jutusta, kirjoista elokuvista jne., mutta mikäli minut katukuvassa näkee, ei ulkonäöstäni voi kaikinajoin päätellä yhtään mitään. Joten olen kasvanut vaiheestani ohi, mutta en kuitenkaan.
Kirjoittanut: Shellow (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.03.2013 16:50

Lainaus: Nocturne

Nykyään uskallan leikitellä enemmän väreillä

Itsellännikin tuo sama. Vaikka pää "väri" pukeutumisessani on tummaa/harmaata, niin kyllä sitä uskaltaa päälleen laittaa muutakin väriä. Omaanhan itse muunkinvärisiä tanktoppeja kuin ainoastaan mustia. onhan tuolla kaapissa punasiakin vaatteita ja sinisiä. :'D Mutta itse pyrin nykyään enemmän kerrospukeutumiseen, eli alla on sitten joku värillinen toppi.

Mutta se miten olisin "aikuistunut" pukeutumisellani goottiudesta ei ole muutakuin olen hillinnyt pukeutumistani. Ei mun ole enään mikään pakko laittaa niitä mortician ja back streetin kledju housuja jalkaan tai pääkallo/luuranko huppareita, niinkuin oli tapana yläasteella.

En silti sano että se olisi "ohi menevä", sillä kyllä itselläni edelleen on kirkkaan punaiset pitkät hiukset ja käytän nykyään enemmän mustia hameita/mekkoja ja sukkiksia. samoin talviaikoihin vaatetukseen kuuluu nuo karvasäärystimet mitkä itse olen joskus yläaste ikäisenä ommellut. ja maiharit sillontällöin. Ja jos bileisiin/clubille mennään, niin korsetti kyllä menee edelleen päälle!

Ja kuitenkin edelleenkin pidän samankaltaisista asioistamitä pidin peruskouluikäisenä. Keräilen yhä lohikäärme figuja ja olen kiinnostunut samankaltaisista asioista. Musiikkimakuni kyllä vähän muuttu peruskoulun jälkeen tuosta cradle of filthistä ja sen tyylisistä musiikista enemmän ebm:än ja industrialin puolelle.

Isäni kyllä toivo monesti eikä hyväksynyt ollenkaan tyyliäni, silloinkuin olin yläaste ikänen, että tämä vaihe menisi ohitse, mutta kun puhuttiin pitkästä aikaa kahdestaan sanoi hän, että on oppinut jo elämään asian kanssa ja huomannut sen, ettei voi elää elämää lapsensa puolesta. Minä itse teen omat valintani.

Mainittakoon vielä, että tällähetkellä olen siis 21-vuotias
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.10.2013 12:43
Kyllähän siitä itsekin kuulin hyvän aikaa. Tosin koska vanhempani määräsivät tahdin ja jarruttivat mustinta vaihetta lukioon asti, aloin näyttäytyä sellaisena standardigoottina vasta parinkympin nurkilla. Täysin mustiin pukeutumisesta jaksettiin huomautella jonnekin 25-26 nurkille, ja sen jälkeen yrityksetkin tuputtaa pirteitä värejä vaatekaappiin ovat loppuneet. Tyyli on tullut "hillitymmäksi", remmirensselit ovat kadonneet ja paidat ovat enimmäkseen täysin mustia, kuviottomia ja logottomia. Vieläkin silloin tällöin valitetaan että olen kuin hautajaisiin menossa, kun häihinkin pistän mustaa mustalle, mutta punaisen kravatin :P Pukeudun mustaan kunnes saan riittävästi rahaa että voin teetättää haluamani musta-valkoisen puvun.
Kirjoittanut: Sieluton (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.07.2014 21:09
Aina kun nään sukulaisen/tutun, niin sanovat että " ai sillä on nytten tommonen vaihe menossa"
Joo...nuoret ei pukeudu näin enää...se oli sitä ihanaa kasaria, jolloin perhetuttuni olivat nuoria.
Nykyään saat vaan rude-kommentteja ja syrjintää tän tyylin takia.
Olen ollut goottina yli 2 vuotta nytten (olen 15) ja mukavaa on ollut ja KYLLÄ jatkan näin # YOLO
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2014 14:02
Hmmm. Hassua, että pukeutumisen ns. normalisoituminen katsotaan takinkääntämiseksi. Nuorista nuorimpien uhon siitä että "ei tää siis tod oo mikään ohimenevä aihe ku mun sielukin on 100% musta ja syön lepakoita aamupalaksi" ymmärtää. Teininä se identiteetti muodostetaan kuitenkin aika mustavalkoisin periaattein. Faktahan on kuitenkin, että ihmiset on yksilöllisiä ja jokainen muuttuu. Sitä kun kasvaa ja muuttuu, myös jotkin asiat karsiutuvat tai vähintään muokkaantuvat. Joillakin se on pukeutumistyyli, toisilla musiikkimaku tai yksittäiset harrastukset. Teini-ikäisen arvomaailma tulee muuttumaan vielä monestikin.

Itsekin huomasin, että enää ei vaan tunnu hyvältä kipitellä demonioissa ja korsetissa pitkin maita ja mantuja. Rennompi olo tulee farkkushortseista ja bändipaidasta tai rennon rokahtavista leningeistä. Olenko siis liittynyt zombiearmeijaan ja myynyt sieluni valtavirtamuodille? En usko. En yhäkään lämpene Cheeckille, Wednesday 13, Bauhaus ja muut hienot yhtyeet sen sijaan soivat päivittäin. Titanic, Amelie tai Sinkkuelämää jäävät sivuun jos voi valita Burtonia, minkä tahansa kauhuelokuvan tai dokumentin kummittelusta. Ja minä yhäkin uppoudun vuosituhansiksi Lovecraftin, Poen tai hyvän fantasiakirjan pariin. En tiedä, miksi ulkoisesti goottius ei enää natsaa, mutta en silti koe, että olisin yhtään vähemmän synkiö kuin ennen. Vaatteita ne vaan on.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit