Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottius-"Ohi menevä vaihe" ko ?

Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.03.2008 21:32
Varmasti useammallakin "vanhemmalla" Foorumilaisella on näin. Mulle ei siitä ole tultu suoraan sanomaan. (paitsi pikkusiskoni) Mutta puskaradion kautta on kyllä kuulunut, kuinka se mullakin ohitse menee.. no voin äkkiseltään vakuuttaa, että en ole kasvamassa niin aikuiseksi, että en osaisi ja voisi pukeutua näin miten nyttenkin. 26v. jo takana kuiteskin. Ei vaan oikeasti, miksei voisi olla aikuinen ja pukeutua sellaiseksi, kuin haluaa? Tottakai voi. Ei kai sitä olemalla gootti, tarvitse tarkoittaa sitä, että olet ajatusmaailmaltasi vastuuton ja "lapsen tasolla". Niillä muilla, jotka sitä mieltä ovat. Saattaa olla pientä asenne vammaa..
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.03.2008 21:57
Ohimenevä vaihe se on silloin, kun se loppuu viimeistään siinä 25v paikkeilla Joten eipä sitä voi etukäteen tietää.
Kirjoittanut: Halfheart (Nimetön)
  • Lähetetty: 19.03.2008 22:00

Lainaus: DeadlyNightshade

Ohimenevä vaihe se on silloin, kun se loppuu viimeistään siinä 25v paikkeilla

Ai että jos se loppuu 45 vuotiaana niin se ei ole ohimenevää?
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Ximmo
  • Lähetetty: 19.03.2008 23:58

Lainaus: DarkMessiah

Anteeksi rankka OT ja pilkun n****minen, mutta aloitus viestissä esiintyy yksi kielioppi virhe joka ärsyttää itseäni suunnattomasti.

Ei ketä, vaan kuka tai mikä, asiayhteydestä riippuen. En ole mikään kummoinen äidinkielen taitaja ja oma tekstinikin vilisee kielioppi virheitä, mutta tuo kyseinen väärän sanan käyttö korpeaa minua aivan suunnattomasti aina.

Aloitusviesti on yhdyssana.
Kielioppivirhe on yhdyssana.

Tuollaiset alkeelliset yhdyssanavirheet ne vasta suuresti ärsyttävätkin. Sentään reilusti tunnustit suoraan, ettet ole itsekään kummoinen osaaja kieliopin saralla. (En minä nyt sentään oikeasti ärsyyntynyt, tuli vaan mieleen heti vanha sanonta "pata kattilaa soimaa".)

Asiaan: Ei kai tällaista kysymystä tarvitse edes pohtia. Me olemme kaikki erilaisia, ja meillä kaikilla on oma tapamme tarttua joihinkin juttuihin. Joko päästämme niistä irti, tai sitten emme, onkohan sillä oikeasti mitään väliä? Todella moni "heppatyttökin" kuvittelee joskus 12-vuotiaana, että he harrastavat ratsastamista lopun ikäänsä. Kas kummaa, 15 vuotta myöhemmin suuri osa on jättänyt hevosvaiheen jo taakseen. Eiköhän se ole sama aivan kaikkien asioiden kanssa. Joillekin voi olla vaikkapa poliisin ammatti todellinen sisäinen kutsumus ja tuntuu juuri siltä työltä, jota halutaan tehdä eläkeikään asti. Yllättäen siihen saatetaankin leipääntyä jo muutamassa vuodessa.

Goottijuttujen kanssa lienee myös sama homma. Toiset päästää irti ja toiset ei. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ne, jotka siitä irti päästävät, olisivat sen "huonompia gootteja" kuin ne, jotka jäävät juttuun kiinni loppuiäkseen. Se, että sanoo 1.1.2009 olevansa täysin uppoutunut goottimaailmaan ja haluaa olla gootti lopunikäänsä, mutta 1.1.2011 ei enää olekaan ollenkaan goottijutuissa mukana, ei tee ihmisestä mitään valehtelijaa tai feikkiä. Ihminen puhuu totta ja on vilpitön, mikäli hän sanomisen hetkellä on sitä mieltä. Toki kasvamme ja kenties muutumme rankastikin.

Summa summarum, en pidä tätä kysymystä mitenkään oleellisena. Ohimenevää tai ei, kunhan on edes sen hetken sitten rehellinen itselleen ja muille, eikä väitä olevansa jotain, mitä ei edes sillä hetkellä koe olevansa. Muuttuminen on sallittua.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.03.2008 00:30
Dodii, Ximmo antoi aika tyhjentävän vastauksen tähän aiheeseen.
Vei luultavasti jalat monen muunkin, kuin pelkästään minun suustani .
Kirjoittanut: drama_queen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: drama_queen
  • Lähetetty: 20.03.2008 07:37
Nuorihan minä vielä olen ja tulevasta en tiedä mutta uskon että goottius tulee aina jollain muotona säilymään elämässäni.
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Trnquill
  • Lähetetty: 20.03.2008 08:39

Lainaus: FrozenCorpse

Luulis ettei sun ikäiselle ole enää sanomista siitä, mitä olet tai mistä pidät..

Eiköhän omilla vanhemmilla ole aina tapana kommentoida jälkikasvunsa edesottamuksia, aina hautaan asti. Isät ja äidet nitisevät teiniensä menemisestä, mummot ja vaarit isien ja äitien. Piiri pieni pyörii. Ja kai se on hyväkin näin. Jokainen tottakai tehköön omat valintansa, mutta on sitä "rakentavaa" kritiikkiä aina kiva kuulla.

Vielä pari vuotta sitten minullekin muistettiin sanoa: "Ostaisit sinäkin joskus jonkun värisen paidan..." mutta nyt se on jo vähän laantunut. Ja onhan tätä ikääkin nyt jo tässä karvan verran yli uhmaiän.

Ja mitä "X ja Y -tyylin edustaja hautaan asti!" -puheisiin tulee, aika harvassa ovat keesipäiset mummotkin.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 20.03.2008 08:50

Lainaus: Trnquill

Ja mitä "X ja Y -tyylin edustaja hautaan asti!" -puheisiin tulee, aika harvassa ovat keesipäiset mummotkin.

Niitä odotellessa!
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 20.03.2008 10:14

Lainaus: Trnquill

Ehkä, mut minä olen nähnyt mummon shokkipinkillä tukalla, papparaisen neokeltaisella otsatukalla ja toisen mummon violeteilla hiuksilla mustin raidoin...

Sry off.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.03.2008 11:34
No, jaksaahan esim. mun faija aina huomautella siitä, että ku on vaa mustaa. Olen mä sille siitä sanonut, muttei se oo tuntunut kuuntelevan. On se sinällään tosi loukkaavaakin, että sua pidetään ns. lapsena vieläki ja kuvitellaan, ettet tiedä mitä haluat olla tai että kasvat vielä ohi tuosta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit