Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottius-"Ohi menevä vaihe" ko ?

Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Ximmo
  • Lähetetty: 20.03.2008 12:49

Lainaus: Trnquill

Ja mitä "X ja Y -tyylin edustaja hautaan asti!" -puheisiin tulee, aika harvassa ovat keesipäiset mummotkin.

Eiköhän niitäkin joskus tule. Se ensimmäinen moderni keesisukupolvi (eli unohdetaan intiaanit ja muut historialliset keesipäät) on vasta keski-iässä. Tosin sitäkin sukupolvea on ulkonäöllisesti laimentanut suhteellisen tiukkana aina viime vuosiin asti säilynyt yleinen mielipide ihmisen pukeutumisesta. Silti uskon, että vuosien vieriessä vähenee tarve pukeutua jonkun tietyn ikäryhmän mukaan, ja ihmiset pukeutuvat enemmän omien mieltymystensä mukaan, vaikka ikää tulisikin mittariin.

Kannattaa huomioida, että tämä nykyinen mummosukupolvi (yli 70-vuotiaat) pukeutuu käytännössä samalla tavalla, kuin he ovat pukeutuneet nuorinakin, jo parikymppisinä. Nykyään pukeutuminen on vapautunut nuorten keskuudessa hurjasti, aivan viimeisen kymmenen, jopa viiden vuoden aikana. Glamrock, gootti, metalli, punk ja jopa j-rock ovat jo osa mainstreamia, ja ovat antaneet oman osansa trendikkääseen pukeutumiseen. Yleinen mielipide ei enää ylenkatso niitä, joten eiköhän hieman originellimpi pukeutuminen ole tulevaisuudessa nykyistä normaalimpi ilmiö myös varttuneempien keskuudessa.

Se, että vanhemmat huomauttavat esim. musiikkimausta on yhtä lailla hassua. "Miksi kuuntelet yhä tuollaista melua, kun olet jo kasvanut noin isoksi, eikö tuo ole nuorempien juttu?" Samanaikaisesti he itse kuitenkin kuuntelevat jotain rautalankaa tai 1970-luvun progea, mitä he ovat kuunnelleet nuoresta asti.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 20.03.2008 13:05
Niin no, tuli noista keesipäisistä mummoista mieleen, että vaikuttaahan siihen ettei goottityylisiä vanhoja ihmisiä juurikaan ole se, että heidän nuoruudessaan tätä tyyliä ei ole sillä tavalla ollut. Kyllä osa nykyisistä vanhemmista ihmisistä ovat säilyttäneet oman tyylinsä/värimakunsa ,mutta he ovat vain oman aikansa ihmisiä. Nyt kun me olemme mitä olemme, on minusta hyvin mahdollista ,että osa tämänkin foorumin käyttäjistä on gootteja vielä eläkeiässäkin. En tietenkään voi kieltää etten itsekin voisi muuttua ja mitäs siitä jos niin käykin.

No Ximmo ehti sitten kirjoittaakin jo minunkin ajatuksiani
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 22.03.2008 19:59
Tyyli on tyyli, tulee ja menee. Eipä sillä väliä ole, kunhan pysyy rehellisenä itselleen. Minä tunnen olevani yhtä gootti täydessä tällingissä kuin ********** kulahtaneissa fakuissa ja risaisessa villatakissa. No se siitä. Nyt tuntuu siltä, että olen mitä olen ja olen sitä hautaan saakka.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.03.2008 23:10

Lainaus: diamond_385

Eipä sillä väliä ole, kunhan pysyy rehellisenä itselleen. Minä tunnen olevani yhtä gootti täydessä tällingissä kuin ********** kulahtaneissa fakuissa ja risaisessa villatakissa.

sama. vaikka ehkä ei tunne itseään niin itsevarmaksi *********** kulahtaneissa farkuissa ja risaisessa villatakissa kuin täydessä tällingissä mutta vähempää goottia se ei tee kenestäkään.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 23.03.2008 15:38
Sitähän minun vanhempani toitottelivat jo monta vuotta sitten. "Toi on vain tollanen vaihe nuoren elämässä". Nyt olen "jo" 20v, eikä loppua näy goottityylilleni.

Ovatkohan vanhempani nyt kovin pettyneitä, koska en ole ns. normaali. En haaveile perheen perustamisesta, enkä vielä tiedä mikä minusta isona tulee. Haaveilen päivät pitkät enkä saa kunnollista otetta elämääni, koska kaikki mahdollisuudet lipuvat vain ohitseni, enkä osaa tarttua niihin.

Uskon ettei kovin moni tiedä, mutta on myös heitä, jotka jo alusta asti tietävät mitä haluavat.
Kirjoittanut: Desternia (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.03.2008 21:05
Nuori on kokeilunhaluinen ja tottakai se silloin uuden asian (esim. göötit) löydettyään on innoissaan ja hehkuttaa miten se on niin parasta ja että tulee jatkamaan tuota/tuollaisena aina. Mutta joillekuille se on ohimenevä vaihe. He löytävät jotain uutta ja mielenkiintoista elämässään ja etenevät niille urilleen. Ei sitä voi ennustaa, mielenkiinnot vain voivat vaihtua.

Vaikka kuinka itsekin sanon että olen varmaan aina tällainen, sitä ei voi ennustaa. En ollut lapsena tällainen vaan tulin tällaiseksi erilaisten tapahtumien seurauksena. Nyt sitten olen saanut kuulta perheeltäni ja suvultani että miksi näytän tällaiselta ja kaikki ennakkoluulothan on tulleet esille. Onneksi äitini on samanlainen (lue: erilainen/ haluaa erottua joukosta omilla valinnoillaan) niin hän tukee minuakin. Onneksi oma suku tai ystävät pidä minua vain ohimenevänä itsenäni.
Kirjoittanut: Bullyboys (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2008 22:22
Äiti ainakin minulle aina välillä jaksaa huomautella: "Eikö nyt olisi jo aika luopua noista räikeistä rastoista, kun kohta jo 20 täytät!". Ja minä vain nauran.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2008 23:58
Tää menee kyllä off topic niin että heilahtaa mutta kiva saada muitakin goottimutseja palstalle! Tervetuloa!
Kirjoittanut: Arawyn (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 24.03.2008 00:55
Kyllähän sitä on saanut kuulla miten kaikki miulla on ohimenevää vaihetta Lähtien metallin kuuntelusta ja päättyen lehtileikkeiden keräämiseen. Pukeutumisesta ei periaatteessa ole semmoista sanottu, eli ilmeisesti näytän jotenkin itseltäni. Tai siis jotain...
Kirjoittanut: DeathOfYourLife (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.03.2008 21:34
Mikä on mielestänne Wnb gootti? Mikä on sitten itse asiassa oikeeta goottiutta? Kertokaahan mielipiteenne..
Siis ***** että ihan repeen noitten "taviksien" chatti jutuille mitä ne keskustelee gooteista ja hevareista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit