Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Nettipersoonasi ja oikean persoonasi erot?

• Vastaa
Minua on askarruttanut tämä aihe jo pitkään. Kuten tosielämässäkin, meillä on erilaisia rooleja eri tilanteisiin. Se, joka väittää, että on kaikkialla poikkeuksetta oma itsensä on, paitsi valehtelija, myös melko hölmö. Joka paikassa ei ole tarkoituskaan olla rento ja välitön, vaan mukautua jollakin tapaa senhetkiseen tilanteeseen. Nettipersoona on tästä hyvä esimerkki, eli;

Mikä persoonasi vallitsee nettiympäristössä kuten foorumeilla ja irkissä, ja miten se eroaa/on yhtenevä siihen, mitä olet "in real life"? (Oletko ehkä rohkeampi netissä/osaatko ilmaista itseäsi paremmin kasvokkain, jne) Haluan mielellään vähän pidempiä vastauksia kuin "olen aina samanlainen" tai "emt". Minkälaisen kuvan sinusta saa netin kautta?

"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect

• Vastaa

Lainaus: Heetteri

Oletko ehkä rohkeampi netissä/osaatko ilmaista itseäsi paremmin kasvokkain

Aika hyvin keksit heti pari kuvausta minusta :p

Monesti kyllä sitten kun tunnen ihmisen paremmin kasvokkain, niin sitten en ole enään niin ujo.
Ja AhHd olen aika monesti Irl Tai no, sekin riippuu niin paikasta, seurasta ja fiiliksestä..

Tähtää Ylemmäs

• Vastaa
Netti persoonani on hyvin lähellä sitä persoona jota on "in real life", mutta ainahan joitakin eroavaisuuksia löytyy.

Olen avoin tyyppi, mutta netti persoonani on vieläkin avoimempi. Oikeasti olen hieman varautuneempi, mutta hei ei niitä nettituttuja koskaan tapaa ja vaikka tapaisikin niin mitäs sitten, **** has already hit the fan...

Puhun paljon netissä ja puhun paljon oikeassa elämässäkin, joten se menee yhtäläisyyksien puolelle. Olen sosiaalinen erakko. Joskus netissä on helpompi puhua ihmisille suuremmassakin porukassa kuin oikeassa elämässä. Kaipa *oikea* Nocturne on hieman ujompi tapaus kuin netti Nocturne.

Netti Nocturne on kaikkea sitä mitä minä haluan olla, mutta minä siellä taustalla olen.

Jokainen meistä on itkenyt katkerasti, kun elämä ei olekaan antanut meille sitä, mitä hartaimmin olemme tahtoneet. Kaikella on silti tarkoituksensa, kyynelilläkin.

• Vastaa
Aika mielenkiintoinen kysymys. Jos esim. nettipersoonasta aletaan puhua niin väistämättä tulee eteen kysymys tilanteiden mukaan muuttuvasta minästä. Siis voidaan ajatella, että on koulu-/työminä, vapaa-ajan minä jne. Työminästä osaisinkin sanoa jotain, mutta nettiminä...

En oikeasti ole niin ahdasmielinen kuin annan kirjoitusteni mukaan ymmärtää. Oikeassa elämässä olen avoimempi erilaisille asioille. Mutta taidan netissä olla puheliaampi kuin kasvokkain. Tosin sekin vaihtelee... Riippuen seurasta osaan olla puheliaskin. Nettiminäni toisaalta uskaltaa tehdä aloitteita kun taas tosielämässä en niinkään. Tapanani ei ole änkeä keskusteluun, jos minua ei ole siihen kutsuttu. Mutta netissä sellaistakin voi tapahtua.

Kai sitä ihminen aina yrittää esim. netissä antaa itsestään paremmin kuvan kuin onkaan. Tai työhaastattelussa, hah.

Blessed are they that mourn: for they shall be comforted.

• Vastaa
Täytyy sanoa, että ihmiset jotka tapaavat minut ensin virtuaaliympäristössä, saavat minusta helposti tylyn, elitistisen, itseään täynnä olevan, ylimielisen besserwisserin kuvan. Olen pitkälti samanlainen myös irl, mutta silloin on helpompi huomata, miten paljon itseironiaa ja huumoria sanomissani asioissa on mukana. Monet ihmiset eivät ensi alkuun oikein pidä minusta, koska ovat tottuneet siihen että ihmiset eivät "räjähdä naamalle" - too much Heetteri in one blow. Ja myöhemmin huomaavat, että olen oikeasti yllättävän empaattinen, avulias ja jopa lämmin, ja että pinta on aina pintaa. Pidän ihmisistä ihan oikeasti, ja minusta on hienoa, jos voin auttaa heitä jollakin tavoin kehittymään; rohkaista, tukea ja neuvoa. Nettipersoonani on "Heetteri", jolla on -köh- sanotaanko, (epä)tervettä itseluottamusta. Minua ei aina kannata ottaa 100% vakavissaan.

"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect

• Vastaa
Minä olen kasvatettu kohtelemaan tuntemattomia tylysti ja kylmästi. Olen oikeassa elämässä täynnä ennakkoluuloja ja vihaa, sillä pessimisti ei ikinä pety. Koitan kasvaa koko ajan irti niistä muoteista, joilla minuuteni on muokkautunut niin vaikeaksi. Olenhan aina ollut maailmalle sellanen kohde, jota on yritetty kerta toisensa jälkeen saada hengiltä asein millä hyvänsä, kunhan loppuu siihen, että tämä hylkiö on kuollut.
Netissä olen monen kertaa saanut kuulla olevani oikeasti aivan toinen ihminen, eikä minusta voisi uskoa, että olen tekstin takana. Minusta saa netissä liian helpostu tylyn ******** kuvan, koitinpa miten päin sitten tahansa ilmaista itseäni, koskaan ei kaikille voi kelvata. Tässä siis oiva vinkki, että ei ole hevaria lettiin katsomista

HC-Wild Line

• Muokkasi: BronzeRain
  • Vastaa
Olen aika paljon puheliaampi ja esitän asiani selkeämmin kuin irl. Johtuu ehkä siitä että netissä ei ole mahdollista puhua päälle, vaan voi rauhassa esittää oman asiansa ja antaa vuoron toiselle. Netissä myös ehtii enemmän kypsytellä sanomisiaan, joten en päästele täällä puoliksikaan niin paljon sammakoita suustani kuin tosielämässä.
Netissä minua kehutaan usein kohteliaaksi ja ystävälliseksi, irl kaverit valittavat kun minun seurassani saa koko ajan varoa, niin verbaalisia kuin fyysisiäkin hyökkäyksiä. Mutta toisaalta, olen nivalasta, ja meillä kaveruutta osoitetaan sillä että v***uillaan päin naamaa. Monille ulkopaikkakuntalaisille tämä on ollut joskus pieni kulttuurishokki, ottaa hetken sopeutua ilmapiiriin. Eli tässä nyt tiedoksi, että jos kettuilen teille täällä, se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että pidän kyseisestä henkilöstä ihan oikeasti. Ottakaa se kohteliaisuutena.

Oikeassa elämässä olen tietty paljon älykkäämpi ja kauniimpi kuin internetissä. Not.

Ai niin, ja suurin ero, en todellakaan puhu kirjakieltä tosi elämässä, vaan usein melko leveääkin nivalan murretta sekoitettuna vähän larpparipuheeseen, stadin slangiin (pieninä annoksina ja yleensä vain kun olen ollut tekemisissä pääkaupunkiseutulaisten kanssa) ja oulun murteeseen.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Mielenkiintoinen kysymys.
Yhtäläisyyksiä netti ja IRL Evelynillä on ainakin se, että puhumme paljon, mutta ei yhtään asiaa. Jos joku jaksaa vaivautua lukemaan täällä kirjoittamiani juttuja, niin huomaa kyllä mitä tarkoitan. Kahdella sanalla olen kuvailtavissa; turha & tylsä.
Eroa on se, että olen oikeasti lämmin ja ystävällinen sekä uskollinen ystävilleni (jos niitä vain enää olisi.) En oikein pidä mesessä juttelemisesta, koska haluaisin nähdä toisen ihmisen ilmeet ja kuulla hänen äänensä. Kun tutustun kunnolla toiseen niin juttua kyllä alkaa tulemaan.
Eroa on sekin, että oikeasti olen paljon surullisempi IRL kuin netissä. En vain viitsisi joka päivä valittaa samoista asioista täällä. Toisaalta en oikeassa elämässäkään aina näytä suruani tai puhu pahasta olostani. (Huono itsetunto.) Netissä tulee myös enemmän mietittyä, mitä sanoo (tai kirjoittaa.) Ja ehkäpä olen kuitenkin ujompi oikeassa elämässä.
Yhteistä on myös, että tutustun helpostikin ihmisiin, mutta en saa tutustumis-asteesta syvennettyä ystävyyteen. Niitä syitä en viitsi luetella.
  • Vastaa
Vaikea sanoa..
No ei nyt vaikea, olen huomannut että olen netissä paljon rohkeampi ja ilmaisen itseäni paremmin.
Saatan oikeassa elämässä sitten olla ujo, hiljainen ja koko ajan melko varautunut enkä luota ihmisiin kovinkaan herkästi.
Netissä yleensä tykkään jutella kaikkien ihmisten kanssa mutta oikeassa elämässä sitten vetäydyn kuoreeni ja olen mieluummin vähän taka-alalla keskusteluissa.
Pyrin silti olemaan kohtelias ja mukava niin netissä kuin oikeastikin. Tykkään miellyttää ihmisiä, ja yleensä loukkaannun melko helposti. Tunnen helposti syyllisyyden tunnetta, olipa kyse sitten netistä tai oikeasta elämästä. Inhoan sitä kun minulle ollaan vihaisia tai muuten pettyneitä.

Kuolleet vetävät eläviä alaspäin. ~ Kuolemaksi hänen untaan luulimme, ja uneksi kuolemaansa.

• Vastaa

Lainaus: BronzeRain

ja meillä kaveruutta osoitetaan sillä että v***uillaan päin naamaa

Siinä tapauksessa me varmaankin tulisimme toimeen , en tosin ole Nivalasta, en itseasiassa edes tiedä missä se on, mutta v***uilen silti päin naamaa niin kavereilleni kuin muillekin. Deathmask voi todistaa . Kyse on vaan kettuilun äänensävystä

Jokainen meistä on itkenyt katkerasti, kun elämä ei olekaan antanut meille sitä, mitä hartaimmin olemme tahtoneet. Kaikella on silti tarkoituksensa, kyynelilläkin.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 3 goottiyhteisön jäsentä (Faith Black, Tillie, Swanette). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!