Olen aika paljon puheliaampi ja esitän asiani selkeämmin kuin irl. Johtuu ehkä siitä että netissä ei ole mahdollista puhua päälle, vaan voi rauhassa esittää oman asiansa ja antaa vuoron toiselle. Netissä myös ehtii enemmän kypsytellä sanomisiaan, joten en päästele täällä puoliksikaan niin paljon sammakoita suustani kuin tosielämässä.

Netissä minua kehutaan usein kohteliaaksi ja ystävälliseksi, irl kaverit valittavat kun minun seurassani saa koko ajan varoa, niin verbaalisia kuin fyysisiäkin hyökkäyksiä. Mutta toisaalta, olen nivalasta, ja meillä kaveruutta osoitetaan sillä että v***uillaan päin naamaa. Monille ulkopaikkakuntalaisille tämä on ollut joskus pieni kulttuurishokki, ottaa hetken sopeutua ilmapiiriin. Eli tässä nyt tiedoksi, että jos kettuilen teille täällä, se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että pidän kyseisestä henkilöstä ihan oikeasti. Ottakaa se kohteliaisuutena.
Oikeassa elämässä olen tietty paljon älykkäämpi ja kauniimpi kuin internetissä. Not.

Ai niin, ja suurin ero, en todellakaan puhu kirjakieltä tosi elämässä, vaan usein melko leveääkin nivalan murretta sekoitettuna vähän larpparipuheeseen, stadin slangiin (pieninä annoksina ja yleensä vain kun olen ollut tekemisissä pääkaupunkiseutulaisten kanssa) ja oulun murteeseen.

Primadonna ja ilotyttö.