Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Terapian tarpeessa? - Sivu 3

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Terapian tarpeessa?

Kirjoittanut: mimmu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: mimmu
  • Lähetetty: 28.02.2007 18:01
mun veli on terapian tarpeessa
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 28.02.2007 18:20
mua pistettiin osastolle siitä et mun vanhemmilla ongelmia :/ ja siitähän oli varmaan erittäin paljon hyötyy ku ne lääkkeet masens vaa.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.02.2007 23:06
Minulla oli pitkän aikaa melko infernaalinen olo masennuksen ja paniikkioireiden takia, joten kävin lääkärillä ja sain sitten (miedot) lääkkeet. Paniikkihäiriötä ja masennustahan hoidetaan usein samoilla lääkkeillä, joten siinä hoituivat sitten molemmat. Ensimmäiset lääkkeet eivät tehonneet tarpeeksi hyvin, ja pariin, kolmeen kertaan niitä on sitten vaihdettukin. Ikävä kyllä minusta tuntuu välillä edelleen, että mielialani heittelevät lähes päivittäin äärimmäisestä onnellisuudesta ihan siihen, että haluaisin kuolla. Lisäksi saan edelleen tietyissä paikoissa niitä paniikkikohtauksia. Hrr.
Terapiassa en ole ainakaan toistaiseksi käynyt.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.03.2007 09:33
Mua on taasen yritetty saada hoitoon, koska olin joskus saatananplavoja, tosin lyhyen aikaa.. Anoreksiaa on ollu useamminkin.. (viihtyisikö teistä kukaan 6 räppiä 24/7 huudattavan kanssa ja sulta sitten kaikki kiellettäisiin? koska et oo ns normi nuori kuten ne muut?)
Kirjoittanut: seidar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.03.2007 02:00
Mielestäni terapia saattaa joissakin tapauksissa vain tehdä olon entistä vaikeammaksi, ainakin omalla kohdallani olen huomannut ahdistuksen ja masennuksen pahenevan kertakerran jälkeen kun olen käynyt täti moonikan juttusilla. Kaikki ei toimi kaikkiin.
Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.03.2007 02:21
Kaikki tuskin toimiikaan kaikkiin, mutta minulla on muutama painava sana sanottavana (olkoonkin, että se on vain yksi mielipide muiden joukossa). Olen käynyt pari kolme vuotta terapiassa ja nykyään käyn sekä psykoterapiassa että kuvaterapiassa kerran viikossa. Kuvaterapia saattaa kuulostaa kornilta, mutta lähinnä se on sitä, että pystyn helpommin kuvamaan osaa omista asioistani piirtämällä kuin puhumalla. Olen aina piirtänyt, joten se on minulle kuin toinen luonto. Lisäksi olemme kuva- ja psykoterapeuttini kanssa tavanneet kolmestaan, jolloin psykoterapeuttini on piirroksieni kautta saanut laajempaa käsitystä siitä, millainen minä olen ihmisenä.

Minulla on niin paljon sellaisia asioita, jotka painavat mieltä, liikaa tässä lueteltaviksi, enkä voi puhua niitä kaikkia selviksi kaverini tai vanhempien kanssa, koska se yksinkertaisesti ei auta. Minä olen ainakin pystynyt luottamaan molempiin terapeutteihin, johtunee siitäkin, että olen työskennellyt heidän kanssaan niin pitkään. Olen huomannut, että heillä on todellakin kyky ymmärtää ja esittää huomattavan teräviä kysymyksiä, jotka auttavat minua pohtimaan, mitä olen, miksi olen ja mihin olen menossa. Se terapeutin työssä onkin kai oleellista, ei se, että terapeutti yksistään ymmärtää potilastaan, vaan että potilas saa oman ymmärryksen oman elämänsä asioista ja pystyy käsittelemään niitä, oli se sitten puhumalla tai piirtämällä. Niin ne umpisolmut pikkuhiljaa aukaistaan. Ainakin toivon niin.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 04.03.2007 11:38
Niin no... Itse kävin viime vuoden keväällä viimeisen kerran psykologilla, terapeutilla, ja jos jonkinmoisella tantalla... Kymmenen vuoden putki näitä ihmisiä takana, paljon ******, paljon syytöksiä näiltä ihmisiltä jotka 'tuntevat' minut. En voi rehellisesti sanoa että on ollut apua. Minulle ainakaan. Sitä mukaan kun mentiin asioissa aina henkilökohtasempiin, sitä enemmän nämä hutkijat syyllistivät asioista minua, ja se lisäsi masentuneisuuttani ja ahdistuneisuuttani. Yksikin esimerkki on se, että he syyttivät minua isäni muuttamisesta rapakon taa. Miettikääpä minkälaiset paineet se asettaa kasvavalle nuorelle, kun sanotaan et isäs muutti kauas toiseen maahan sun takii. Kun ainoo syy mikä oli, niin oli se et ei hirveen hyvä rahatilanne ollu velkojen kerääntyes...

Noh, ei siitä sen enempää... Jos jotakuta kiinnostaa lukea, blow my mind. Mut jos ei, niin who cares ? Jotain mun ajatuksia, mut hei, 'tis just me. :E
Kirjoittanut: Anesthesia (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.03.2007 00:23
Lääkärit sanoo mun sairastavan masennusta, enkä mä sitä kiellä. Tunnen kyllä itsekkin sairastavani. Olen käynyt noin kaksi vuotta psykoterapiassa ja lievästi vaikuttavia masennuslääkkeitä aloin syödä tämän vuoden puolella. Oon huomannut, että jos yksikin kerta jää välistä, olo on kahta kauheampi. Eli siellä käyminen todellakin helpottaa oloani. Moni täällä tuntuu ajattelevan, että terapeutille vain puhutaan ja sen kuuluisi helpottaa, mutta omalla kohdallani ainakin olen oppinut ymmärtämään omaa mielensisältöäni paremmin. Terapeuttini on todellakin ammattitaitoinen.
Kirjoittanut: Speedymaza (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.03.2007 00:30

Lainaus: Anesthesia

Terapeuttini on todellakin ammattitaitoinen.

Onnea. Oon kuullu joiltakin kavereiltani että heillä se ei auttanut mitään kun terapeutti ei osannut hommaansa. Voimia jaksamiseen.
Kirjoittanut: Anesthesia (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.03.2007 00:36

Lainaus: Speedymaza

Onnea. Oon kuullu joiltakin kavereiltani että heillä se ei auttanut mitään kun terapeutti ei osannut hommaansa. Voimia jaksamiseen.

Kiitos. Kyllä mä tiedän niitäkin "ammattiauttajia" jotka on kiltisti sanottuna tunnevammaisia idiootteja, eivätkä tunnu edes yrittävän ymmärtää. Mutta olen tosiaan todella onnekas, kun sain noin kokeneen ja hyvän auttajan.
Joskushan terapeutista ei ole apua, koska kemiat ei vaan mee yhteen joka ihmisen kanssa. Niin ja näin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit