Gootti.net

Tee ja/tai kahvi

Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2012 23:08
Kumpaa itse juotte (vai molempia), miten omanne valmistatte, kylmänä vai kuumana jne. (En löytänyt vastaavaa aihetta hausta)

Itse en kahvia juo, mutta tee on parasta. Oma resepti teen valmistamiseen on laittaa tuoppiin tai muuten vaan isoon lasiin 1/5 kuumaa vettä, ja liuottaa siihen teetä, yleensä vihreää, ja sitten n. 10min. päästä laittaa loput täyteen kylmää vettä. Liotusvaiheeseen on välillä myös hyvä lisätä erilaisia mausteita, kuten hyppynen kanelia tai kaakaota, sekä neljä teelusikallista sokeria (meilläpäin teelusikat on aika pieniä, vastaa varmaan 2-4 sokeripalaa) tasoittamaan kitkeryyttä. Sitten sen voi nauttia iltaa viettäen, leffaa katsellen ( ja yöllä kastellen)
Kirjoittanut: MissNebel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.12.2012 03:27
Minä juon mustaa kahvia jonka valmistan moccamasterilla. Merkki vaihtelee. On mulla sitten pressopannu ja maidonvaahdotin, niin teen kotona lattea. Myöskin ostan paljon take away kahvia kahviloista ja huoltoasemilta jne. Melkein aina kun ajan autolla matkan joka on pitempi kuin työmatkani, niin on kahvia oltava. Lempikahvini on chailatte (chai-siirapilla maustettu latte).
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.12.2012 08:03
hyvä aihe!
juu juon paljon teetä.
voin juoda 2 litraa päivässä jos sille tuulelle satun.
en oikein tykkää tulikuunasta teestä,koska oon polttanut käteni/suuni sen takia niin monta kertaa.
en tee teetä mitenkään erikoisemmin.
ihan vaan keitän tee veen ja liotan teepussukkaa siellä,kunnes vesi on saanut väriä.
en käytä sokuraa,koska juon niin paljon teetä jo niin saisin vain extra-sokeria ja tulisi varmaan joku yli vilkkaus ja en saisi enää unta sen jälkeen.
mansikka tee on parasta.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.12.2012 08:31
Juon kahvia 3-4 kuppia päivässä. Mustana. Kotiin ostan vain tummapaahtoisia laatukahveja, tällä hetkellä suosiossa on Arvid Nordqvistin ranskapaahto.
Joku vaaleapaahtoinen ns. kurakin menee, kylässä, kahvilassa, huoltsikalla ym. Ärsyttävää että suomessa kunnon kahviloissa ei saa laadukasta tummapaahtoista tavallista kahvia - vaan erikoiskahvit on aina espressot, cappuccinot, lattet ym.
Keskusteleminen vaan siitä että kuinka paljon kukakin nyt sitä kahvia/teetä juo päivittäin on mun mielestä turhaa ja kiinnostamatonta, sen sijaan keskustelu eri laaduista ja merkeistä hyvinkin kiintoisaa.
  • Lähetetty: 11.12.2012 12:30

Lainaus: iPOP

voin juoda 2 litraa päivässä jos sille tuulelle satun.

Tuo on sellainen soopiva päiväannos

Lainaus: Deadboy

suomessa kunnon kahviloissa ei saa laadukasta tummapaahtoista tavallista kahvia

Onko veikkauksia, mistä johtuu?
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 11.12.2012 12:36

Lainaus: Nyxeria

Onko veikkauksia, mistä johtuu?

Olisiko siksi, että tyypilliselle suomalaiselle kahvin juominen tarkoittaa lämpimän maidon juomista. Siinä maitojuomassa kahvin tarkoitus on lähinnä tuoda väriä juomaan.

Edittiä: Olen näemmä tullut sokeaksi kirjoitusvirheille. Korjasin niitä yllä olevasta.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.12.2012 13:20
Tuo ns. kahvi- ja kahvilakulttuuri on kehittynyt Suomess 1990-luvun jälkeen reippaasti. Silloin tuli parempiin kahviloihin kunnon vehkeet millä tehdä espressoa, cappuccinoa, cafe au laitia ja erityisesti lattea josta tuli trendijuoma. Ns. normi tavis-kahvien valikoimassa taas ei tapahtunut samaa kehitystä, siitä tuli väliinputoaja sen osalta valikoimiin tuli vaan jotkut reilun kaupan sufeet. (Ne perus reilun kaupan kahvit on muuten ihan paskaa, paitsi ehkä vaikka Arvidin Classic Reko). Nyt saa kahviloissa yleensä valita kahdesta paskasta, jostakin tavis Juhlamokkapaskasta tai reilunkaupanpaskasta.

Kevennys: Caffe Paska
(Tämä ei muuten ole nimensä mukaista, vaan hyvää)
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.12.2012 15:50
Molemmat menee. Ehkä kuitenkin olen ennemminkin teen ystävä. Yrttiteet ja vihreät teet on lähinnä niitä mitä tulee juotua. Ja kahvilaan, kun menee niin ehdottomasti haudutetut teet on se mitä otan, eikä mitään pussiversioita, joita saa lilluttaa langan päässä
Kahviakin tulee seurassa hörpittyä silti lähes päivittäin, enempi tai vähempi. Ja maidon kanssa. Mustana kahvi ei ole oikein mieleeni. Ja se, millä kahvin tai teen saa pilattua on sokeri. Voi ällötys, minkä makuista niistä voi saada. Yh...
  • Lähetetty: 11.12.2012 16:22

Lainaus: Funereal Soul

saa pilattua on sokeri.

Entä hunaja?
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.12.2012 16:35

Lainaus: Funereal Soul

Ja se, millä kahvin tai teen saa pilattua on sokeri. Voi ällötys, minkä makuista niistä voi saada. Yh...

Allekirjoitan. Samalla mielestäni maito pilaa molemmat juomat - ellei kyseessä ole joku erikoiskahvi.

Mutta mielestäni hunaja sopii teehen hyvin.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit