Gootti.net

Tee ja/tai kahvi

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.08.2013 09:38
En tiedä onko placeboa, mutta heti kun töissä aloin juoda kahvia kaksi kuppia työpäivän aikana niin lähti yöunet. Yksi kuppi näyttäisi vielä menevän, mutta sitäkään ei ole suositeltava joka päivä ottaa.

Olen pohjimmiltani teenjuoja, mutta pidän myös kahvista, joten tuo on hivenen rasittavaa. Etenkin niinä päivinä kun olisi kaivannut hieman piristystä. Onko edes käytännössä mahdollista että yöunet lähtevät jos ennen kello neljää juo kaksi kuppia kahvia? Luulisi että se kofeiini poistuu elimistöstä iltaan mennessä jo moneen otteeseen. Vähän mietityttää onko tämä vaikutus vain omien korvien välissä.
Kirjoittanut: Yöntuuli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.02.2014 21:48
hmm kahvia aamulla..ruokailun jälkeen..iltapäivällä ja ennen nukkumaan menoa teetä. Mieluusti haluan kahvini ja teen super kuumana ja vahvana, ilman mitään lisukkeita (maitoa, sokeria). Teen puolesta yleensä riittää yksi iso kupillinen tai kaksi, mutta kahvin kohdalla minimi on kaksi, mieluummin enemmän. Pidän myös ulkolaisista kahvilaaduista niiden väkevyyden takia..toisinaan tulee maisteltua vanhaa kunnon pannukahvia myös. Elämäni parhaan tee nautinnon olen kokenut muutaman kerran ulkomailla nk.kello viiden tee:llä.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.02.2014 09:18
Vasta yliopistoon siirryttyäni opin oikeastaan pitämään kahvista, tee on oikeastaan aina mennyt. Olen huomannut jasmiiniteen vievän yöunet jo kahviakin paremmin. Kampuksen food centerissä on koju, josta saa krysanteeniteetä pienillä päärynänpaloilla, se on hurjan hyvää.
Täällä muutama on sanonut, että ei maitoa teehen. No, täällä kaukoidässä olen löytänyt ilmiön nimeltä milk tea ja ihastuin siihen täysin. En ole teeasiantuntija, mutta ilmeisesti useimmiten valmistetaan mustaan teehen. En muista Suomessa törmänneeni paikkoihin, jossa olisi myynnissä. Bubble milk tea, eli siis juomassa on hyytelöpalleroita, oli ensimmäisellä kokeilukerralla mielenkiintoinen yllätys, mutta äkkiäkös opin pitämään siitä. Todennäköisesti hirvein teekokemukseni on ollut vihreä kylmä maitotee, ja pohjalla vielä makeaa punaista paputahnaa. Ei kiitos enää.
Kirjoittanut: ipsukas (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.03.2014 17:36
Onko kukaan muu kuullut, että maidon lisääminen teehen estäisi ?jonkin?, en nyt muista minkä, hyödyllisen aineen imeytymisen..? En muista oliko kyse vihreästä teestä vai mistä, enkä tiedä onko tämä edes totta.
Itse juon paljon teetä, kahvikin menee sosiaalisissa tilanteissa
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.03.2014 19:21
En tiedä estääkö maito mitään imeytymästä, mutta joissain teelaaduissa maito menee klimpeiksi, ja sitä on inhaa juoda.
Kirjoittanut: ipsukas (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.03.2014 15:47

Lainaus: Nyxeria

joissain teelaaduissa maito menee klimpeiksi, ja sitä on inhaa juoda.

Olen huomannut tämän esim. soijamaidon kanssa. Ei kivaa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.03.2014 20:38

Lainaus: ipsukas

Olen huomannut tämän esim. soijamaidon kanssa. Ei kivaa.

Tuossa lienee vika pikemminkin soijamaidon ominaisuuksien kanssa. Jotkin niistä tuntuvat klimppiintyvän aina kun ovat kosketuksissa lämpimän kanssa.
Nimim: kasvimaidot kiinnostaisi muttakun ne on hankalia
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.03.2014 10:13

Lainaus: Giffirt

Tuossa lienee vika pikemminkin soijamaidon ominaisuuksien kanssa. Jotkin niistä tuntuvat klimppiintyvän aina kun ovat kosketuksissa lämpimän kanssa.
Nimim: kasvimaidot kiinnostaisi muttakun ne on hankalia

Yleensä ne pysyvät kiltisti kupillisen loppuun asti kunhan ne vain kerran sekottaa Miusta nuo kasvimaidot eivät ole käytettävyydeltään sen hankalampia kuin eläinmaidot mutta niissä on aika isoja eroja merkkien välillä. Yhden valmistajan riisimaito sopi todella hyvin kahvin sekaan ja toisen taas oli ihan karseaa, mutta en nyt tietenkään muista mitkä merkit olivat kyseessä. Paha noita on tietää ennen kuin kokeilee.
Kirjoittanut: essinax (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.03.2014 11:23
Kahvia juon maidon tai kerman kera, 3 kupllista heti herättyä, pari kupillista lisäks päivällä, Aaamukahvi on välttämättömyys mulle, illalla en yleensä juo kahvia. Teetä juon harvoin, teen makuista pussiteetä raakana silloin. Kahvin tiputan moccamasteril.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.03.2014 21:03
Löysin mustan termosmukin jossa lukee että Coffee is the answer! the question is pretty much irrelevant... Kiva kun voi koulussakin kahvitella. Lisäksi olen rakastunut Lady Green-teehen. Poltin eilen mahani kun läikkyi
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit