Gootti.net

Tee ja/tai kahvi

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 06.02.2013 08:59

Lainaus: Cata

Omani on valmiiksi jauhettu, ja jauhe on tosiaan hienoa kuin vehnäjauhot ja aivan kirkkaan vaaleanvihreää.

Kuva hämää. Minunkin matchani on jauhettua, se on vain hyvin paakkuista oltuaan vuoden-pari pussissa ja päästyään sieltä ulos vain yllä näkyvää promokuvaa varten.

Lainaus: Wormboy

Kaakaotakin juon, mutta en sitä perus oboyta vaan kuumaan veteen sitä fazerin tummaa kaakaota mitä yleensä käyttävät leipomiseen.

Ostin kerran tölkillisen saksalaista kaakaojuomajauhetta. Se oli (tai oikeastaan on vieläkin) hyvin makeaa. Ei ainakaan tarvitse erikseen laittaa sokeria.
Kirjoittanut: Mirizki (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 06.02.2013 13:52
Kyllä se on tee Kahvi on muuten ihan hyvää, mutta se tekee mahan kipeäksi.
Kirjoittanut: AmAstermind (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.02.2013 05:18
Teetä, teetä, teetä! Vihreää, mustaa, vahvaa, mietoa, irtoteetä, pussiteetä tai vain värillistä vettä. Ei sokeria, ei maitoa, ehkä hunajaa. Olen addikti :3 Sillä alkaa ja loppuu päivä, sitä otetaan vaivaan kuin vaivaan ja nautinnollisten asioiden yhteydessä/jälkeen. Nuorempana tykkäsin litkiä kahvia mustana, kai sitten "peltivatsa" sai lopulta tarpeekseen, nyt ei kestä ottaa kuin korkeintaan 2 kuppia päivässä maidolla lantrattuna. Ei sillä, ei se kummemmin maistu enää. Komppailen näitä joita värisyttää ajatuskin sokerista kahvissa/teessä. Makunsa kullakin, mutta ei minun kuppiin, kiitos!
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.02.2013 10:36
Melkein voisi sanoa, että apua. Teen juoja on alkanut sortuun useampaan mukilliseen kahvia päivittäin!? Mitä ihmettä, tämä vain pahenee. Toki aamu aloitetaan teellä, mutta ennen töitä on kuitenkin "pakko" juoda kahvia. Ruokkiksella jatkan edelleen vihreän teen linjalla, mutta kunhan kotia pääsee niin johan pannu on kuumana pitkin päivää. Ja jopa valitettavsti pitkin iltaakin väliin. Aina ollut vähän periaatteena, ettei ihan illasta joisi mitään kofeiinipitoista, kun omaan unensaantiin se vaikuttaa. Joo, tiedän onhan sitä kofeiinitontakin, mutta...
Noh, teetä, teetä, kahvia, kahvia - Hyvää joka tapauksessa. Ja oma kulutukseni on siis kasvanut. Halusitte sitten tämänkin turhan tiedon saada, taikka ette.
Kirjoittanut: KandyCaramel (Jäsen)
  • • Muokkasi: KandyCaramel
  • Lähetetty: 05.03.2013 15:45
Juon Tiikerin Päiväuni-teetä, koska siinä on vahva, raikas ja kesäinen maku eli vähän minun tyyppiäni. En voi SIETÄÄ sitä, että joku pistää teehen maitoa. Se on minusta ällöttävän makuista.

Pidän myös kahvista, mutta sitä en mielelläni juo paljoa, sillä vaikka valveilla pysyisin, tuottaa liikajuominen minulle jossain vaiheessa päänsärkyä ja pahimmassa tapauksessa kummallisen olon, joka johtaa hourailemiseen Luulin ennen olevani kahvi-ihminen. Kahvin maku mm. vanukkaassa on silti aivan erinomainen!
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 06.03.2013 00:32

Lainaus: Funereal Soul

Mitä ihmettä, tämä vain pahenee.

Kofeiiniaddiktio on ikävä juttu. Et tosin ole läheskään ainoa.
  • Lähetetty: 06.03.2013 16:01

Lainaus: Abigor

Kofeiiniaddiktio on ikävä juttu. Et tosin ole läheskään ainoa.

Mjuu, tämä on melko outoa. Ja ehkäpä? on lohdullista, etten ole yksin asian kanssa. hehe!
Mutta nyt oon mennyt jos siihen pisteeseen viimekirjoituksesta, että viikonloppuisin ainakin ja väliin jopa viikolla tuleekin keitettyä aamukahvia. Ja siitä illasta sitten puhumattakaan.. Ei se enää niin vakavaa ole, jos mukillisen pari vetää alas, vielä illasta. Kait.. huoh..

Mutta hiukka tee asiaakin. Ystäväni toi tuliaisina ihania uusia irtotee pussukoita maisteltaviksi.
Ja siis sellaisia makuja, mitä en ennen ole päässyt maistelemaan.
Kassista löytyi Vihreää Lime-Roibos teetä, kaikella kivalla höystettynä. Sensual yrtti,-/rooibosta. ja sitten lisäksi Irish Cream ja Rommi teetä. Naaams .
..mutta takaisin kahvin pariin, enneku tähän kuppiin jäähtyy!
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.03.2013 16:41
Hankittiin semmonen SEIKKAILU teelaatikko.
Sieltä löyty erilaisia, kaverin kanssa aina "seikkaillaan" eli juuaan teetä ja katotaan telkkarista kaikkee turhaa hömppää. Kuitenkin niistä mitä siinä lootassa oli, parhaita oli Darjeeling ja Sencha, ja sitten siellä oli vielä joku mustikkatee mikä oli kanssa oikein hyvää.
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.03.2013 23:19
Minulla on vahva tunneside kahviin tällä hetkellä, en tiedä millainen runo tästäkin viestistä on tulossa. En jossain vaiheessa, lapsi kun olin, saanu kahvia menemään alas. Sitten kun alkoi käymään töissä, kesäinen aamukahvihetki yksin tupakan kera olivat jotain niin auvoisaa. Jotenkin kahvista tuli osa elämää. Ihan vain terminäkin se, että joku pyytää kahville tai varsinkin kun mies keittää naiselle kahvia..! Se on hellyydenosoitus. Muistan itsekin tässä varsin ihastuneena istuin ihastuksen kainalossa ja hän keitti ehkä maailman parasta kahvia ikinä. Eihän siitä suhdetta kehkeytynyt, mutta rakastan vieläkin hänen tyyliään: kahvi ei ollut yhtään liian vahvaa, join sen ilman maitoa, sokerin kera. Nykyään kahvi menee tosiaan juuri ilman maitoa ja sokerilla. Tulee turvallinen olo.

Teetä latkin suhteellisen harvoin, vaikka itse juomasta pidänkin. Siihen ei kuitenkaan ole mitään tunnesidonnaisia syitä. Tee on liian hienostunut juoma minulle. Kaakaota tulee juotua toisinaan, harvemmin sitäkin. Jotenkin liian makeaa.
  • Lähetetty: 31.03.2013 21:59
Uusi kahvijuoma ihastukseni on makulatte. Maitovammaisena, kun olen viimeisen saakka ollut lattea ottamatta, mutta kun yhden maistoi kookosella niin siitähän se sitten lähti! nam, nam, nam. Ja kaikki varmaan osaa arvata et sitten meni se toinen. (tosin ei perään makeutensa puolesta) ja koukussa ollaan
Jaaa sitäpaitsi on kiva kokeilla eripaikkojen makuja, jos jostain löytyykin jotain erilaista tarjolle.
Kotona olen kahvini alkanut keittämään appelsiini tai vaniljakahvin kera. Sekoittaen ne 50 / 50 suhteella. Jeps. Se(kin) toimiiiiii
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit