Gootti.net

Tee ja/tai kahvi

Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.12.2012 18:38
Joululahjojen seasta löytyi pussi suklaakahvia. Juuri testaan ja ei paha. Alkuun hiukka jännä ja oli muka melko vahvaa, mutta tämä toinen mukillinen on jo ihan jees. Suklainen ( mistä lie johtuu =P )
Ja onneksi varmaan luontaistuote kaupatkin aukeaa huomenna, Mun Clipperin teepusseja on vain 2 jäljellä!
..miten ihmeessä olen päästänytkin nämä niin vähiin.. kummallista.. Ei aamu lähe käyntiin, jos en saa kunnon teetä. hmph..

Lainaus: Nordis

Yogi teellä tai Clipperillä taas suosittelevat tuplasti tai triplasti pidempiä aikoja.

Niin varmaan taitaa olla. Vois varmaan joskus lukea niitä selostuksia. No kunhan on riittävästi makua niin hyvä!
Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.01.2013 15:36
Harvoin juon kumpaakan noista. Kaakaota joskus ja kahvia silloin tällöin. Teetä en juuri juo ollenkaan. Joskus olen juonut Haapajärvi teetä mut siihen se sit jäi.
Kirjoittanut: RosyGirly_ (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.01.2013 20:21
Itse juon melko useasti Nescaféta, mutta jos on työharjottelu tai juhlat, niin silloin juon enimmäkseen teetä ja olen muutenkin välillä enemmän teenystävä.
Olen nimittäin maistanut erilaisia makuja ja tavallista teetä, en voi sietää millään lailla tai en voi sietää tavallista kahvia mustana,
Mutta muuten menee Nescafé tai eri makuiset teet.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.01.2013 16:40
Juon eniten teetä. Kaakaota tulee välistä juotua ja kahvia en juo koskaan.
Kahvista en pidä ollenkaan. Mielestäni se on todella pahaa.
Teetä juon yleensä päivittäin. Mukavaa on juoda kupponen teetä hyvän kirjan kanssa
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 28.01.2013 20:17
Viimeisin kahvitilaukseni Mandragorasta sisälsi papuina Gran Palomar Espresso Organico -kahvia. Jauhoin pavut hyvin hienoksi, en kuitenkaan ihan tomuksi. Pavut ovat varmaan paahtoasteikolla 4/5. On hintansa arvoinen ja etenkin juoman ollessa vielä kuuma siitä suuhun jäävä jälkimaku, jos sitä siksi voi sanoa, on erinomainen.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.01.2013 20:26
Helsinki-Turku -moottoritien varressa on joku design-kahvila-sisustusliike-mikälie jossa join ensimmäistä kertaa matcha lattea. Se oli suurta rakkautta. Nyt pitäisi koittaa jäljittää myykö mikään Turun kahviloista tuota nimenomaista herkkua.

Kyseessä on siis pulverisoidun vihreän matcha teen ja latten liitto. Lopputulos maistuu etäisesti pinaattikeitolta, mutta ei sitten kuitenkaan. Tämä ei nyt varmaan kuulosta kauhean hyvältä myyntipuheelta, mutta oikeasti todella hyvää. Kannattaa kokeilla, mutta kannattaa myös varautua siihen että kyseessä ei ole varsinaisesti tee.

Matchan pitäisi myös olla ihan tosi piristävää, mikä on mukava lisäbonus meille talviväsymyksestä kärsiville.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 28.01.2013 20:53
Tjaha, ennen viestiäsi en ollut keksinyt matcha-hankinnalleni mitään järjellistä käyttöä. Sillähän voi tietysti järjestää eräänlaisia Rorschachin testejä, kuten alla. Hahhahhaa.

Matcha

PS. Hirsipuuta voi pelata netissä osoitteessa hirsipuu.com.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2013 22:52
Itse rakastan erilaisia tee- ja kahvimakuja. Kaapista löytyy tällä hetkellä perustummapaahtoisen lisäksi espressoa (ja keitin sille myös!), hasselpähkinäkahvia, konjakkikahtia ja amarettomausteista. Lisään kahviin maitoa - ja maito laitetaan ennen kahvia. Makuvivahde on aavistuksen verran erilainen kuin jos maidon laittaa jälkeen.

Teetä löytyy kahviakin enemmän. Jos vieraat kysyvät, mitä makuja on, on kärrättävä hyllyllinen alas. Esimerkkeinä vaikkapa yoga chai, chai latte, irish cream, paratiisitee, aprikoosi, acai-marja, suklaa, mango, gurmans, ruusu-marsipaani sekä mansikka-popcorn-nougat-chili. Teen kohdalla käytän maitoa riippuen siitä, sopiiko se kuhunkin teehen. Teen myös erilaisia miksejä.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 04.02.2013 15:47

Lainaus: kuopassa

Tjaha, ennen viestiäsi en ollut keksinyt matcha-hankinnalleni mitään järjellistä käyttöä.

Onpa erikoisen näköistä matchaa. Omani on valmiiksi jauhettu, ja jauhe on tosiaan hienoa kuin vehnäjauhot ja aivan kirkkaan vaaleanvihreää. Maku ei oo mun mielestä hirveän nautittava, joten pitänee varmaan netistä etsiä Giffirtin mainostaman matchalaten reseptiä. Pelkältään toi matcha mun mielestä maistuu samalta kuin vehnäorasmehu... :c
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.02.2013 22:48
Kahvia mustana. Tee on sitten ihan sama, tykkään sitäkin hörppiä, mutta ei ole mitään erityistä suosikkia.
Kaakaotakin juon, mutta en sitä perus oboyta vaan kuumaan veteen sitä fazerin tummaa kaakaota mitä yleensä käyttävät leipomiseen. Ja sitten siihen vähän maitoa ja sokeria ei se pelkkä vesi miltään maistu tietenkään.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit