Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Työpaikat

Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.02.2007 20:18

Lainaus: Ximmo

Kannattaisiko ottaa asioista selvää? Ei nimittäin todellakaan vaadita pitkää matematiikkaa. Ilmeisesti ei se psykologia sittenkään kiinnostanut, kun tuon vertaa et ole ottanut selvää.

Näin kuulin eräältä ystävältäni joskus ykkösellä, eikä se psyka niin hirveän mielenkiintoista edes ole. Varsinkin kun maikkana on homofobinen lestadiolainen, joka tunkee omia mielipiteitään opetettavien asioiden väliin.
Eli tällä hetkellä ei kiinnosta, tarvitseeko siellä oikeasti vai ei.
Kirjoittanut: Rottenicia (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.02.2007 21:45
minä en vielä tiedä mitä alkaisi tekemään psykologia kiinnostaa minua, niin kai jotakin sen alan puolelta... en edes tiedä vielä mitä meinaan kirjoittaa o.O seki pitäs päättää aika nopeesti... yhyy
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 02.02.2007 22:59
Tällä hetkellä opiskelen ja teen opintojen ohella vähän sitä sun tätä, pääasiassa siivoamista ja eläintenhoitoa paikallisessa löytöeläintalossa.
Tulevaisuudessa minua kiinnostaisi jokin vaatetusalan ammatti ja haaveena olisi olla joku päivä teatterissa puvustajana.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.02.2007 23:17
Teinpäs taas työhakemuksen. Toivottavasti tällä kertaa tärppää, viimeksi ei onnistanut.
Kirjoittanut: bjorkmus (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.02.2007 01:13
Mä en ole tällä hetkellä töissä, mutta viimeksi olin yhden järjestön pääsihteeri. Eli tein kaikkea mahdollista, mitä järjestön pystyssä pitämiseen tarvii. Nyt taas on haussa järjestö- tai museohommia. Museo olisi ykkösvaihtoehto, kun se on kokemukseni mukaan huomattavasti rennompaa. Tai no, museoissa ollaan enemmän tiukkiksia kuin järjestöissä, mutta työ on vähemmän hektistä.
Kirjoittanut: Garmyad (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2007 15:51
Mä teen kotona käännöshommia
englannista suomeen.

Telkkariin tekstityksiä lähinnä.

Työ on aika mukavaa
mutta huono puoli on se -

että oon sitten kotonakin
ikäänkuin työpaikalla.

Ja oon aika huono kampeamaan
itseäni työn alkuun.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 06.02.2007 15:58

Lainaus: bjorkmus

mutta viimeksi olin yhden järjestön pääsihteeri. Eli tein kaikkea mahdollista, mitä järjestön pystyssä pitämiseen tarvii. Nyt taas on haussa järjestö- tai museohommia

Sunhan pitäis sit tulla yhdistysmiittiin, jos on kokemusta ! Tosin palkkaa ei voida maksaa
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 23.02.2007 19:40
Hei!

Täällähän on samaa uraa haaveilevia kans... eli psykologiksi tahtoisin.
Vanhemmat sanoi joskus, että ei lukiosta ole hyötyä, joten en sinne sitten mennyt! Nyt työttömänä datanomina olen sitten kirjastolla työharjoittelussa. Saanpahan niitä pyskologian kirjoja! Ja tietysti muutakin luen.

Ammatinvalinnan pyskologi suositteli ainakin lähtemään kokeilemaan avoimen yliopston kautta tai sitten aikuislinjalle lukioon (ilta). En minäkään meinannut haluta enää opiskella vaan töitä, mutta nyt taas motivaatio iski kun kiinnostuin tosissani tuosta psykologiasta, joka minua on kiinnostanut penskasta asti.

Kuuleman pyskologin ammatti on loppujen lopuksi yksinäistä vaikka luulevatkin, että pitäisi olla todella sosiaalinen ala. Sulti olen ajatellut yliopistossa sitten ottavani sosiologian kurssin.

Ei psykologin hommaan tarvitse matematiikkaa! Muissa yliopistossa on kyllä psykologian maisterin tutkinnoon pyrkiville jotain tilastotieteitä muttei Joensuussa, joten tännepä mie pyrinkin. Sitä en vielä tiedä kumpaa: lukion vai avoimen kautta ja sitten valintakokeisiin.

Vaihtoehtoisesti olisi tietysti mennä opiskelemaan äitini tavoin taidetta.
Haen kuvallisen ilmaisun perustutkintoon amisasteelle ja kunhan haku aika tulee niin muotoilu puolelle amk:n. Kuulema olisi myös taide/musiikkipsykiatrin tutkinto ammattikorkeassa mutta sitä ei taida jenssissä olla. Siinä saisi tavallaan vähän molempia.

Kuvataiteen opettaja ois kyl kiva... ehkä... en tiedä sitten osaisinko opettaa.

Luulin, että minulle olisi 22 vuoden iässä, jotenkin myöhäistä aloittaa enää mitää peruslukiota mutta onneksi on aikuislinja. Kirjastovirkalijakin pääsi 25 vuoden ikäisenä yliopistoon, joten sanoi lohdutuksesksi, ettei ole liian myöhäistä jos sinne ei heti pääsekään. Yksi opiskelija oli yrittänyt 6 kertaa valintakokeisiin ja pääsin 7:llä kerralla opiskelemaan psykologiaa ja on menestynyt erinomaisesti opinnoissaan. Se ei tarkoita, etteikö olisi soveltuva vaan sinne otetaan vain muutama sisään, koska ei haluta psykologeja tuottaa työttömiksi kuin liukuhihnalta. Tietysi avoimen yliopiston kautta (väylä) niin pääsee ainoastaan Turussa opiskelemaan ns. suoraan psykologin opintoja mutta silloinkin pitää olla luokkansa paras ja tietty määrä kursseja suoritettuna. Sellaista...

koruseppä/suunnittelija kiinnostas kans... muttei niin paljoa kuin nuo edelliset...
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 26.02.2007 11:32
Vielä ei ainakaan ole sieltäkään kuulunut mitään möff. saankohan mie taaskaan kesätöitä? täytän kohta 18 enkä ole ollut vielä kertaakaan kunnolla!
Kirjoittanut: turmatar (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.02.2007 14:50
Opiskelija olen vielä tämän kevään, kattelen sitten mitä sitä alkaisi tehdä. Olen vähän ajatellut, että alkuun kelpaa kyllä työ kuin työ, kunhan siitä saa enemmän rahaa kuin nyt pelkät tuet. Joku täyspäiväinen siivoaminen tai puhelinmyynti on varmasti rasittavaa niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta onhan se sekin tyhjää parempaa. Sitten voi samalla etsiä mielenkiintoisempaa ja/ tai enemmän koulutusta vastaavaa työtä.

Töissä olen aiemmin ollut mm. ruokakaupassa, vaatekaupassa, mainostoimistossa, siivoamassa ja maalaushommissa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 8 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit