Lainaus: Sharwynn
Edit: Haluaisin sellaisen vanhan mustekynän, mustepullon ja imupaperia, tietäisikö joku mistä niitä saa? Itse en ole huomannut missään.
Kysele kirjakaupoista ja taiteilijatarvikeliikkeistä. Pystyvät varmasti tilaamaan, ellei kuulu perusvalikoimaan. Halvaksi se tuskin tulee, mutta onhan se hienoa kyllä. Mulla oli joskus mustekynä, johon laitettiin sellainen mustepatruuna. Harjoittelin calligrafiaa, mutta se sitten jäi ja myin välineet pois.
Mutta kirjeenvaihdosta, se on intohimoni! Olen harrastanut sitä aktiivisesti jotain 7 vuotta ja sitä ennen harvakseltaan. Parhaimmillaan kirjekamuja on ollut n. 30, nykyisin ehkä 15. Osa kirjoittelee kerran viikossa, osa muutaman kuukauden välein. Yritän vastailla nopeille nopeasti ja hitaammat kerkeävät vastaavasti odottaa kauemmin minun kirjettäni. Yhden kanssa kirjoittelen n. 20 sivuisia kirjeitä, mutta muiden kanssa vain 5-10 sivuisia. Kirjoitan muutaman kirjeen viikossa, väliin vähemmän ja väliin enemmän. Uusien kirjekavereide löytäminen on tosiaan vaikeaa, varsinkin kun itsellä alkaa olla jo ikää ja olisi mukavampi kirjoitella edes suunnilleen samanikäisten kanssa. Kirjeenvaihtoa harrastaa aika harva ja niistäkin harvoista suurin osa on alle 20- vuotiaita. :/ Itsellä kun on mittarissa 24, niin jotenkin tuntuu että vähintään 20- vuotiaat ovat yleensä suunnilleen samassa elämäntilanteesa. Eihän se toki niin tarkkaa ole, nuorin kirjekamuni on 17- vuotias, vanhin 30.
Maileja en ole "oppinut" ikinä kirjoittamaan samalla intohimolla kuin kirjeitä. Olen väliin hankkinut mailikaverin tai pari, mutta aina niiden kirjoittelu alkaa tympäistä jossain vaiheessa. Tekstiviestit ovat tympeitä kuulumisten vaihtoon ja soittaminen.. Ei oikein ole mun juttu. Kirjeiden kirjoittelu vain on niin rentouttavaa ja puhdistavaa puuhaa.
Onhan ne postikulut nousseet tosi paljon vuosien aikana, mutta en mä silti pidä kirjeenvaihtoa kalliina harrastuksena. Mitä muka nykyisin saa postimerkin hinnalla?
Uudet kirjetuttavuudet ovat toki tervetulleita, jos jostakusta siltä tuntuu.