Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Perinteiset kirjeet

Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.02.2007 08:59
muilla on about 2o kirjeenvaihtohenkilöä, joista ehkä viis kirjottaa viikoittain. nyt on ollu vähän aikaa silleen että en oo jaksanu ite kirjottaa, oon kyllä ilmotellu heille. ehkä hiihtolomalla. ulkomailta on 7 , kaikki unkarilaisia. ainii, paitsi yks englantilainen.
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.02.2007 14:40
Taitaa minun kirjeenvaihto ystävät jäädä aika vähiin nykyään. Ulkomaille tulee läheteltyä paketteja silloin tällöin ja siinä samassa sitten kirjeitä tulee kirjotettu.

Kyllähän se on aina mukavampi saada kirje kuin sähköposti, kirje on jonkin verran henkilökohtaisempi, kun taas sähköposti on jotenkin kalsea tapa viestitellä.

Pitäisi kait yrittää vähän tiuhempaan tahtiin kirjottaa jotta ei ihan tuo käsinkirjottaminen unohtuis kokonaan. Ainoastaan töissä tulee kirjotettu jotain käsin, kotona lähes nollassa.
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.02.2007 18:21
Mä kirjoitan kirjeitä lähinnä iso-tädlleni. Tapa on jäänne jostain sieltä yli kymmenen vuoden takaa kun olin oppinut kirjoittamaan ja halusin itselleni kirjeystävän. Tätini sitten lupautui kirjottelemaan kanssani. Nykyään ne kirjeet sisältävät lähinnä vaan jotain selontekoa säästä, terveydentilasta sun muusta joutavasta. Kirjeen saamisessa on mun mielestä kuitenkin jotain ihanaa. Harmi vaan että oon niin kauhean laiska vastaamaan kirjeisiin..
Kirjoittanut: Nanna (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 10.02.2007 14:19
Kyllä kirjoittelen ja uudet (kirje)ystävät on aina tervetulleita *winkwink* Tykkään vaan siitä kun käsin kirjoitetut kirjeet on aina paljon persoonallisempia kuin nykyajan sähköpostit.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • • Muokkasi: Sharwynn
  • Lähetetty: 10.02.2007 16:17

Lainaus: Lenore

Mä kirjoitan kirjeitä lähinnä iso-tädlleni. Tapa on jäänne jostain sieltä yli kymmenen vuoden takaa kun olin oppinut kirjoittamaan ja halusin itselleni kirjeystävän.

Mie kirjoittelin joskus muinoin mummolleni vaikka tämä asui vain noin 7 km päässä mutta eipä taitaisi enää mummo jaksaa kirjoitella, sen verran kun ikää on hänelläkin.

Edit: Haluaisin sellaisen vanhan mustekynän, mustepullon ja imupaperia, tietäisikö joku mistä niitä saa? Itse en ole huomannut missään.
Kirjoittanut: turmatar (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.02.2007 23:44

Lainaus: Sharwynn

Edit: Haluaisin sellaisen vanhan mustekynän, mustepullon ja imupaperia, tietäisikö joku mistä niitä saa? Itse en ole huomannut missään.

Kysele kirjakaupoista ja taiteilijatarvikeliikkeistä. Pystyvät varmasti tilaamaan, ellei kuulu perusvalikoimaan. Halvaksi se tuskin tulee, mutta onhan se hienoa kyllä. Mulla oli joskus mustekynä, johon laitettiin sellainen mustepatruuna. Harjoittelin calligrafiaa, mutta se sitten jäi ja myin välineet pois.

Mutta kirjeenvaihdosta, se on intohimoni! Olen harrastanut sitä aktiivisesti jotain 7 vuotta ja sitä ennen harvakseltaan. Parhaimmillaan kirjekamuja on ollut n. 30, nykyisin ehkä 15. Osa kirjoittelee kerran viikossa, osa muutaman kuukauden välein. Yritän vastailla nopeille nopeasti ja hitaammat kerkeävät vastaavasti odottaa kauemmin minun kirjettäni. Yhden kanssa kirjoittelen n. 20 sivuisia kirjeitä, mutta muiden kanssa vain 5-10 sivuisia. Kirjoitan muutaman kirjeen viikossa, väliin vähemmän ja väliin enemmän. Uusien kirjekavereide löytäminen on tosiaan vaikeaa, varsinkin kun itsellä alkaa olla jo ikää ja olisi mukavampi kirjoitella edes suunnilleen samanikäisten kanssa. Kirjeenvaihtoa harrastaa aika harva ja niistäkin harvoista suurin osa on alle 20- vuotiaita. :/ Itsellä kun on mittarissa 24, niin jotenkin tuntuu että vähintään 20- vuotiaat ovat yleensä suunnilleen samassa elämäntilanteesa. Eihän se toki niin tarkkaa ole, nuorin kirjekamuni on 17- vuotias, vanhin 30.

Maileja en ole "oppinut" ikinä kirjoittamaan samalla intohimolla kuin kirjeitä. Olen väliin hankkinut mailikaverin tai pari, mutta aina niiden kirjoittelu alkaa tympäistä jossain vaiheessa. Tekstiviestit ovat tympeitä kuulumisten vaihtoon ja soittaminen.. Ei oikein ole mun juttu. Kirjeiden kirjoittelu vain on niin rentouttavaa ja puhdistavaa puuhaa.

Onhan ne postikulut nousseet tosi paljon vuosien aikana, mutta en mä silti pidä kirjeenvaihtoa kalliina harrastuksena. Mitä muka nykyisin saa postimerkin hinnalla?

Uudet kirjetuttavuudet ovat toki tervetulleita, jos jostakusta siltä tuntuu.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.02.2007 11:14
Voi... Mieleni tekisi niin kirjoitella oikeita kirjeitä, mutta kun ei ole ketään kenelle kirjoittaa :/ Joskus mullakin oli yli 20 kirjekaveria, mutta matkan varrella osoitteet ovat hukkuneet jne. Nyt sitten ei ole yhtään jälellä :<
Kirjeitä on niin mukava kirjoittaa. Niissä on jokin tunnelma, jota ei ole mailissa tai tekstarissa. Onhan nekin ihan kivoja, mutta kirjeet ovat parhaita
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.02.2007 19:26
Minä haluaisin myös jokusen kirjekaverin ulkomailta, mieluiten Iso-Britanniasta että voisin tätä mun enkkuani parantaa, minä kun en sitä muualla kun koulussa käytä niin ei ole kovin kummosta... Saksasta minulla on yksi kirjekaveri, jolle saksaksi kirjoitan, niin ei pääse kielitaito niin helposti ruostumaan. Minullekin kyllä nykyset kirjekaverit niin harvoin kirjoittelevat, ettei uudet tuttavuudet pahitteeksi olisi, minullekun kun kirjoittaminen on myös yksi elämän suurista intohimoista.
Kirjoittanut: BlackMetalNeito (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.02.2007 22:44
Kunnon itse kirjoitetut kirjeet ovat ihania
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 22.02.2007 23:02

Lainaus: Swanette

Kirjoitinpa muuten kerran ajatuksiani kirjeen muodossa eräälle ystävällenikin, jonka kanssa haluaisin puhua kunnolla mutta ei ole valitettavasti toistaiseksi tullut tilaisuutta.

Jäi sitten se kirje antamatta/ lähettämättä, ja selvitin ajatukseni kasvotusten. Ei ollut helppoa, en meinannut saada sanaa suustani vaan änkytin vain jotakin sekavaa. Lopulta asia kyllä selvisi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit