Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

Kirjoittanut: Pudotus (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.09.2006 10:57
Olen ehkä liika herkkä reagoimaan mutta kun huomasin suuren käsityö lehden numerossa 10 goottipuvun kaavat ja siinä kuvan vieressä olevan tekstin:
"Pukuleikit jatkuvat teini-iässäkin,tyyli vain muuttuu. Korsetit, pitsit ja pitkät helmat kuuluvat gootin tyyliin, samoin tummat värit ja ylelliset materiaalit. Saattaa näyttää aika hätkähdyttävältä päivän valossa, mutta se taitaa olla tarkoituskin.."

Meinasin jo kirjottaa suoraan kirjeen sinne että eivät kirjoittaisi tuollaisia turhia tekstejä ja vielä asiasta josta eivät todennäköisesti tiedä mitään. Ainakin tuosta tekstistä sai sellaisen kuvan. Aivankuin kaikki gootit todellakin olisivat ainoastaan teinejä ja aivankuin kaikilla olisi mukamas tarkoituksena vain ja ainoastaan hätkähdyttää pukeutumisellaan.. *silmien pyörittelyä*

Ja tämä henkilö joka oli toivonut tuota pukukaavaa oli kirjoittanut aivan asiallisesti eikä todellakaan kuulostanut miltään teinixniiqkootilta.

Tiedän ragoivani turhasta.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.09.2006 11:06
no oon mäkin nähny "goottimekon" kaavat käsityölehdessä, mut se oli kyl tehty keltasesta ja sinisestä satiinista ja oli vielä hölmön mallinenkin... :P gah. ja liian lyhyt mallille.
Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.09.2006 15:39
No,mikäs sille nyt voi että ihmiset ovát mitä ovat...Ei goottityyli ole mikään teini-ilmiö,vaan estetiikka ja alakulttuuri! [eiväthän teinit pääse baareihin,joten miten lontoon goottiklubit olisivat syntyneet?(olen itsekin kyllä vielä teini-iässä)]:
Pitäisi olla samanlainen kuin muutkin(etenkin teininä) ja jos erotut massasta se tietysti kiinnittää huomiota(eikä välttämättä hyvällä tavalla)
Olen usein melkoisen vihainen parille luokkalaiselleni (täysin massa teinixejä,jotka roikkuvat seurassani erään miespuolisen tuttuni takia...)koska he ovat kimpussani ja haluasivat pukea ja meikata minut "nätiksi"...vaikka mielummin olen tällainen,koska sen lisäksi että tunnen itseni omaksi itsekseni,niin tyylistä on hyötyä sillä pääsen melkein minne vaan,ja minne en pääse,en edes haluasi päästä.(tämä todistettiin taas eilen)Ihmiset lakoavat tieltä,joten en juuri koskaan joudu tungokseen koulussa...
Kirjoittanut: Night Cat (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.09.2006 17:23
juu mua kans vähän ärsyttää ku sanotaan että se on joku teinejen hetken oleva innostus. Ite oon teini ja käytiin mutsin kaa ostaa mulle kengät nii jotain se kassa ja mutsi jutteli enkä kuunnellu niitä mut sitte ku kuuntelin niin se kassa vaan sanoi: ''No joo, mutta toi musta väri on teineillä sellanen vähän aikaa oleva ja sitte ku murrosikä lähtee nii samalla se liika musta''
ärsytti hieman
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 30.09.2006 22:36
Meitsi on myös kattonu pari ohjelmaa, jossa goottimuijasta tehtiin väkisin "normaalin ja hyväksyttävän näkönen". Toinen oli just se Extreme makeover. Niin kaunis tyttö muutettiin blondiks jolla oli vähän meikkii ja kukkamekko. Sen perhe ja suku itsi onnesta, mut sen frendit itki ihan muusta syystä, ja ihmetteli, miks frendistä tehtiin friikki. Ja toinen tuli ihan viime viikolla, se How do I look-ohjelma. Se oli just se pienen lapsen mutsi, ja suku ei hyväksyny sen tyyliä kun "ihan ihmisetkin kadulla ihmettelevät, että mikä kummajainen tuo on, ja ajatella, vielä pienen lapsen äiti!!!" Oli sen ilmeessä tuskaa kun se joutu luopuun rakkaista verkkosukkiksistaan ja mitään mustaa vaatetta se ei saanu tilalle. Mun mielestä se nyt ei ollu mikään kovin tyylikäs pukeutuja ennemminkään, mut se oli sen juttu! Antaisivat kerpele jokaisen näyttää siltä miltä jokaisesta itestä tuntuu.
Viime aikoina oon saanu aika lailla positiivista palautetta ulkonäöstäni, jengi on tullu kadulla kehuun mun rohkeutta olla sellanen ku oon, muiden mielipiteistä piittaamatta. Kumpa maailma kantais enemmän tollasen ajatusmaailman omaavia yksilöitä pinnallaan.....
Tästä aiheesta on jauhettu täällä joka päivä, asiat ei vaan muutu. Jäljelle jäänee vain se mielenosoitus meidän puolesta....
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.09.2006 22:53
Mielestäni ainakin tämä How do I Lookin tytskä olisi tarvinnut äidillistä opastusta ja kasan Lip Servicen vaatteita! (Lippyaddikti, minäkö? *sellainen viaton ilme -hymiö* )

Mitenköhän paljon goottiäitejä on Suomessa? Huutonetissä ja irkkigalleriassa nimierkillä Batmir kulkeva nainen taitaa ainakin olla...
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.09.2006 22:59
ihmettelen kyllä miten joku antaa toisen muokata omaa ulkonäköään, oli sitten kyse tv-ohjelmasta tai muusta tilanteesta.

mutta oli vaan pakko mainita ,että minä myös olen saanu yllättävän paljon kehuja viime aikoina vaatteistani. Yhtenäkin perjantai-iltana olimme samantyylisen ystäväni kanssa kaupungilla, ja ainakin kolme ihmistä ihasteli pitkää tyllihame/samettimekko yhdistelmääni. Joskus sitä kuulee hyviäkin asioita. Ja varsinkin yhden eläkeikäisen naisen kommentti sai minut hymyilemään.
Kirjoittanut: Rottenicia (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.10.2006 18:00
pukuleikkejä jaahas.... tää on sitten vakavasti otettavaa pukuleikkejä jos on muahhahahh
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 03.10.2006 18:49
Eihän se oo pukuleikki, jos niin pukeutuu vakavissaan eikä näytellääkseen mitään muuta kuin on. Ja jos niitä vaatteita löytyy enemmänkin kuin pari kappaletta. Vanhempi kansa ei vaan ymmärrä, ettei kyse ole vain hetkellisestä "teinien kapinoinnista" eikä kerran puolessa vuodessa vaihtuvasta muodista, vaan elämäntavasta. Ehkä ajatus on samankaltainen, että hippeys meni pois muodista ajallaan, goottius on nyt suurta muotia joka katoaa muutamassa vuodessa. Pöh. Ja olihan hippeyskin elämäntapa. Mutta ei goottious ihan heti ole katoamassa, ja minusta ketään ei saisi pakottaa muuttumaan sellaiseksi kuin muut haluavat, pitäköön rumat naamansa kaukana toisten ihmisten vaatekaapeista, tai tulen itse polttamaan heidän kukalliset kesämekkonsa ja villapaitansa. Nih. katsotaan sitten naurattaako.
Kirjoittanut: Night Cat (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.10.2006 19:06
Lainaus: Ninni Ja toinen tuli ihan viime viikolla, se How do I look-ohjelma. Se oli just se pienen lapsen mutsi, ja suku ei hyväksyny sen tyyliä kun "ihan ihmisetkin kadulla ihmettelevät, että mikä kummajainen tuo on, ja ajatella, vielä pienen lapsen äiti!!!" Oli sen ilmeessä tuskaa kun se joutu luopuun rakkaista verkkosukkiksistaan ja mitään mustaa vaatetta se ei saanu tilalle. Mun mielestä se nyt ei ollu mikään kovin tyylikäs pukeutuja ennemminkään, mut se oli sen juttu! Antaisivat kerpele jokaisen näyttää siltä miltä jokaisesta itestä tuntuu.

Mä näin tän kanssa. Sen naisen ilmeestä huomas että se ajatteli ''Mitä h*lvettiä mä annoin niiden tehä ittelleni''
SE OLI SEN JUTTU! Mitä ihmettä ne menee muuttelee sen ulkonäköä. Jos se oli sen juttu niin eiköhän se ole niin parempi? Juu ja nyt lopetan tän räyhäämisen.

Tänään kun pääsin koulusta kottin odotin bussipysäkillä ja yksi puliukko katsoi mua häijysti ja sitten sen ohi käveli gootti nainen ja se sanoi sille ''Häivy mun läheltä'' Nainen ei välittäny vaan se käveli siitä ihan ku ei olis kuullut. Sitten se taas alkoi katsoa mua häijysti.

Mutta joo... Nykyään mun tyyliä on enemmän kehuttu ku haukuttu.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit