Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minkälaiset häät haluaisit?

Kirjoittanut: Anuela (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 20.10.2008 09:28
Meillä on häät sydäntalvella Pöytiin tulee mustat liinat, palapeilit ja peilien päälle mustaksi maalatut viinipullot (kynttilänjalat) ja punaisia terälehtiä. Kynttilät olis tarkoitus tilata sellaiset "verta valuvat" ja pulloihin liimata jotkin "kivat " etiketit. Mut kattoo nyt, et kuinka pitkälle viitsii mennä...
Kirjoittanut: Bloody Susie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.12.2008 16:36
En ole kovin kirkkohäiden kannalla, mutta vuodenajoista syksy olisi minulle ehdoton!
Niin halajan kaikkea syksyyn liittyvää
Häpuvuksi haluasin karkeaa satiinia olevan musta siistin jakun ja tyköistuvan kynähameen. Tämän asun kruunaisi shokeeraavan punainen korsetti ja matipontiset mustanpuhuvat korut. Hiuksiini laitettaisiin lisäksi tuuheutta mustilla aitohiusnauhoilla ja ne annettaisiin olla auki, mutta siististi laineille laitettuina. "Huntunani" voisi toimi oman äitini häisään käyttämä kukkahiuskoriste, mutta sitä tulisi hieman kostomoida(värjätä ja koristella). Kengiksini valitsisin perinteiset mustat(kiiltävä pintaiset) avokkaat plus musta/punaiset köynnös kuviolliset-verkkosukkahousut. Miehekkeelläni tulisi olla yllään koko musta frakki, mutta pitkällä takilla, valkea kauluspaita punaisin kaulusreunoin. Hiukset hänellä olisivat kiinni ja parta letillä. Nyt mentiin kyllä aika yksityiskohtiin vaatetuksessa, mutta sellanen mä vaan oon

Hääautonamme saisi toimia vanhan mallinen Ford tai jokin huippu upea amerikanrauta. Nostalginen kulkupeliin kuiteski ja meillä tulisi ehdottomasti olla kuljettaja.
Jos vielä jotain pakkomielteistä tähän lisäksi niin hääkakun tulee olla vaalean harmaa(salmiakki vaahtoa),viisi kerroksinen ja koristeltu oikeilla mustavalkoisilla ruusuilla.

Muuta en edes kehtaa luetella tähän
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.12.2008 12:35
Häät onkin jo tiedossa ja olen suunnitellut mustaviolettia hääpukua.
Puvusta tulee pitkähihainen, koska häämme ovat talvella. Helmasta tulee leveä ja muutoin puku tulee olemaan historiallisvaikutteinen.
Miehelleni tulee perus suorathousut ja kauluspaita, itse teen hänelle liivin, takin ja plastronin. Mustaa ja violettia siis hänellekin.

Hääkimpun ja mieheni vieheen teen myös itse. Todennäköisesti tulee sifonkiruusuja, samalla väriteemalla tietenkin.

Häät pidetään erittäin tunnelmallisessa ravintolassa. Koko ravintolarakennus on varattuna meille.
Hääyömme vietämme myös kyseisen rakennuksen hääsviitissä.

Koska vihkiminen, kuvaus, juhlinta ja hääyö ovat kaikki samassa rakennuksessa, emme hääautoa tarvitse.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.12.2008 13:32

Lainaus: Lacy gloom

mustaviolettia hääpukua

toivottavasti et nyt anna tämän vaikuttaa, mutta itse en voisi käyttää häissäni violettia. Se kun tarkoittaa katumusta. Toisaalta musta tarkoittaa surua ja itse haluaisin häissäni mustaakin pukuuni. Toinen väri olisi punainen, joka on intohimon väri. Minulla on myös pakkomielle näihin vanhoihin perinteisiin. Jotain uutta, jotain lainattua, jotakin vaaleansinistä on ihan must. Tosin se vaaleansininen ei sovi punaisen kanssa, niin ehkä se pitää sitten piilottaa johonkin
Toisaalta haluaisin suuret sukuhäät joskus joulukuun aikaan. Talouden kannalta emme koskaan tule olemaan niin rikkaita, että sellaiseen olisi varaa, joten luultavasti tulee pienet häät lähimpien ystävien ja sukulaisten kesken.
Kattaukseen haluaisin saman väriteeman jatkuvan (musta ja punainen, myöskin kynttilät ovat tärkeässä roolissa omissa haaveissani. Saa nyt nähdä
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.12.2008 14:18
Mustahan on ollut perinteinen juhlapuvun väri naisilla vielä esim. 1900-luvun alkupuoliskolla. Mustaa käytettiin ihan yleisesti hääpuvun värinä, eihän monellakaan ollut varaa teettää useita juhlapukuja eri tarkoituksiin, vaan sitä yhtä ja samaa pukua käytettiin kaikissa juhlatilaisuuksissa.Tuohon aikaan mustaa ei ajateltu surun värinä. Violetti on myös odotuksen ja valmistautumisen väri (katumuksen lisäksi), ainakin liturgisena värinä ajatellen. Sopii siis mielestäni vihkimiseen oikein hyvin!
Itselläni oli aikoinaan norsunluun värinen hääpuku, nyt valitsisin joko mustan tai punaisen.
  • Lähetetty: 19.12.2008 19:18

Lainaus: Severana

Mustahan on ollut perinteinen juhlapuvun väri naisilla vielä esim. 1900-luvun alkupuoliskolla. Mustaa käytettiin ihan yleisesti hääpuvun värinä

Totta. Valkoinen hääpuku on kohtalaisen "uusi" ilmiö.

Lainaus: groomeri

itse en voisi käyttää häissäni violettia. Se kun tarkoittaa katumusta. Toisaalta musta tarkoittaa surua

Niin ja valkoinen neitseellisyyttä ja kuinkahan moni valkoisessa puvussa avioon asteleva on neitsyt..?!
Siitä tuli mieleeni uskomukset, jotka liittyvät häihin. Omaa pukua ei saa ommella, se tuottaa epäonnea! Tästä syystä itse kaavoitan pukuni ja äiti saa ommella sen. Lauantaina ei saisi avioitua, koska... hmmm.. en muista enää miten se sanonta meni, mutta huonoa seuraa kuitenkin. Meidän häät on lauantaina, mutta pitäähän sitä jotain riskejä ottaa.

Lainaus: groomeri

Minulla on myös pakkomielle näihin vanhoihin perinteisiin. Jotain uutta, jotain lainattua, jotakin vaaleansinistä on ihan must.

Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä, jotain lainattua tulee ehdottomasti minullekin!!
Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.12.2008 22:38
Jotkut suuretsuuret mahtihäät olisivat kyllä upeat. Paljon sukulaisia ja ystäviä juhlistamassa minun ja miekkoseni onnea!
Mutta toisaalta.. Olen silti valmis luopumaan jättihäistä jos komeampi osapuoli tahtoo pienempää ja hillitympää.

Ja sitten jos vielä löytäisi sen miehekkeen niin olisi jo silloin mahtavaa.
  • Lähetetty: 21.12.2008 13:40

Lainaus: Elegia

Mutta toisaalta.. Olen silti valmis luopumaan jättihäistä jos komeampi osapuoli tahtoo pienempää ja hillitympää

Itse joudumme luopumaan jo ihan siksikin, että emme usko voittavamme lotossa (siis enemmän kuin 4 oikein..) ennen häitä...
Kirjoittanut: helmeri (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.02.2009 15:02
hmm.. en todellakaan haluaisi tavallista valkoista mekkoa,
vaan pitkällä laahuksella olevan mekon,
ehkä violetin tai tummansinisen? mekko pistettäisiin sellaisella "nyöri"
systeemillä kiinni, kaikki tajunneen mitä tarkoitan?..
papin puhe ei saisi olla liian pitkä, vieraita olisi paljon,
olen haaveillut häitä jossain isossa kartanossa, syksy tai kesähäät
olisi mukavat.. sormuksen pitäisi olla kultainen, jossa olisi 6timanttia
(tuohonkin liittyy stoori,mutta se on asia erikseen )
kirkkoon mentäessä soisi tavallinen häämarssi,
mutta poistullessa jotain vähän sävähtävämpää musiikkia,
esim. olen kuullut että kirkoissa ollaan soitettu walkin in the air,
se kuvaisi sitä omaa musiikki makua..
mitään känni juhlaa en haluaisi, niistä häistä pitää muistaa vielä seuraavanakin päivänä
Kirjoittanut: SnowWhite- (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SnowWhite-
  • Lähetetty: 18.02.2009 20:48
Siviilivihkiminen jossain kivassa paikassa, mukana vain lähimmät sukulaiset (=perhe) ja kaverit. Hääpuku violetinsävyinen, kunnon korsettiyläosa ja massiivinen vannealaosa tyyliin Tuulen Viemää, ei huntua vaan joku kaunis kampaus. Vuodenaikatoivomus olisi kevät tai alkukesä, kun luonto on oikein syvänvihreä.
Lyhyt seremonia ja jatkoina sitten kunnon pippalot kavereiden kanssa, sisältäen hyvää pikkunaposteltavaa ja juotavaa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit