Gootti.net

Minkälaiset häät haluaisit?

Kirjoittanut: angelfairy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 07.05.2009 20:37
Heippa!! olen menossa naimisiin vuoden sisällä.Haluaisin tietenkin goottityyliset häät.Osaako kukaan sanoa mistä löytyisi goottityylisiä hääpukuja tai asuja??
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.05.2009 11:32
angelfairy
Uskoisin että kannattaa katsella netistä vähän suuntaa, minkälaisen puvun haluaa, ja sitten talsia lähimmälle ompelijalle tai ompelutaitoiselle ystävälle!
Ja esimerkiksi Heavelny Circus ja Nitrobabe valmistaa vaatteita myös asiakkaan toiveiden mukaan, goottikaupat -osiosta löytyy muistaakseni myös muita mittojen mukaan valmistavia "alternative" liikkeitä jos normi ompelija epäilyttää.

Onnea suureen päivään!
Kirjoittanut: Myotess (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.09.2012 19:47
Kesähäät, koska en halua palella hääpuvussani

Teemana olisi ripaus goottimaisuutta, ripaus keskiaikaa, ripaus keijumaisuutta. Ihan perinteiset häät eivät ole oikein oma juttuni.
Hääpuvun haluan valmistaa itse, samoin mahdollisimman paljon kaikkea muutakin, esim. kutsukortit, hääkoristeet yms. Hääpuvussa saa olla väriä, ei siis pelkkää valkoista. Kuitenkin että sen hääpuvuksi huomaa. Jonkinlainen viitta tai pitkä juhlatakki voisi myös täydentää asua.
Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.09.2012 16:17
Olen häitäni suunnitellut monet vuodet.... tosin jäänyt aina kiinni suunnittelemaan hääpukua eikä häitä itsessään.
Pääjuttu on ollut aikalailla sama.

Haluaisin suhteellisen tavalliset häät, - korkeita kynttelikköjä valkoisena, pöydillä valkoista jne.
Vaikken kuulu kirkkoon, olen aina mieltänyt ne kirkkohäinä....
Nyt kun tarkemmin ajattelee, onhan hääpaikkoja montakin, joku valkoinen huoneisto jossa voisi ne vihkimiset suorittaa.

Yksi minkä olen jo päättänyt, että häihini tulen valkoisella Hummer Killerillä. Ne ovat kauniita.
Ja poistuminen mahdollisesti hevosten vetäminä, mielellään friisiläisiä.

Ja hääpuvusta - täysin musta, korsettiyläosa, alaosa hyvin suuri ja näyttävä.
Eli hääpuku ei ole ihan perus, ja varmaankin tilautan kyseisen puvun. En osaa sitä paremmin kuvilla, mutta alaostasta tulee senverran suuri että täytyy olla ihan ammattilainen asialla, vaikka itse osaankin ommella, en usko että itsellä riittäisi taidot että halu sen kanssa. 8D Sitä täytyy katsoa silloin.

Mutta juu, jotain tuonneppäin ne häät sitten pidetään.
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2012 14:36
Jostain syystä olen suunnitellut omia hautajaisiani enemmän kuin häitä.. : D En ole kovinkaan innoissani naimisiinmenosta ajatuksena. Lähinnä idea siitä, että pitäisi jotenkin todistella ihmisille sitä että haluaa viettää loppuikänsä jonkun kanssa on mielestäni turha. Toisaalta taas, mikäli avopuolisoni sattuisi yllättäen kosimaan, rahaa löytyisi ja näin päin pois, niin voisihan sitä sitten harkita. Juhlia on mukava järjestää.

Paras olisi jos hankittaisiin samanlaiset tautoinnit samaan kohtaan ja juhla olisi kahdenkeskinen, hieno illallinen punkun kera. Mulla olisi varmaan pitkä, musta merenneito-mallinen hame ja kaunis, punamusta korsetti, hiukset laitettu nätisti. Ja seuraavana päivänä lähtisi lento jonnekin eksoottiseen maahan.

Toisaalta sellainen hääjuhla, jossa on vain lähimmät ystävät ja vain kivat sukulaiset, rennot pippalot ilman kirkkoa tai mitään ylimääräistä patsastelua olisi ihan ok. Olisi hyvää musaa, hyvää ruokaa ja juotavaa. Frakit, puvut ja liian tiukka tälläytyminen olisi kiellettyä. Tärkeintä olisi että kaikki viihtyvät ja pitävät hauskaa. Mutta, koska en ole naimisiinmenevää tyyppiä, katoan tästä nyt takaisin niiden hautajaissuunnitelmieni pariin
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2012 21:55

Lainaus: Korinabambi

Lähinnä idea siitä, että pitäisi jotenkin todistella ihmisille sitä että haluaa viettää loppuikänsä jonkun kanssa on mielestäni turha.

Itse näen että naimisiin menemisessä on kyse ensisijaisesri juridisesta sopimuksesta/sopimuksista, koska avopuolison oikeusturva on esimerkiksi kuolemantapauksissa todella huono. Itse bileitäkään en pidä minään todisteluna kellekään. Näen häät ennemminkin sellaisina "hei me ollaan onnellisia yhdessä ja me halutaan juhlia teidän meille tärkeiden ihmisten kanssa sitä onnea".

Häät ei ole mitenkään ajankohtainen aihe omassa elämässäni. Tulevaisuudessa ehkä hyvinkin mahdollisesti. Itse juhlat ehdottomasti pienet ja simppelit. Maistraatti on niin mälsä paikka, että riittää jos siellä on paikalla vain minä, parini ja vaadittavat todistajat. Varsinaiset juhlat voisi järjestää kauniimmassa ympäristössä. Paikalla lähimmät sukulaiset ja ystävät. Pönötys on kielletty ja en halua kenenkään stressaavan liikaa juhlista. Tarkoitus ei ole ajaa ihmisiä hermoromahduksen partaalle koska päivän pitäisi olla jotenkin täydellinen. Päivät eivät ole täydellisiä ja mikään ei yleensä mene kuten on suunniteltu. Pienemmänkään mittapuun häitä on vaikea järjestää niin ettei missään vaiheessa olisi jotain sählinkiä. Mutta ne sietämättömän rasittavat seuraleikit haluaisin kyllä skipata omissa juhlissani.

En oikeastaan ole ajatellut kauheasti esimerkiksi sitä millaisen hääpuvun haluaisin tai jotain. Ehkä valkoisen mekon. Ehkä jotain rennompaa. Kai sellaiset yksityiskohdat asettuvat vasta kun alkaa tosissaan miettiä asiaa.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.10.2012 17:07
Minä menin viime kesänä vihille, pienesti maistraatissa, paikalla oli meidän ja vihkijän lisäksi 6 henkilöä. Seuraavana päivänä oli pienimuotoiset ja tosi rennot juhlat vanhempieni luona, joissa grillattiin ja seurusteltiin.

Vihkimisessä käytin pitkää yksiolkaimista merenneitopukua (tusinamerkistä huolimatta oli joku uniikkikappale), värinä ivory eli norsunluu. Oli pitsiä ja sifonkikukkia ja vyötäröllä taivaansininen silkkinauha, jossa oli edesmenneen mummuni antama rintakoru. Myös laahusnappi oli mummun jäämistöstä, sain siten tärkeän ihmisen osaksi pukua. Miehellä oli harmaa liivi ja housut, samaa sinisen sävyä kravatissa ja paidassa (joka läheltä katsoen olikin raidallinen).
Juhlissa hempeilin vaaleansinisessä polvipituisessa mekossa, jossa on vaaleanpunaisia ruusuja. Oli tosi mukava päällä, kuten tuo virallinen pukukin, vaikka korsetti meinasi olla himppasen liian tiukalla. Kenkinä jalkavaivaisella oli valkeat ballerinat.

Hiukset olivat loivilla kiharoilla ja oikealla ohimolla oli kunnon bling-bling hiuskoru, hiusten väri oli silloin musta.

Ei kovin gootikasta, vihkipäivänä oli vielä ihan posketon helle ja juhlapäivänä satoi kaatamalla. Alkujaan meidän piti mennä tässä kuussa naimisiin ja silloin olisin halunnut puvukseni ihanan keskiaikaishenkisen puvun Dornbluthilta. Meillä oli kyllä tosi kivat ja rennot häät, oli valkea puku, vaikka olen jo kerran ollut naimisissa ja yllättäen ekalla kerralla oli yllä valkea prinsessatyylinen luomus, nätti sekin.

Mulla on joku kumma viehtymys hääpukuihin ja toivottavasti järjestetään vielä isommat kemut kaikille läheisille ensi vuonna.
Kirjoittanut: Burana (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.10.2012 21:46
Ite olen miettinyt että olisi ihanaa pitää sellaiset tavallaan viikinki/royal- kelttiläiset häät 8D juureni muutenkin ovat skoteista ja rakastan kelttiläistä/keskiaikaista tyyliä *_*

Olisi tietysti ihanaa pitää vihkijäiset linnassa ja syömmingit kartanossa jossei linnassa olisi hallia siihen.

Ruokana olisi ehdottomasti ISO porsas keskellä pöytää josta kokki viipaloisi ihmisille palasia.. On muuten hyväää.. Olen siis maistanut sellaista Sitten isuisimme puolisoni kanssa pöydän päässä kuin kuninkaalliset rientoja viettämässä xD viini,kalja,siideri tai mikävaanviina virtaisi, ihmiset nauraisi ja musiikki soisi ja ihmiset tanssisi..

Se olisi mukavaa.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.10.2012 23:17
Angelfairy, romanticthreads.com ja Dornbluth ainakin myyvät vähän erikoisempaa kampetta, jälkimmäisen valikoimassa on keskiaikahenkisiä pukuja, eikä hinta päätä huimaa vaikka ovat mittatilausmekkoja.

Ehkä vielä ystävämme eBay saattaisi tarjota jotain, lärvikirjan goottikirppikseltä bongasin yhden kauniin mustan hääpuvun. Huutonetissäkin on joskus jotain kivaa, eihän hääpuvun tarvitse olla nimenomaan _hää_puku, vaan esim. iltapuku.

Ei muuta kun mukavia hääjärjestelyitä, nauti ja ota kaikki irti! Onnea hääpäivään!
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.10.2012 11:59
Näin kaiken jo kokeneena kerron miten meillä häät meni..
Emme halunneet mitään ylijärkättyjä juhlia, joten varasimme kirkon ja juhlapaikan 2kk ennen h-hetkeä. Sain ilmaiseksi valkoisen, suht yksinkertaisen puvun lainaksi (korsettiyläosa ja kauniisti levenevä laahus). Sitten vain listattiin ruokia, joita voidaan itse tehdä tai ostaa valmiina kaupasta, ja varattiin viini- ja kaljabudjetti. Siinä se.
Kaikilla oli juhlissa hauskaa, syötiin, juotiin ja tanssittiin pikkutunneille asti
Ja saimme jälkeenpäin palautetta siitä, että oli kivaa, koska ei ollut mitään pakko-ohjelmaa, eikä tylsää odotusta tai könötystä..
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit