Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

"Mallikansio"

Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.09.2008 19:21
Päätin laittaa tämän postauksen tänne ketjuun, vaikka asiaankuuluvuudesta en sitten tiedä.
Olen siis menossa tässä kuluvan vk aikana studiokuviin, ja tsiisus että olen aivan pasat housussa, enimmäkseen sen vuoksi että olen uusavuton hermoilija.

Kaipaisin vähän avustusta (jota kyllä kuvaajaltakin voisin kysyä, mikäli uskaltaisin) ihmisiltä jotka ovat joskus käyneet kuvapalkkiolla studiokuvissa. Esim. mitä ihmettä kannattaa laittaa päälleen, saan kuulemma funtsia teemat itse, ja viedä asukertoja mukana, mutta olen aivan ulalla mikä ylipäätään toimii studiossa ja näyttää hyvältä..? Sanotaan vaikka että teemana on melkolailla "muoti- aiheiset" kuvat. Ja mitä sekin sitten käytännössä meinaa, en tiedä.. Kaikki sulautettuna omaan tummanpuhuvaan tyyliini. Apua.
Ja entäpä meikki? Uskallanko pistää suht vahvaa vai vähemmän, paikan päällä tuskin saa enää ruveta naamaa sutimaan. Jännitän aivan kauheasti ja pelkään että sössin kaiken, joko vaatteiden, pakkeleiden tai oman käytökseni takia. Niinpä tosiaan tarvisin ihan yleisohjeita studiokuvia koskien.
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.09.2008 20:43
Olen jo pitempään ollut kiinnostunut olemaan valokuvamallina, tai no lähinnä joillekin kuvaajille ja vähän "pienempiin" projekteihin. Aina kuitenkin ajattelin, etten osaa, ettei minusta saa hyviä kuvia jne. Sitten kävin kerran yhdellä studiolla kokeilemassa, viihdyin ja huomasin että saahan minustakin hienoja kuvia. Sen jälkeen olen ollut pari kertaa kuvattavana ja aina vain tuntunut luontevammalta ja mukavammalta kameran edessä. Tahdon uudestaan eli käykää vaan ihmiset kokeilemassa, jos siltä tuntuu. Ei kannata panikoida!
Näytösmalliksi en jo ihan pituuteni -tai paremminkin lyhyyteni puolesta sopisi, enkä oikein tunne siihen samanlaista kiinnostusta kuin valokuvamalleilua kohtaan. Kuvia malleiluistani voisin joskus muutaman näytteeksi lisätä, mutta ehkä sitten kun niitä on vähän useampia mistä valita.
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.09.2008 20:48
Miunkin pieni haave on valokuvamallina oleminen. Muutaman kerran jo posettanut olenkin tällaisissa pikkuprojekteissa. Mitään kursseja en ole käynyt (missä sellaisen voi edes käydä?), mutta nautin kameran edessä keikistelystä ;3
Pikkumyyllä ja minulla tuntuu olevan sama ongelma... näytöksiin ei ole lyhyillä mitoilla menemistä. Ja muutenkin valokuvamallaus on mukavampaa
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.09.2008 07:54

Lainaus: Mystification

Kaipaisin vähän avustusta (jota kyllä kuvaajaltakin voisin kysyä, mikäli uskaltaisin)

Kannattaa ehdottomasti kysyä kuvaajalta itseltään lisäselvitystä, jos on vähääkään epävarma fiilis! Hän se parhaiten osaa kertoa, mitä malliltaan odottaa ja mitä toivoo. Tosin jos ohjeistus on tähän mennessäkin ollut "emmätiä, tuo jotain", niin eiköhän sinulla sitten ole varsin vapaat kädet. Syttäkööt itseään, jos menee asuvalinnat ja meikit (hänen mielestään) päin kuusikkoa.

"Studiokuvat" on niin tolkuttoman laaja käsite, että mitään yksityiskohtaisia neuvoja on aivan mahdotonta antaa. Kaikki riippuu aivan täysin siitä, mitä kuvilta ollaan hakemassa. Studio ympäristönä tai kuvauspaikkana sinällään ei aseta mitään tiettyjä erityisrajoitteita, joita olisi aina orjallisesti noudatettava.

Meikin puolesta ihan hyvä ohje on pistää liikaa. Ja sitten vielä vähän lisää. Kuvissa vähän meikattu näyttää meikkaamattomalta, raju bilemeikki normaalilta. Ei päde kaikkien kohdalla, mutta 95% tapauksista käy näin.

Ei kannata turhaan jännittää! Kuvia ne vain on.
  • Lähetetty: 23.09.2008 13:39

Lainaus: oneesan

Pikkumyyllä ja minulla tuntuu olevan sama ongelma... näytöksiin ei ole lyhyillä mitoilla menemistä.

No en nyt sanoisi tuota omalla kohdallani ongelmaksi, koska näytösmallin hommat eivät ainakaan tällä hetkellä oikein tunnu omilta, mutten niitä kokonaan sulje pois tulevaisuudessa.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 23.09.2008 14:30
Mä oon ollu jo 6 kertaa Janne Koivuniemen mallina, viimeks toissa päivänä, ja nehän löytyy siis tuolta:
http://www.jannekoivuniemi.com/netti/Ninni/
Eli tuolla siis kolmen ekan kuvausreissun kuvat, kolmesta viimisimmästä laitan linkin myöhemmin kun ne tulee Jannen sivuille.
Joitain todella vanhoja on tässä, jotka on ottanut Marko Mastosaari vuosina 2002-2003:
[imgs=Ninni 2003 5.jpg][/imgs]
[imgs=Ninni 2003 3.jpg][/imgs]
[imgs=Ninni 2003 2.jpg][/imgs]
[imgs=Ninni 2003 2002 mallikuvat.jpg][/imgs]
[imgs=Ninni 2003 Elumen2.jpg][/imgs]
Nuo ekat (joissa on muutama kuva musta blondinakin meni johonki Singaporeen naistenlehteen ja tuo viiminen kuva on Elumen-kampanjaan. (en edes tiedä näkyykö kuvat, en osaa käyttää tota kuvalinkkiä vieläkään)
Nojoo, eipä tietenkään ne näy. Miten saa kuvan tänne jos se on vaan koneen kovalevyllä? Koska mulla ei oo mitään www-osoitetta missä nuo olis?
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.09.2008 14:38
hirmu nättejä kuvia oli Niinnistä. ja näkyipä siellä olevan lisäksi Poison ja Aditu(?)
  • Lähetetty: 23.09.2008 14:45

Lainaus: darkAngel

hirmu nättejä kuvia oli Niinnistä. ja näkyipä siellä olevan lisäksi Poison ja Aditu(?)

Juu, minustakin olivat upeita Kuvissa oli kyllä Ninnin ja Poisonin lisäksi The Secret, eikä Aditu... (anteeksi oli pakko korjata)
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.09.2008 14:53

Lainaus: pikkumyy

oli kyllä Ninnin ja Poisonin lisäksi The Secret, eikä Aditu... (anteeksi oli pakko korjata)

kiitos korjauksesta. ajattelin The Secretiä mutta jostain kumman syystä sekoitan hänet ja Aditun aina keskenään. anteeksipyyntöni.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 23.09.2008 15:00

Lainaus: darkAngel

hirmu nättejä kuvia oli Niinnistä. ja näkyipä siellä olevan lisäksi Poison ja Aditu

Ninnuska kiittää. Mun suosikki on se ristiinnaulinta-kuva Ja kyllä niissä uusimmissa kuvissa on mukana myös Aditu, käväisehän samoilla sivuilla mut mee siitä etusivulle ja osioon "Uusimmat/latest" niin sieltä löytyy 1 yhteiskuva musta ja Aditusta kun ollaan selät vastakkain ja paljon yksittäis kuvia Aditusta. Ja sellanenkin missä manataan jotain haudasta Poisonin ja TheSecretin kaa
Harmi ettei näkyny ne vanhat mallikuvat joista yritin laittaa linkin, en tosiaan osaa käyttää kuvalinkkiä. Kertokoon ken sen mahdin taitaa!!! Koska sellasia kuvia ei oo kukaan musta ennen nähny, jossain oon blondi, joissain punapää ym hullua.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit