Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Stereotypiat ja kliseet, joita inhoat/rakastat?

Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.09.2008 00:26
Olen klisee-fasisti... En pidä stereotyyppisistä ihmisistä taikka kliseistä... Joistakin asioista diggaan kunneksi yleistyvät kliseiksi.... Kaikkien näiden asioiden listaaminen (jopa vain gootti kliseet) olisi liikaa sormilleni... Mutta en minä niin paha ihminen ole... Ei stereotyyppejä polteta uunissa, vaan niitä vältellään tai vinkataan kliseestä..(asiallisesti)
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2008 12:14

Lainaus: Piiskansiima

Lempparistereotypiani on ehdottomasti vamppimainen naisellisuus. Korkeat korot, punatut huulet, lakatut kynnet, kurvikkuus...

Ah, minun myös! Pidän myös liituraitakuosista, jolla voi tehdä sekä maskuliinisen että feminiinisen lookin.

Minulle inhokkiklisee on ehdottomasti ristien ja plaah, pentagrammien käyttö! Voihan niillä olla kantajalleen joku syvempi merkityskin, mutta pentagrammilla ei ole enää edes shokkiarvoa. Jos sillä muuta henkilökohtaista arvoa on, siitä harvemmin tekee julkista. Loimusametin käyttöä on pakko ihmetellä, se ei tosiaankaan istu ja näyttää...epäsiistiltä! Tai äh, sanat eivät riitä kuvaamaan. Eikö sitä käytetty yleisemmin 80-luvulla? Tyynynpäällisiksi tms.
Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.09.2008 15:13

Lainaus: Natassja

Minulle inhokkiklisee on ehdottomasti ristien ja plaah, pentagrammien käyttö!

Sama täällä. En ole muutenkaan ikinä ymmärtänyt ihmisiä, joiden mielestä parin euron muoviset tribaalipentagrammilelukorut ovat hienoja, eivät iske sitten yhtään.

Toinen inhokkikliseeni ovat ihmiset, joiden mielestä pandakajalit tekevät gootin. Kolmen sentin tasapaksut rajaukset herättävät lähinnä hilpeyttä, usein niiden kaverina on vielä silmät ummessa valittu asukokonaisuus ja kuolleeksi tupeerattu hiuspehko.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • • Muokkasi: MissAnnThrope
  • Lähetetty: 21.09.2008 15:27

Lainaus: Ania

Toinen inhokkikliseeni ovat ihmiset, joiden mielestä pandakajalit tekevät gootin. Kolmen sentin tasapaksut rajaukset herättävät lähinnä hilpeyttä

Kannatetaan! Olen välillä miettinyt, että näyttääkö tuo oikeasti käyttäjänsä mielestä siisitiltä, vai eikö hän omista peiliä, joten suhrasi vaan tyyliin "silmät ovat jossain täällä". Myös nenänvarresta hiusrajaan asti ylettyvät kulmakarvat saavat mussa aikaiseksi inhon väristyksiä. Usein vielä piirrettynä epävakaalla kädellä ja paksulla mustalla kajaalilla mielellään vielä öljyiselle pohjalle. Nämä ovat molemat mielestäni kliseitä, sillä kadulla ainakin näkee ihan kiitettävästi tällä tavalla meikkaavia neitosia.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.09.2008 17:08
No ensin tulee mielee joku viiltelyyn yhdistäminen. Toinen mitä mä inhoan on noi Perky- ja cyber-tyylit. Ei sitte istu mun näkökulmaani yhtään. Liituraidasta ja pääkalloistakaan en pidä, mukaan lukien kaikki inhat kirsikkajutu.
Kirjoittanut: Bloody Susie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.09.2008 17:46
Keskiaika-tyyli ei uppoa mulle ja keltainen on vaan sellainen väri mitä en tahtoisi nähdä en sitten kenenkään päällä!
En voi myöskään sietää huonosti kiinnitettyjä tekokuituhiuslisäkkeitä. Ne saavat minut aivan raivon valtaan! Kun kerran laittaa niitä niin laittas kunnolla, ettei niitä tartte ku Kertu&Hannun matkaltaan kerätä...
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.09.2008 17:50

Lainaus: Bloody Susie

En voi myöskään sietää huonosti kiinnitettyjä tekokuituhiuslisäkkeitä

Minä taas en voi sietää näitä: laitetaan tänne NISKAVILLOIHIN nämä rastat niin olen true emo. (wanajassa tuli muutama tapaus liikaa vastaan) jokatoinen näytti siltä, kuin niskasta roikku iso ruma huntu jtn hemmetin letkua...
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.09.2008 18:25

Lainaus: Piiskansiima

Toinen inhokki on 1234567-sukkikset-päällekkäin-ja-123-niistä-mielui ten-revittyjä.

Mikäs siinä jos haluaa paksut koivet... Yhdyn myös loimusametin inhoajiin, en ole ikinä pitänyt kyseisestä materiaalista. Se näyttää halvalta, naamiaskaupan "goottityttö"- asulta, ja on valmistuskustannuksiinsa nähden kohtuuttoman kallista. Ja pukee todella, todella harvoja. Mutta vielä enemmän inhoan juuri aiemmin mainittuja linnanneito-asuja, jotka on tehty loimusametista ja meshistä. Prkl, jos haluaa pukeutua sen henkisesti, pukeutuisi edes suunnilleen ajanmukaisiin materiaaleihin.
Pvc:stä en myöskään pahemmin perusta. Toki se sopii monille, mutta ihan yhtä moni näyttää naurettavalta niissä hepenissään. D-renkaisiin olen viimeaikoina myöskin kyllästynyt, niitä kun tungetaan joka perhanan rättiin. Alkavat muodostua kohta pahemmaksi kliseeksi kuin niitit.
Vampyyrifanitus myös alkaa kyllästyttämään.

Nautin kliseistä ehkä eniten Piiskansiiman mainitsemasta vamppilookista, nautin siitä myös goottityylin ulkopuolisena tyylinä. Takorauta, kynttilät ja sametti sisustuksessa ovat mielestäni edelleen hehkeitä, mutta suitsukkeet kyllä aiheuttavat päänsärkyä, sekä hajunsa että kliseisyytensä vuoksi.
Viktoriaaninen tyyli on ihana, siihen en pysty kyllästymään. Tosin siitäkin löytyy naurettavuuteen vietyjä esimerkkejä. Ja kabaree/burleski-tyyli on kauneinta ikinä, vaikka onkin vähän hankala toteuttaa. Ainakin arkityyliin sovittamiseen piti miettiä tovi jos toinenkin.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 21.09.2008 18:29

Lainaus: Natassja

Ah, minun myös! Pidän myös liituraitakuosista, jolla voi tehdä sekä maskuliinisen että feminiinisen lookin.

Herraintyyli on tulossa muotiin.

Lainaus: Bloody Susie

Keskiaika-tyyli ei uppoa mulle ja keltainen on vaan sellainen väri mitä en tahtoisi nähdä en sitten kenenkään päällä!

HUOMIO KETJUUN KIRJOITTAJILLE!

Ketjun idea ei siis ole listata "mikä on tyylikästä ja tyylitöntä mielestäsi", vaan nimenomaan näitä goottiKLISEITÄ.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.09.2008 13:47
Camot. Ne kun on nasuille, ja vielä huonompi veto on yhdistää jotain goottitaminetta niihin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit