Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nahkatakit

Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 01.06.2009 12:14
Nyt alkaa minun biker-rotsini osoittaa hajoilemisen merkkejä... Vuorikangas lähti eilen repeytymään irti ja piti korjata se heti hakaneuloilla - yritän varmaan tänään niittipyssyllä tai/ja neulalla ja langalla.
Onhan se rotsi jo monta vuotta palvellut ja koviakin kokenut, mutta silti surettaa. No, keskiviikkona lähden Brysseliin jossa tiedän monta hyvää [ja halpaa] nahkarotsikauppaa. Jos sieltä vaikka löytyisi jotain kivaa
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.06.2009 12:38
Multa taas on taskun nahka lähti repeilemään. En edes tiedä kuinka vanha takki on kun löytyi sedän vintiltä (edellinen asukas jättäny sinne).... Voisin harkita uuden hankkimista.
Kirjoittanut: Angel Of Death (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.07.2009 15:25
Ostin Kerran polviin ulottuvan mustan nahkatakin. Takin sisäpuoli oli kauniin purppura. Sitä tuli sitten käytettyä aika lailla ennen kuin halusin pidemmän.... joten reilun puolen vuoden jälkeen on takki jäänyt unholaan... Kun käytin sitä niin käytin syksyllä ja alku keväästä koska siinä ei ollut sen suurempaa vuorta., eli sillä ei ihan talvella voinu olla. Nyt Ehkä Haluais jonkun hienon kevyen lyhyen mustan nahkatakin...
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 23.07.2009 15:37
Minua nahkatakit jotenkin kammoksuttaa.
Ihan samanlailla kuin turkiksetkin. Tosin Lehmistä liha menee käyttöön, mutta silti nahka on eläimen nahka. Pyrin välttämään kaikkia nahkatuotteita, kun en elukoita syökään.
Olisi jotenkin julmaa olla kasvissyöjä joka käyttää nahkatakkia.
Käytetyt nahkajutut ei ole ehkä niin paha asia, mutta en itselleni hanki.
Jos kasvattaisin, tappaisin ja nylkisin, ehkä sitten... Se olisi reilua peliä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.07.2009 15:50

Lainaus: SuitcaseBaby

Lehmistä liha menee käyttöön, mutta silti nahka on eläimen nahka.

Pitäisikö nahan sitten mennä kaatopaikoille lojumaan? Parempi että sen nahan ottaa käyttöön, kun lihansyöjistä nyt ei kuitenkaan päästä varmaan ikinä eroon, kuin että se menisi täysin hukkaan. Nahka on myös materiaalina synteettisiä kestävämpää...
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 23.07.2009 16:04

Lainaus: Piiskansiima

Pitäisikö nahan sitten mennä kaatopaikoille lojumaan? Parempi että sen nahan ottaa käyttöön, kun lihansyöjistä nyt ei kuitenkaan päästä varmaan ikinä eroon, kuin että se menisi täysin hukkaan. Nahka on myös materiaalina synteettisiä kestävämpää...

Hehehehe. Arvasin, että tuo kortti vedetään heti esiin.

Kuten sanoin, en halua käyttää nahkaa kun minä en syö nahan sisällä olevia lihojakaan. Voisihan sitä sitten kysyä miksi olen kasvissyöjä, kun joku ne lihat kuitenkin syö? Minusta nahkatuotteet eiväty ole myöskään kovinkaan kiinnostavia noin muutenkaan. Suurin osa nahoista menee jokatapauksessa kaatopaikalle, että ei nahkatakit sitä seikkaa pelasta...
Kestävyyden takia kannattaisikin ostaa käytettynä. Lisäksi luonnonkuidut on myös kestäviä.
Tähän asti olen kyllä tullut mainiosti toimeen ilman nahkatakkia.
Kirjoittanut: cyberhz (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.07.2009 19:53
itse löysin aivan ihastuttavan pitkän nahkatakin kirpparilta 5eurolla Tosin se oli hieman repeillyt, mutta helposti paikattavissa.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Berzerker
  • Lähetetty: 25.07.2009 20:56

Lainaus: SuitcaseBaby

Minua nahkatakit jotenkin kammoksuttaa.
Ihan samanlailla kuin turkiksetkin. Tosin Lehmistä liha menee käyttöön, mutta silti nahka on eläimen nahka. Pyrin välttämään kaikkia nahkatuotteita, kun en elukoita syökään.
Olisi jotenkin julmaa olla kasvissyöjä joka käyttää nahkatakkia.
Käytetyt nahkajutut ei ole ehkä niin paha asia, mutta en itselleni hanki.
Jos kasvattaisin, tappaisin ja nylkisin, ehkä sitten... Se olisi reilua peliä.

Itse en näe lihaksi pistetyn eläimen nahan pukemisessa mitään sen erityisempää kuin puuvilla tai lampaan villa-vaatteiden käytössä. Mitä lihoiksi pistetty eläin nahoillansa tekee?
Joku saattaisi tietenkin vetää ''entäs ihmisnahka''-kortin, mutta siitä sen erityisemmin verrattavissa olevaa vaatetta saa, mitä nyt päänahasta afrikkalaiset tekivät hattuja aikoinaan... Siitä tulee kai liian kovaa..
Mielestäni on moraalisempaa käyttää eläimen nahkaa vaatteena kuin syödä niitä.
Nahkaa menee kumminkin vaateteollisuuteen aika vähän ja parhaimmillaan nahkavaatteet ovat elinikäisesti kestäviä... eli perjaatteessa nipulla nahkavaatteita voisi pärjätä kokoelämänsä --> nippueläimiä.. Puuvilla vaatteita ostaa useamman elämänsä aikana.. Montahan ötökkää ja muuta kuoli vaatteen puuvillan viljelemisessä? Entä pelloiksi pistämisessä?
(miksi ötökän elämä on vähemmän arvokas kuin isomman?)
Kirjoittanut: Gothicroseprincess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.07.2009 15:07
Mulla on semmonen lyhyt nahkatakki mutta toivon joululahjaks tai synttärilahjaks pitkää nahkatakkia koska oon aina halunnut pitkän. Mut toivon että saan nyt jossain vaiheessa sen koska oon aina halunnu sen. Kysyin iskältä haluisko se ostaa mulle joululahjaks mut ei se suostu ostaa ja se pikkasen ärsyttää mua -__-
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.07.2009 19:21
Minulta löytyy kolme nahkatakkia; yksi prätkärotsi, jonka olen saanut siskoltani ja jonka käyttökerrat omalla kohdallani voi laskea yhden käden sormilla, polvimittainen Vero Modan nahkatakki, jonka olen myös saanut siskoltani, ja nilkkamittainen nahkatakki, jonka ostin Nahka-Albertista. Polvi- ja nilkkamittaisia takkeja olen käyttänyt erittäin paljon, ne ovat varsin mainiot Suomen sääoloihin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit