Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nahkatakit

Kirjoittanut: teufelfaust (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.08.2010 20:42
itseltäni löytyy isäni vanha, ruskea normaalipituinen perus-nahkatakki. sitä olen oppinut pitämään jopa kesäisin, vaikka se suht. paksu onkin.
Sitten on vielä hiljattain ostamani pitkä, nilkkoihin asti ulottuva nahkatakki. Saas nähä, mitä kaverit siitä tuumaa. (kertaakaan en ole käyttänyt viel julkisemmin)
Kirjoittanut: BluhtEngl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.09.2010 17:51
minu lemppari on tuo lepakon nahka tuol naulakos vitsi vaa. pitkä nahkatakki nilkkoihin saakka. ostin sen muistaakseni vaatehuoneelta lahdesta. oli alennukses musitaakseni 233. nyt jälkeenpäin vituttaa kun piti mennä teininä lyhenteleen sitä... välil huolettaa et näkeekö joku sen teippi virityksen helmassa. olis vaa pitäny antaa niiden neulojen pitää helmaa taitetuna. ei uskalla niin vapaasti olla sillä. kerran sen jäi liukuportaiden välii takkiin ei tullu pahemmin isoa ruhetta vaikka se imas sen melkee kokonaa. portaat kyl hajos
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.09.2010 19:17
Paljohnko muutet nahkatakki kestää yleensä vettä? Itse olin ihan hämmentynyt kun kaverini juoksi tihkusateessa paniikissa katoksen alle, varmana siitä että takki menee pilalle. Kun itse olen nahkatakkeineni usein hillunut kovemmassakin sateessa ja ollut vain iloinen siitä, että mokoma pitää vettä kohtalaisen hyvin. Olenko tietämättäni kiduttanut takkiani? Ei tuo kyllä näytä erityisen paljon kärsineen pienestä vesikäsittelystä.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 20.09.2010 19:34

Lainaus: Giffirt

Olenko tietämättäni kiduttanut takkiani? Ei tuo kyllä näytä erityisen paljon kärsineen pienestä vesikäsittelystä.

Itsekin olen hillunut nahkataikkeineni kovissa pakkasissa, vesi- ja räntäsateissa jo vuositolkulla, enkä ole vaurioita huomannut. Toki suihkutan takkini nahkansuoja-aineella joka syksy ennen käyttöönottoa. Kaverisi taitaa olla hieman höpsö. Tietääkseni nahka kestää vettä ihan hyvin.
Kirjoittanut: BluhtEngl (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2010 07:36
sama juttu ollu mullaki. kerra kaatu siiderii helmalle ja siinä sit tuhannen tuiterissa pyyhkimää paniikissa eihän sen pitäs vedestä vahigoittua. tekonahka kylläki jos näist mitää tiiän.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 29.01.2011 00:41
Niin jos se on oikeaa nahkaa, eihän sen takin pitäisi silloin vahingoittua. Samaan tapaan eihän aidosta nahasta tehtyjen kenkienkään pitäisi syöpyä jaloista irti jos vähän kastuu. Jos takin sisällä on vuoressa jotain eksoottista materiaalia, sehän voi kai männä pahaksi. Tai jos vuoret kastuvat niin kai niissä on homehtumisvaara.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.03.2011 16:42
Kuten Iiriva tuossa aikaisemmin jo mainitsikin, niin kyllä se aitokin nahka kaipaa tuota nahansuoja-ainetta turvakseen kosteudelta sen kerran tai pari vuodessa. Lisäksi jos jotain pintavaurioita on nahkaan tullut niin siihen voi hieroa mehiläisvahaa tai mitä niitä nyt onkaan. Nahkatuotteita myyvistä kaupoistahan niitä saa ja siellä osataan yleensä myös aika hyvin myös neuvoa.
Kirjoittanut: turmatar (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.03.2011 02:29
Jotku nahkavaatteet muuttuu koviksi kastuessaa, mutta kylläpä ne pehmeäski saa mehiläisvahalla. En mä silti tahallaan niitä uittaisi, eli suojaan menen jos vain mahdollista.
Haluaisin nahkaisen jakun, mustan tietty. Ihme haluaminen, kun en edes jakkuja käytä. Tuntui vain että tuollainen olisi kiva housujen kanssa. Täytyy tutkailla kirppareita ja huutonettiä.
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 10.04.2011 08:00
Heh, hassua sinänsä, että vaikka minä tämmöinen rehuhippi eli kasvissyöjä olenkin, niin en jaksa nillitellä nahkavaatteista. Mulla on toi mun luotettava nahkatakki, mikä on aikoinaan hommattu Kuopion Nahkahuoneelta suolaiseen summaan. Olisiko ollut 350€ tai jotain, mutta sen sai muokattua siinä määrin haluamakseen, että helmaan lisättiin 10cm mittaa ja sisustaan tehtiin 3 ylimääräistä povaria - pari myös sinne alahelmaan siis. Helevetin paljon tuota on tullut pidettyä, sisuksia korjailtu ties millä välillä, mutta kun tuo on niin paksua nahkaa, että se takki sinänsä kestää ikuisuuden. Vuori vaan pitää jossain vaiheessa vaihtaa. Tuota on joku kymmenisen vuotta kohta pidetty.

Toinen nahkatakki on toi Morticiasta ostettu nilkkapitkä liehuke, joka on tietty kivan näköinen, mutta jotenkin hiostava päällä tuohon kunnon takkiin verrattuna. Lisäksi tuossa Mortician takissa on vielä se ongelma, että kun siinä nyt on ne nilkkapituiset levenevät helmat, niin ne kyllä kerää kaikenmoista paskaa mukaan. Pahimmillaan sen päälle astuvia kanssaeläjiä.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.04.2011 13:04

Lainaus: emanon

Heh, hassua sinänsä, että vaikka minä tämmöinen rehuhippi eli kasvissyöjä olenkin, niin en jaksa nillitellä nahkavaatteista.

Vähän valmistustavasta riippuen (esim käytetäänkö muut osat eläimestä myös, missä oloissa on kasvatettu jne) nahkavaatteet ovat usein aika ekologisia. Tekonahan valmistaminen esimerkiksi kuormittaa ympäristöä paljon enemmän ja nahkatuotteiden käyttöikä on usein todella pitkä. Että sinänsä nahkatakit sopivat myös hipeille, jos nyt voi elää sen asian kanssa että eläin on kuollut vaatteen tekemistä varten. Kyllä meikä ainakin suosittelee aina ennemmin ostamaan laadukkaan nahkatakin joka kestää vuosikausien käytön, kuin joka vuosi hommaamaan uuden retkun joka on valmistettu jostain heikosta materiaalista. Pitkäikäisen nahkatakin valmistuskuorma jakautuu näin kuitenkin monelle vuodelle ja ei ole tarvetta hommata hetkeen uutta takkia.

+ Nahkatakkeja löytää kirpputoreilta massiivisia määriä ja luonnollisesti kierrätetty nahkatakki sopii vielä paremmin hipin omalletunnolle.

UFFilla oli alennuksella täydellinen nahkatakki, joka oli minulle numeron verran liian pieni. Nyhyhyy. Haluaisin ruskean (kelpuuttaisin kyllä mustankin, mutta ruskea olisi ihquin) lantiolle yltävän nahkatakin, mutta istuvan löytäminen on osoittautunut hieman hankalaksi. Mitkä on muuten ihmisten kokemukset nahkavaatteiden pehmittämisestä/pehmenemisestä? Kirppareilla tulee usein vastaan nahkatakkeja, jotka ovat kuin kovaa pahvia. Pehmenevätkö tällaiset käytössä vai voiko niitä hoitaa esimerkiksi vahaamalla pehmeämmiksi? Vai jäävätkö pahviksi?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit