Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nahkatakit

Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.01.2010 21:13

Lainaus: Piiskansiima

Pitäisikö nahan sitten mennä kaatopaikoille lojumaan? Parempi että sen nahan ottaa käyttöön, kun lihansyöjistä nyt ei kuitenkaan päästä varmaan ikinä eroon, kuin että se menisi täysin hukkaan. Nahka on myös materiaalina synteettisiä kestävämpää...

Minä olen aina ollut jotenkin ihan täsmälleen samaa mieltä tuosta asiasta. :> Vaikka en siis ole kasvissyöjäkään, mutta näin periaatteena.

...Joo ei mulla muuta.
Kirjoittanut: Shellow (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.01.2010 22:50
Itselläni on myös yksi nahkatakki. Tosin aika perus ja normaali takin pituinen joka siis ylettää juuri tuohon housujen vyön kohdille. Ja lampaan nahkaahan tämä takkini on. väriltään se on musta ja kuluma kohdat on tummanruskeita. Loppujen lopuksi normaali, mutta hyvä ja kestävä ja olen sen kanssa jo kulkenut pari vuotta ja yhä tuntuu uudelta päällä ja on hyvin kestänyt. (Hintaakin sillä oli parisataa euroa) Ja tosiaan on ollun aikeena joskus hankkia myöskin pitkä nahkatakki joka ylettäisi nilkkoihin, mutta yleensä näillä aidoilla nahkatakeilla on vähän hintaa, ettei näillä opiskelija tuloilla saa oikein aikaseksi ostettua mitään niin kallista säästämättä.
Kirjoittanut: Euronymous (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.02.2010 20:07
Itselläni on musta 80-luvun lyhyt biker takki jossa kirkkaan punainen vuoraus. takki kuului ennen isälle. ja minulla oli myös biker takki vuodelta 1952 mutta se hajosi tavalla jolla sitä ei olisi voinut korjata.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 14.03.2010 12:20
Olen taas rakastunut omaan nahkatakkiini, joka on siis pitkä, lähes maata raahaa helma. Pitäisi vain käyttää kourjauttamassa se. Takana oleva halkio on hieman vuosien saatossa revennyt. En ole takkiani taas pitkään aikaan käyttänyt, mutta kuluneella viikolla otin sen taas käyttöön ja aijajaijai kun tuntui mukavalta.

Suunnitelmissa olisi myös ostaa nahkainen mantteli, mutta niissä, kuten niin monissa nahkavaatteissa, on hintaa. Mutta ei se haittaa, kunhan tuote kestää käyttöä.
Kirjoittanut: Jizabel (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2010 11:48
Itseltä löytyy semmoinen perus kokopitkä nahkatakki. Ostin joskus Nahka Albertista kun siellä oli joku super tarjous takeissa.. taisin tyyliin alle 100eurolla saada joka on mielestäni tosi hyvä hinta tollaisesta taksita.

Nyt olen miettinyt että pitäisi yksi puoli pitkä nahkatakki saada ostettua.. täytyy kattoa jos vaikka jostain löytyisi kun olisi vähän ylimääräistä rahaa. Ja pakko lisätä yleensä mielummi ostan ns. "feikki" nahkatakin kun ihan aidosta nahasta tehtyä takkia.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.03.2010 11:53
Nahka-Albertista ostin ensimmäisen mustan ja kokopitkän nahkatakkini. Käytin sitä aluksi melko paljon, mutta nykyään jäänyt käyttämättä. Ei vaan istu päälleni jos on kiinni ja auki pitäminen ei sovi minulle :/ Onneksi löysin samantyylisen takin halvalla huuto.netissä. Musta ja pitkä takki, mutta vetoketjukiinnitys edessä. On keinonahkaa, mutta istuu päälle huomattavasti parempi kuin tuo aitonahkatakki. Joten sitä on tullut käytettyä hyvin paljon

Ostin myös joskus sellaisen lyhyen mustan nahkatakin jota käytin aika paljon. Kuitenkin olen niin pitkä, että piti käyttää aina jotain pitkää paitaa alla, ettei selkä näkynyt. Lopulta Heavenly circuksen myyjä osti sen päältäni kun liikkeessä kävin. Joten takki pääsi parempaan kotiin Ostin myöhemmin Lip Servicen lyhyen naisten prätkärotsin. Keinonahkaa tuo on, mutta istuu paljon paremmin ja ei ole liian lyhyt.

Kasvissyöjä olen myös muttei nahkatakkien pitäminen tai nahkakenkien käyttäminen ole minulle este. Kuitenkin nahkavaatteet kestävät paljon paremmin, joten ovat sillä tavalla mielestäni ekologisempi vaihtoehto. Lisäksi ostan niin vähän nahkavaatteita, että varmasti tapan vähemmän eläimiä nahkavaatteita käyttämällä kuin syömällä niitä koko elämäni ajan...
Kirjoittanut: teufelfaust (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.08.2010 18:03
itseltäni löytyy yksi kokopitkä musta nahkatakki, ylettyy juuri nilkkojen yläpuolelle.
Lisäksi minulla on harvemmin käyttämäni isäni vanha vuorellinen, ruskea perus-nahkatakki.
Nyt olisi tarkoitus hommata sellainen kevyempi, perusmallin nahkarotsi, jota voisi käyttää hieman lämpimämälläkin säällä ja joka olisi käytännöllinenkin
Kirjoittanut: Aralynia (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.08.2010 01:50
Oma nahkatakkini on noin polvipituinen ja kaksi kokoa liian iso, uuden ja nilkkapituisen etsintä on ollut käynnissä pitemmän aikaa. Tuppaa vain Suomessa suurin osa takeista olemaan sitä samaa tönkköä mallia ja koot lähtevät 36 alkaen... Löysin kyllä hienon Lontoosta, mutta kun hintaa oli £250, sinne se sitten jäi. Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa, mistä löytyisi XS-kokoinen, nilkkapituinen (teko)nahkatakki, jossa olisi _reilusti_ levenevä helma?
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.08.2010 21:34
Itse tahtoisin nilkkapituisen nahkatakin, mutta mistään en ole vielä sopivan kokoista tai mallista takkia... Ei kukaan tietäisi mitään hyvää paikkaa?
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.08.2010 14:02
Nahka-Albertilta Helsingin Foorumista ostettu nilkkapituinen ja hyvin hennohkon ruumiinrakenteeni huomioon ottava lampaannahkatakki löytyy. Sain sen puoleen hintaan, koska Nahka-Albert oli juuri silloin muuttamassa. Aikamoinen löytö mielestäni, vaikkei se olekaan mitenkään kovin erikoinen vaan ihan perusnahkatakki. Hieman ehkä haittaa, miten sitä käytännössä täytyy pitää auki, jos haluaa sen näyttävän miltään. Silloin tosin tyyliä löytyy siitäkin edestä.

Sitten on EMP:ltä tilattu biker-nahkatakki, jonka olkapäät ovat ehdottomasti liian leveät ja joka on aavistuksen liian lyhyt minulle. Toisaalta olkapäät ovat hieman muotoutuneet sentään, joten nyt ne eivät ole paljoa toppauksia kummoisemman näköiset (ja tuntuiset) ja lyhyys tulee esille lähinnä käsiä nostellessä. Toimii loistavasti reivihousujeni kanssa (varsinkin, kun niitä voi pitää muutenkin hieman ylempänä). Ai niin, siannahkaa.

Toisin sanoen edelliselle... Nahka-Albert on ainakin kohtuullinen paikka, vaikka takit eivät ole mitenkään erityisesti gooteille luotuja. Kokoja kuitenkin löytyy varsin hyvin ja takit ovat laadukkaita - ja aitoa nahkaa. EMP:ltä muistaakseni myös löytyy jotain, mutta pitkät takit ovat muistaakseni keinonahkaa. Ovat sitten aavistuksen näyttävämpiä siitä edestä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!