Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vaarallista menoa

Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 06.03.2007 10:44

Lainaus: kuopassa

Ainakaan minä en halua tämän yhteiskunnan jäseneksi sellaisia henkilöitä, joilla ei ole koulutusta, käytöstapoja tai kunnioitusta ihmisyyttä kohtaan (tällä viittaan mm. Oulussa tapahtuneisiin joukkoraiskauksiin).

En minäkään, eikä tuskin kukaan muukaan. Nämä negatiiviset ilmiöt ovat kuitenkin etupäässä seurausta ongelmista, joita mainitsin edellisessä viestissäni. Huonosti hoidettu sopeuttamisprosessi aiheuttaa ikävät tapahtumat.

Onhan noita kaikenlaisia kursseja, koulutuksia, tukihenkilöitä ja muita turvaverkostoja, jotka auttavat nuorta ja vanhaa sukupolvea sopeutumaan. Kun kaikki annetaan tarjottimella, niin miksi sitä ryhtyisikään "sopeutumaan".

Tarjottimella ei anneta juuri mitään. Ei edes sen vertaa, mitä jokainen suomalainen saa tarjottimella. Kannattaa muistaa, että me suomalaiset olemme kasvaneet tässä yhteiskunnassa. Toisesta kulttuurista tulevan on aika hiton vaikea saavuttaa jonkun kurssin kautta useamman sukupolven perimä suomalaisuutta. Osa sopeutuu, osa ei, tietenkin, ihmisiä he ovat siinä missä muutkin.

Yksi on, että ulkomaalainen monotetaan maasta ulos välittömästi & viivytyksettä jos ei opi ihmisten tavoille.

Näin tehdään jo nyt. Useita rikoksen tehneitä on karkotettu Suomesta. Se, missä raja menee, tulisi luonnollisesti määrittää.

Toinen ratkaisu on valita maahanmuuttajat. Ei yksinkertaisesti päästetä Suomeen huonoa ihmisainesta, eli sellaista ainesta, joka on esim. kotimaassaan syyllistynyt kansanmurhaan.

Näin tehdään jo nyt. Valitettavasti ei aina ole kovin mahdollista selvittää todellista taustaa. Tällöin ei lasketa maahan.

Lainaus: poison

Joskus Hesan metrossa on ollut tilanteita, joissa olisin toivonut paikalle juopuneita uusnatseja

Tuollaista tilannetta ei ole vastaan tullut. Sen sijaan olen itse ollut muutamaan kertaa lähijunissa ongelmissa, kun lauma skinejä on aikonut tappaa minut. Tiukimmassa paikassa pippurikaasu silmille auttoi, ei osunut puukollaan. Onhan tästä jo vuosia, mutta kyllähän minä skinejä vähemmän tähän maahan kaipaan kuin ulkomaalaisia. En tiedä yhtään hyvää skiniä, sen sijaan tiedän muutamia mukavia ulkomaalaisia.

Tämä rasistinen suhtautuminen on vain osa ongelmaa, ei todellakaan sen ratkaisu. Helpompaahan se tietenkin niin on tehdä, ainakin on samaa mieltä junttimassan kanssa. Itse en vaan pysty mitenkään käsittämään ihmisen leimaamista sen taustan vuoksi. Johtunee siitä, että kohtaan itsekin paljon ennakkoluuloja radikaalin ulkonäköni vuoksi.
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.03.2007 12:32

Yksi on, että ulkomaalainen monotetaan maasta ulos välittömästi & viivytyksettä jos ei opi ihmisten tavoille.

Ja toivottavasti myös kielletään suomalaisia matkustamasta Suomen ulkopuolelle. Sen verran on tullut ulkomailla kierreltyä, että voin sanoa, ettei suomalaiset turistitkaan osaa käyttäytyä vieraan kulttuurin edellyttämillä tavoilla. Ai niin, mutta suomalaisethan menevätkin ulkomaille lomailemaan, eli rentoutumaan, joten käytöstavat voi huoletta unohtaa kotimaahan.

Mun mielestä tää keskustelu on jo tähän mennessä saanut sen verran piilorasistisia piirteitä, että tän voisi lopettaa jo heti alkuunsa. Joku alkaa kuitenkin näkemään punaista jossain vaiheessa ja loukkaantuu. Kaikkihan on kuitenkin toivottavasti sen verran fiksuja ja tajuaa, ettei sillä ihonvärillä ole niin mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
  • Lähetetty: 06.03.2007 12:54

Lainaus: Lenore

Sen verran on tullut ulkomailla kierreltyä, että voin sanoa, ettei suomalaiset turistitkaan osaa käyttäytyä vieraan kulttuurin edellyttämillä tavoilla.

Hih hih, joo kyl noi "suomiporot" kusemassa pitkin katuja Virossa on kyl aika legendaarinen nolouden aihe.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 06.03.2007 13:13

Ja toivottavasti myös kielletään suomalaisia matkustamasta Suomen ulkopuolelle. Sen verran on tullut ulkomailla kierreltyä, että voin sanoa, ettei suomalaiset turistitkaan osaa käyttäytyä vieraan kulttuurin edellyttämillä tavoilla.

Aamen!

Loppukesästä istuimme Milanossa olusilla terassilla, kun viereisestä ravintolasta konttasi ensin ulos mies, ja nainen tuli karmeista roikkuen perässä. Naureskeltiin, että ihan kun kotisuomessa ja sitten nainen huusikin että "Masa oota ny mua saatana!". Ja lähdeppä johonkin Teneriffalle tai Kanrialle, herrahoijjaa. Vaikka täytyy myöntää, että noissa turistirysissä tuskin on enää rippeitäkään jäljellä siitä alkuperäisestä kulttuurista...

Mä en osaa oiken kertoa huonoja kokemuksia ulkomaalsisita Suomessa, mutta tarina suomalaisista ennakkoluuloista löytyy parin vuoden takaa...

Monet muut kulttuurit ovat tunnetusti _huomattavasti_ sosiaalisempia ja hmm... no pienemmällä henkilökohtaisella reviirillä varustettuja mistä on ainakin minun tuttujeni keskuudessa aiheutunut väärinkäsityksiä.

Kävelimme entisen työtoverini kanssa asematunnelin läpi iltasella, ja saimme seuraamme kaksi ulkomaalaista, jotenkuten englantia puhuvaa miestä. Olivat menossa Klubille, ja yrittivät saada meitä mukaan. Minä totesin, että huomenna on työpäivä ja pitää mennä kotiin, ja toinen miehistä kääntyi toverini eteen, ja jatkoi hänen suostutteluaan. Lyhyen hetken kuluttua toinenkin mies liittyi suostutteluihin, ja taputti toveriani olalle, ja sanoi että mennääs nyt vaan.
Reaktio tämän jälkeen oli minulle ainakin aivan odottamaton, toveri alkoi klijua kun viimestä päivää ja mätkäisi toista miestä käsilaukulla päähän!

Pyysin miehiltä anteeksi ja jatkoimme matkaa. Hetken kuluttua sain kuulla pitkän vuodatuksen kuinka hän pelkästi kuollakseen koko ajan että meidät raiskataan ja pahoinpidellään! "Kaikki nuo ovat samanlaisia kiimaisia sikoja". Itse taas en missään vaiheessa kokenut tilannetta millään lailla uhkaavaksi.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.03.2007 13:31
Mä oon rasisti, mutta vain niille tosiaan, jotka tulee tänne loisimaan aj suomessahan tiedetysti eletän vähemmistöjen ehfoilla, kun muslimit ovat saaneet vaatimuksensa joulu ja perinnejuhlien poitamisesta läpi kun muka loukkaa heidän omaa uskontoaan?
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Lenore
  • Lähetetty: 06.03.2007 13:44
Mä olen myös rasisti, vihaan kaikkia tasapuolisesti. Vanhukset on per*eestä kun mun veromarkkojani laitetaan niiden terveydenhuoltoon. Lapsien teon voisi samantien lopettaa, koska mä en aio omia hankkia ja silti joudun maksamaan niiden kunnallisesta päivähoidosta.

Plaa, plaa.. Kertoisitko mulle esimerkin paikasta jossa ei enää vietetä joulujuhlia? Kyllä täällä meidän käpylä-cityssä ainakin on tähän mennessä juhlittu. Ainiin, kaikki suomalaisetkin sossupummit myös saunantaakse.

Sinä päivänä kun suomessa ihan oikeesti aletaan elämään vähemmistöjen ehdoilla, niin mulle saa satuloida lehmän jolla sitten voin lennellä. Onhan niitä elintasopakolaisiakin, mutta kyllä niitä suomalaisakin en-jaksa-käydä-töissä-kun-sossusta-saa-rahaa -tyyppejä löytyy.

Sori, hieman äreä olo, mutta toi yläkerran suomalainen mieshenkilö piti hirveää meteliä koko yön niin jäi unet kovin vähiin..
  • Lähetetty: 06.03.2007 13:53

Vanhukset on per*eestä kun mun veromarkkojani laitetaan niiden terveydenhuoltoon.

Mua v*tuttaa myös ylipainoiset ihmiset, ylipainosta koituu yhteiskunnalle paljon enemmän harmia rahallisesti kuin vanhuksista tai ulkomaalaisista.

(trolli)
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 06.03.2007 14:09

Lainaus: Ximmo

Huonosti hoidettu sopeuttamisprosessi aiheuttaa ikävät tapahtumat.

Jessöör. Olen täysin samaa mieltä. Luulisi kuitenkin kenen tahansa ymmärtävän ilmankin sopeuttamisprosesseja ymmärtävän, ettei (joukko)raiskausten harjoittaminen tai muiden rikosten tekeminen ole cool.

Näin tehdään jo nyt. Valitettavasti ei aina ole kovin mahdollista selvittää todellista taustaa. Tällöin ei lasketa maahan.

Eli tähän maahan ei päästetä sellaisia ihmisiä, jotka ovat rikollisia. Vau. Oh. Tähän maahan pääsee kun dumppaa ensin ankkurilapsen edeltä ja tulee sitten itse perässä. Tai sanoo olevansa kotimaassaan vainon kohteena. Passin ja henkilöpapereiden kadottaminenkin on aika helposti järjestettävissä.

Tämä rasistinen suhtautuminen on vain osa ongelmaa, ei todellakaan sen ratkaisu. Helpompaahan se tietenkin niin on tehdä, ainakin on samaa mieltä junttimassan kanssa.

Ei tässä nähdäkseni rasismista ole kyse. Taidat olla itse rasisti, sellainen joka pitää valkonaamoja junttimassaan kuuluvana.

Ja toivottavasti myös kielletään suomalaisia matkustamasta Suomen ulkopuolelle. Sen verran on tullut ulkomailla kierreltyä, että voin sanoa, ettei suomalaiset turistitkaan osaa käyttäytyä vieraan kulttuurin edellyttämillä tavoilla.

Nimenomaan. Porsas pysyköön lätissään, ei sen tarvitse lähteä sotkemaan muita maita.

Lainaus: Melia

"Masa oota ny mua saatana!"

No huhhuh. Siinä taas yksi valioyksilö. Toisaalta ei tuo kiroilu kovin vaarallista touhua ole.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 06.03.2007 14:29

Mua v*tuttaa myös ylipainoiset ihmiset, ylipainosta koituu yhteiskunnalle paljon enemmän harmia rahallisesti kuin vanhuksista tai ulkomaalaisista.

Niinpä. Mä olen tällainen yhteiskunnan häpeätahra
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.03.2007 14:36
rasismi on yleistystä, ja sitä ei saisi oikeasti harrastaa. ehkä minä olen rasisti, koska vihaan rasisteja. edustan tässä nyt ulkomailta muuttaneita.

Muutimme perheen kanssa latviasta suomeen n 7 vuotta sitten, en osannut sanoa muuta suomeksi kun kiitos, näkemiin, ei ja kyllä. Ruotsia osasin äitini ruotsalaisuuden takia puhua, joten aloitin suomenruotsalaisessa koulussa. Latvian kieli kuulostaa jokseenkin venäjältä, joten siinä koulussa olin heti ryssä. Ja minulle nämä ryssät pitäisi merkitä paljon enemmän kun suomalaisille, olenhan syntynyt Venäjän sosialismihallinnon alla ja vanhempani ovat kertoneet kamalia asioita siitä ajasta. Tunnen silti hyvin mukavia venäläisiä. Jo ensimmäisellä ja toisella luokalla muut oppilaat räkivät päälleni, tönivät, kieroilivat ja puhuivat jaskaa selän takana. Kun olin oppinut tarpeeksi suomea, vaihdoin lähimpään suomalaiseen kouluun. Siellä kerroin muuttaneeni Latviasta, ja heti olin sitten neekeri.

Veljelläni oli myös sopeutumisongelmia ammattikoulussa, tuli sillon tällön mustan silmän ja murtuneiden luiden kanssa kotiin. Hän kertoi, että syyttä häntä oltiin lyöty ja asialla oli hänen luokkalainen skinijengi. En varmaan viiteen vuoteen uskaltanut puhua missään julkisessa paikassa suomea, koska pelkäsin sen kuulostavan ulkomaisen aksentilta, ja heti joku skini tulisi ja potkaisisi maahan.

Ja tämä kaikki ihan sen takia, että en puhunut hyvää suomea ja että minulla on erikoinen nimi. On totta, että on noita rähjääviä maahanmuuttajia, mutta enemmän olen nähnyt rähjääviä suomalaisia. Nyt en onneksi enää erotu paljoa suomalaisesta, niin en saa rasistisia kommentteja mistään. Tulin vain 4000 kilometrin päästä, ja olin ryssä, neekeri, sossupummi (tosi, sillä isälläni on yksityisyritys, mehän olemme sossupummeja toki), manne ja kaikki muutkin rasistiset nimitykset.

Kyllä mulle joskus tummaihoiset huutelevat steissin käytävillä, mutta mitä niistä! huutelee mulle yhtä lailla supi suomalaisetkin! miksi pitää leimata kaikki maahanmuuttajat rikollisiksi, rötöstelijöiksi ja sossupummeiksi? niitä löytyy enemmän suomalaisia. ulkomaalainen syntyperäni on muuten silloin tällöin estänyt työnhankkimistani. Miksi? olen asunut suomessa kuitenkin tosi pitkään ja olen omaksunut suomalaiset tavat, jotka eivät hirveästi eroa latvialaisista. ainoa itse asiassa mikä eroaa, on massiivinen kännääminen, eli jokainen alkoholisiemaus pitää tietenkin loppua sammumiseen ja aamulla oksentamiseen.

olen samaa mieltä ximmon kanssa, tunnen enemmän mukavia ulkomaalaisia kuin mukavia skinejä, itse asiassa en yhtään mukavaa skiniä.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit