Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vaarallista menoa

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 09.03.2007 23:16

Lainaus: Kuunsilta

minun oma veljeni on autistinen ja perhetuttu on cp-vammainen

Minun samanikäinen serkkuni on myös autistinen eikä oikein osaa puhua, mutta pidän hänestä silti. Ja isosiskoni on ammatiltaan vammaishoitaja, ja viime jouluna pidin hänen kanssaan joulukonsertin cp-liiton joulujuhlissa. Soitimme ihan perinteisiä joululauluja pianolla ja poikkihuilulla säestäen, he saivat laulaa mukana. Hyvä meininki saatiin

Ja tämä kyseinen serkkuni on kyllä kunnon hevimies, koska hän innostuu aina, kun kuuntelemme yhdessä jotain raskaampaa. Hän pitää eritoten Finntrollista.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.03.2007 23:23
minunkin veli tykkää hevistä oon opettanut moshaamaan. olikyllä hieman kiusallista kun tuli tuo lordin hard rock hallelujah jossain kaupassa ja veli pisti siihen moshpitin
  • Lähetetty: 09.03.2007 23:26
mutta kyllä ymmärrän tuon asenteen, että vammaisia ei saisi olla, kuka sellaisena haluisi elää ymym mutta he eivät ole koskaan olleet tekemisissä paljoa vammaisten kanssa. viikkokin riittäisi jo ymmärtämään heidän elämäänsä

ja kyllä se tuntuisi pahalta, jos yhtäkkiä tästä halvaantuisi ja olisi sitten pyöriksessä loppuelämän. mutta sehän ei ole synnynnäistä. synnynnäisesti vammaisista suurin osa ei edes tiedä paremmasta.
Kirjoittanut: Fereyja (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.03.2007 14:22
Kieltämättä viikko millaisen tahansa vammaisen kanssa saa muuttamaan ajatusmaailmaansa, jotkut ovat vain niin ahdasmielisiä etteivät suostu siihen. Ihmisiähän he vammaisetkin kuitenkin ovat
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.03.2007 15:18
Muut pitää hevistä, minä olen hevari.. HOHOHO
Kirjoittanut: figurehead (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.03.2007 19:45
Ja sitten muistetaan se pieni ero kehitysvammaisen ja vammautuneen välillä...
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.03.2007 22:02
Ja muistetaan myös aistivammaiset nyt kun lajittelemaan aletaan.
  • Lähetetty: 11.03.2007 08:49

Lainaus: Sharwynn

aistivammaiset nyt kun lajittelemaan aletaan.

aistivammoista puheenollen minä olen lähes puolsokea ollut koko pienen elämäni, toisella silmällä näkyy pelkkää gaussian bluria. sen lisäksi kaaduin joskus niin pahasti, että lähti osittain haju ja maku. eikä silti mua haittaa, nään eniten hyviä puolianäissä.

ja jos lapsi syntyy vaikka mahavammaisena, niin yhtä paljon se on rakastettu kun täysi terve. lääketekniikka kehittyy koko ajan ja niin monia vammoja voidaan korjata leikkauksilla ym. saisin minäkin vasemman silmäni kuntoon, mutta en tarvitse.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.03.2007 09:21
sitten kun muistaa sen, ettei vammaisuus tai sairaus ole mikään tekosyy muita vahingoittavalle toiminnalle. häiritsevä vielä menee jonkin aikaa, mutta pidempään jatkuessa...

voi olla ettei ole ihmisen syy, jos on mielisairas, mutta jos hän jonkun mukiloi, uhrin kannalta on aivan samat seuraukset hakkasiko hullu vai "terve".

ent. naapurista vaan tuli mieleen, oli lyönyt päänsä johonkin kovaan, ja aivovamman perusteella ei saanut tuomioita. vapaalla jalalla hakkasi jonkun->2vko hoitoa suljetulla->ulos-> puolen vuoden sisään taas joku sairaalakunnossa. "mutta kun olen sairas..." helvetisti lohduttaa uhreja.
  • Lähetetty: 11.03.2007 19:35
mlrd on aivan oikeassa. suljetulta osastolta ei pitäisi päästää pois, ellei voida todistaa potilaan terveyttä. tai sitten tältä jäi lääkkeet ottamatta. vammaisuus / sairaus ym ei ole mikään tekosyy kylläkään satuttaa ketään, ad/hd ja jonkun näkönen skitsofrenia on ollut koko iän, ja en koskaan ole pistänyt niiden siivelle, että "saan lyödä sua kun mulla on agressiohäiriöitä ja sä ärsytät" vaan pitää edes yrittää oppia hillitsemään itsensä, ei muuten pysty elämään yhteiskunnassa

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit