Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Gallup Metal vs. Goottimusa

• Vastaa
Löysinpäs netistä tuollaisen artikkelin: Pohjoisen gootit.
Lainaisin sivulta:

"Oulussa on erityisen vahva heviperinne, ja siksi gootit yhdistetään helposti heviin, Näyhä toteaa. Hänen kertomansa mukaan bileisiinkin tulee usein metallihenkisiä ihmisiä, jotka rumpukonejytkeen melussa huutavat DJ:lle, että soittakaa Sentencediä. Monet kiinnostuvat gooteista metallimusiikin kautta, se kulttuuri on pohjoisessa niin syvälle juurtunut.

Näyhä kertoo huvittuneena goottien ja hevi-ihmisten kisailusta: metallin kuuntelijat pitävät gootteja poseeraajina, "meikkaavina hintteinä", gootit puolestaan metallihenkisiä sivistymättöminä öykkäreinä. Ennakkoluuloihin ei kannata suhtautua vakavasti, hyvin useat gootit kun kuuntelevat raskaampaakin musiikkia, ainakin kotona salaa."

Kommenteja tähän... mitä mieltä olette metallimusiikista?
Mitä teiltä löytyy pääasiassa levyhyllystä?

"When the dark does what the dark does best - it's darkness! Let the dark do what the dark does best - let it be darkness!"

• Vastaa
Itse kuuntelen pääasiassa metallia, osin siksi että sillä olen aloittanut ja matkani goottimusiikin ihmemaahan on vasta aluillaan, osin myös siksi että metallissa on enemmän sitä jotain mikä minua viehättää. Goottimusiikki kuulostaa joskus korviini turhan munattomalta kikkailulta...

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
No mulla on 2 cd-telinettä täynnä lähes ainoastaan metallimusaa, vieläpä aika lailla Suomiheviä. Eikä hävetä sitten yhtään! Ja Within Temptationia fanitan ihan täysillä ja hypin ja kiljun niiden keikoilla tippa silmässä siinä teinien keskellä. Entäs sitten?! Goottimusaa löytyy jonkin verran, lähinnä Two Witches ja Diva Destruction (etenkin jälkimmäinen kolahtaa niin p'rkeleesti!)

Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.

• Muokkasi: M Chaosbreather
  • Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Itse kuuntelen pääasiassa metallia, osin siksi että sillä olen aloittanut ja matkani goottimusiikin ihmemaahan on vasta aluillaan, osin myös siksi että metallissa on enemmän sitä jotain mikä minua viehättää. Goottimusiikki kuulostaa joskus korviini turhan munattomalta kikkailulta

Aivan, minäkin olen aloittanut vasta matkani, enemmän metallipohjalla olen ollut. Siksipä halusinkin udella ihmisten mielipiteitä.

Lainaus: Ninni

Ja Within Temptationia fanitan ihan täysillä ja hypin ja kiljun niiden keikoilla tippa silmässä siinä teinien keskellä.

Samoin Within Temptationin lisäksi löytyy nyt ihan vastottain löytämäni Ambeon ja Epica, eli mörinälevyjen lisäksi on herkempääkin listalla.

"When the dark does what the dark does best - it's darkness! Let the dark do what the dark does best - let it be darkness!"

• Vastaa

Lainaus: M Chaosbreather

vastottain löytämäni Ambeon ja Epica

Millasta se Ambeon on?

Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.

• Vastaa
Itsekin kuuntelen lähinnä tuota raskaampaa ja goottimusaan olen vasta tutustumassa, mutta minun korvaani ainakin osa siitä kuulostaa liian tylsältä ja oudolta. en kai sitten ole vielä törmännyt mihinkään hyvään.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Muokkasi: M Chaosbreather
  • Vastaa
Tuolta löytyy kuuntelukappaleet, ettei taritse ladata:
http://www.ayreon.com/ambeon/am_albums.html

Etenkin Ashes-biisi saa kylmänväreet, vaikka onkin herkkismusaa.
Kaunista...

• Vastaa
Löysin juuri tuolle samaiselle sivulle itsekin googlen kautta.

tuon haluan kyllä levynä O____o

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa

Lainaus: M Chaosbreather

"Oulussa on erityisen vahva heviperinne,

kaverit naureskelee näil Oululaisil metallibändeille, joku kuuntelutti mulle jotain joka kuulosti lähinnä Teräsbetonin demonauhoilta.
Kun Oulun mainitsit, niin tääl on ihan pirun paljon metallisteja!

plaah off topic /

Metalli on tylsää. Joskus vuosia sitten kuuntelin, speed metallia eritoten.
Kun tänä päivänä katsoo;

1. Miksi metalli-laulajien pitää ulvoa?
2. ..tai öristä sanat mahdollisimman epäselvästi?
3. Miksi niidenkin pitää laulaa, jotka selvästi eivät osaa?

Metalli on vaan niin kirotun tylsää ja ennalta-arvattavaa.

okei, Mana Mana soi toisinaan.

Elämä on kuin suklaaboksi. Joskus se on täynnä kuolleita rottia.

• Vastaa

Lainaus: Iiriva

minun korvaani ainakin osa siitä kuulostaa liian tylsältä ja oudolta

Samoin... mie oon keränny listalle bändien nimiä, joita nyt lähden purkamaan/kuuntelemaan ja pistä ylös ne jotka jatkossakin ois kuuntelemisen arvoisia. Osa on kyl trancea, josta en pahemmin perusta!

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 12 vakoilijaa ja 4 goottiyhteisön jäsentä (Kedira, Piiskansiima, Vampiric_, Jacob). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!