Gootti.net

Mitä sinä leikit pienenä?

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 30.09.2007 13:27
Aihe, jonka olen jo postittanut aikoinaan Demiin, ja myöhemmin Enfant Terribleen. (VAROITUS: Oma postaukseni = pitkä kuin kassajono sunnuntaina)

Oi, omia leikkejäni on tuhottomia määriä.
Joskus pihalla leikittiin Tarzania, kun siellä sattui olemaan sellainen kivenlohkarekeskittymä puun varjoissa. Kaksi tyttöä talostamme olivat apinoita ja leijonia ja muita eläimiä, sitten kaksi poikaa olivat Tarzan ja sen isoveli (!) Minä olin tietty Jane, ja pistin pojat kilpaa hakemaan tavaroita ja metsästämään ruokaa tyyliin "saat multa suukon"...ja nuohan juoksivat.
Sitten leikittiin serkkuni kanssa hiekkalaatikolla "Teijojen Keittiössä"-leikkiä, jossa oli kaksi Teijaa. Meillä oli oma kokkishow, jonka päätteeksi kaikki ruuat "syötiin" , eli kumottiin laatikkoon. Samaisen serkun, hänen pikkusisarensa ja isäni uuden vaimon tyttären kanssa leikittiin kolmea oravaa ja sutta. Meitä oli "Musta" , "Tähti", ja "Kukka", ja sitten "Ilkeä Susihukka". Lauloimme aina leikin aluksi tätä tunnusmusiikkiamme. Mökillä järvessä leikittiin aina merenneitoja, eli loikittiin aaltoja vastaan jne. Sateen yllätettyä juostiin sisälle piirtämään päivän seikkailuista kuvia.

Yleensä kyllä kun vierailimme serkkujeni luona, me järjestimme jonkin näytelmän olohuoneessa istuville vanhemmille. "Verta Balettitossuilla" ja "Jokisen Naapurin Lanttutarha" taitavat olla parhaat klassikot... Leikimme erään luokkalaiseni tytön kanssa "ihmissutta", eli illalla myöhään heidän takapihallaan juoksin karkuun minua jahtaavaa ihmissutta. Jee. Huikaisevan jännää. Näitä tulee koko ajan uusia mieleen. Barbieille tms. örvelöille oli aina "elokuvanäytöksiä", kun pelasimme 8-bittisellä Nintendolla SMB2:ta. (sitä aikaa Leikimme leikkipuistossakin Super Mario Brossia, jolloin minä olin Prinsessa, Serkkuni oli Mario, hänen pikkusiskonsa Toad, ja tämä aikaisemmin mainittu neljäsosasiskoni oli Luigi. Sitten jouduimme hurjiin seikkailuihin.

Lisäksi leikimme kahden pihalaisen tytön kanssa Gangstereita. Istuimme pöydän ääressä pitkät, tummat talvitakit päällä keskustelemassa tulevista "ryöstöistä" ja "murhista".
Yksi leikki mitä tapasin leikkiä yksinäni kylpyammeessa (uuh..) käsitti monta Aku Ankka-keksipaketeista saatavaa muovifiguuria ja erilaisia kippoja. Muoviukot olivat muka mehiläisiä, jotka keräsivät pikkukipoilla mettä isoon sankoon. Hurjaa.
Kesäisin kun olin Joroisissa tuttavaperheen luona kuukauden-pari kerrallaan, leikimme My Little Ponyilla. Koska hänellä oli Parfyymipalatsi, lastentarha, ponikoulu ja monen monta ponia, ja minulla oli Ponitalli, ponilinna ja myöskin useita poneja, saatoimme leikkiä tuntikausia ponikaupungillamme, jossa jokaisella oli myös oma koti, ja ponit toivat lapsiaan tarhaan/kouluun, lähteäkseen sitten itse shoppailemaan/kampaamoon/naistenkerhoon, jossa keskusteltiin mm. uuden moottoritien kaavoista. ;D

Leikimme usein myös pelikorteilla. Siis ei niillä standardikuvaisilla, vaan erityisillä, missä oli "niin upeita pukuja" jne. Minulla oli yleensä Herttakuningatar ja Ruutukuningatar. Sitten korttipakan maat saattoivat käydä sotaa, jolloin pelasimme jotain peliä nähdäksemme kumpi voitti, ja kumpi saa ottaa sotavankeja jne. Minulla oli ala-asteella sellainen hieno penaali jossa oli animetypyköitä kansissa. Toisella puolella oli sellainen kelta-asuinen ja viherhiuksinen muija, joka olin mukamas minä, ja sitten sellainen vaaleahiuksinen joka oli olevinaan kaverini, Krista. Toisella puolella oli röyhelömekkoinen, ylpeännäköinen neiti, joka oli olevinaan kolmas kaverimme, ja sitten kerroimme aina ihmeellisiä stooreja niistä...

Leikin joskus miespuolisen serkkuni kanssa jotain ihme supersankarileikkiä, jossa hän oli "Garth" ja minä olin joku kulloinkin pulassaoleva akkeli. Serkkuni oli kova kalamies, ja taannoin, kun hän kalasti tekojärvestä ahvenia, minä "houkuttelin" fisuja laulamalla. Jeps.
Sitä lapset leikkivät mitä ihmeellisimmillä asioilla, jos niikseen tulee. Minä leikin pienenä My Little Ponyilla myös Rock-konserttia, jossa soitin taustalla Alice Cooperia. Voi älynystyröiden joukkokato..;D Joo, nyt kun muistan, niin meillä oli vielä sellainen lyhytaikainen salakerho kuin TS (taidon salaisuus...vai oliko se tiedon) meillä oli salainen kirjoitustyyli, ja sitten jokainen vuorollaan joutui (JOUTUI) järjestämään ohjelmaa. Kirkon viereisessä metsässä oli huvipuisto. Loikimme sammalilla ja keinuimme puuhun kiinnitetyssä narukeinussa. Parasta koko paikassa oli kaatunut mänty, josta osa roikkui vapaana pienen kallionnypykän päällä. Sen oksien väliin saattoi mennä istumaan kuin "lintsillä turvalaitteistoissa penkeillä ja silleen", ja joku meni sitten latvasta heiluttamaan tätä mäntyä jumalattomalla voimalla. Oli huippua, kun se otti vatsasta!

Teimme ala-asteella satukasettiesityksiä, eli auoimme suuta vuorosanojen tahdissa. Minä ehdin olla Lumikissa metsästäjä, Tuhkimossa kengänkantaja-airut, ja Nalle-Puhissa Kani. Myöhemmin aloimme tekemään oikeita näytelmiä, jotka minä yleensä kirjoitin (sain oikein stipendinkin siitä), tai sitten tanssiesityksiä jonkun pirun Ace Of Basen, Hype-musikaalin ja Raptorin tahtiin...AARGH! Parhaan kaverini, tuon jo mainitun Kristan kanssa leikimme usein McDonaldsista saatavilla leluilla, niitä saattoi olla satojakin, ja niille tehtiin kaupunkeja yms.
Yksi leikki jota vihasin oli "kymmenen tikkua laudalla", jossa yksi joutui aina jäämään. Pelkäsin kuollakseni että se saattaisin olla minä. Myöhemmin keksimme parin kaverini kanssa "pehmoversion" siitä, eli periaatteessa piiloleikkiä, jossa oli aikaa piiloutua niin kauan kunnes etsijä oli saanut tikut takaisin laudalle.

Tarhassa meillä leikittiin usein peukaloisen retkiä. Minä olin yleensä Siiri, se hanhi joka "laulaa" koko ajan, koska osasin kuulemma matkia sitä niin hyvin. Ainakin muitten mielestä, kun ulvoivat naurusta. Tämä samainen ystäväni jonka kanssa kerroin leikkineeni ihmissutta, oli Smirre-kettu, ja me lentelimme häntä karkuun. Kukaan ei tainnut olla Nils. ;D

No niin, antaa tulla vain sitten - mitä te olette leikkineet lapsina? Tai lapsempina?
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.09.2007 13:40
Söpöä... Hyvin sä muistat noi jutut. Voin kirjoittaa myöhemmin lisääkin mutta:

Leikittiin kaverin kanssa monesti legoilla sitä että oli bändi. Tehtiin niille palikoista lava ja laitettiin sinne oikeita valojakin lampuista. Siellähän legoukot soitteli innoissaan. En tiedä onko nykyään jo jotain oikeastikin tuon aiheisia legoja mutta silloin ei ollut ja kaikki oli sovellettava itse, esim. legoukon kitara oli lapio tms. Kun keikka alkoi niin musa soimaan ja LP-levyn kannesta sai hyvän taustalakanan bändille. Kovaa menoa legolandissa.

Oli niitä vaikka mitä, tuo vaan tuli äkkiä mieleen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.09.2007 13:43
Hyppynaru- ja twistinaruleikit oli aika pop, sitten iltapäiväkerhossa leikittiin tosi usein kymmentä tikkua laudalla sekä muita piiloutumisleikkejä, läheisellä pururadalla+metsikössä oli monia hyviä piiloja.
Kirjoittanut: MariaAntoinette (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.09.2007 13:43
Haha, juurikin eilen selitin amylle mitä leikin kun oli tylsää Mun leikit oli hyvin outoja joten se ei varmaan ole mulle eduksi jos kerron niistä
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 30.09.2007 13:49

Lainaus: Deadboy

LP-levyn kannesta sai hyvän taustalakanan bändille. Kovaa menoa legolandissa.

Oli ihan pakko hihittää tuolle viimeiselle lauseelle, mahtoi olla rankkaa meininkiä! Vähintään yhtä rankkaa kuin minun Alice Cooper -ponikonserttini, harmi etteivät ehtineet yhteiskiertueelle.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 30.09.2007 13:59
en koskaan oo osannu millään tyttöjen jutuilla leikkiä, autot oli in pitkään. ala-asteella kun pojat oli yäk niin leikittiin sitten niillä barbeilla, mutta mun lempileikki oli sellanen, et barbit roikkui sängynkaiteesta naruilla, jotka oli sidottu niiden päiden ympärille (en siis ajatellut mitään sadistista niin pienenä ) ja sit joku äksönmän pelasti ne. kukaan tyttö ei halunnut leikkiä mun kanssa kun aina halusin joku pahis olla, mut toisaalta olin pienen luokkamme ainoa jolla oli niin paljon miesnukkeja.

aika paljon porukalla kaikkee lipunryöstöä, poliisia ja rosvoa, kirkkistä ja purkkista leikittiin.
Kirjoittanut: amy (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.09.2007 14:16
Tarhassa me leikittiin Toystoryn tyyppejä, olin yleensä se tyttö (jonka nimeä nyt en muista) ja ratsastin sillä napakymppi-hepalla. Pojat olivat niitä muita leluja, ja aina, kun joku tyttö halus tulla mukaan leikkiin, kehitettiin sille tytölle, jota mä esitin, ni muka kaksoissisar, jonka nimi oli samantapainen kuin minun "nimeni".

Äitin ja isän kanssa leikittiin parikertaa sellasta, että pistettii joku disney-video pyörimään ja leikittiin sen mukana jollain mäkkärin leluilla, tai jos jotain hahmoa en sattunut omistamaan, ni se korvattiin jollain samantapasella muulla lelulla. Mitään ei saanut puhua lelun puolesta, vaan video puhui, ja juoni kulki sen videon mukaan.

Sitten yhdellä perhetuttujen pojalla, oli sellainen pitkä pehmokäärme, sen kanssa leikittiin, että mä olin prinsessa, ja sen piti pelastaa mut siltä käärmeeltä.

serkun kanssa leikittiin lego scaloilla (tunnustan, en edes tiedä miten se kirjoitetaan) mutta siis sellaisia ukkoja, ko asuu sellases jättimäises legotalossa. Tosin mun serkku sai asua siinä talossa, mun "perhe" asu sellases mun hyllykössä, jonne rakensin ns. nukkekodin :P

Ja silloisen parhaan kaverin kanssa rakennettiin kaupunki sellasille pienenpienille eläimille. Sinitarrasta väkerrettiin jotai pitkuloita ja niistä muotoiltiin teitä (jotka tosin pitkän säilytyksen jälkeen auringonvalossa suli sellaseks ällöttäväks tahmeeks litkuks) Mutta meillä oli siis koira ja kissakaupungit, kaverini oli koirat, minä kissat, ja kummatkaan ei saanut vierailla toisten kaupungissa, mut sit kuitenkin yks kissa ja koira "tapaili" toisiaan salaa, romanttista

Olin normaali lapsi
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 30.09.2007 14:50
En tarkalleen muista mitäkaikeaon tullut säädettyä, mutta poikien kanssa pelasin usein sotaa. Oli jollakin jopa puusta veistetty asekin. Oli hienoa aikaa se .
Myös barbeilla olen pelannut, mutta se nyt oli sellaistä yleistä söpöilyä ja skeidaa. Enpä juuri muuta muista. Joko musta on tullut vanha ja dementoitunut tai sitten mulla oli tylsä lapsuus.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.09.2007 14:57
En kanssa muistu mieleen, mutta hippasta, kirkkistä, kymmenen tikkua laudalla, piilo, hevosleikit, legorakennelmat ikään 15v asti =) ja metsät oli ainaki ihan parhaita leikkimestoja, niissä kykeni kehittämään vaikka mitä hienoa.. Kaverin kanssa käytii kesällä omenavarkaissa useanaki iltana ja räkätettiin hulluna omalle hölmöydellemme.Sit ollaa monesti pistetty koirat kaivaa kaupungin istutukset ylös salaa... Ja naurettu perää. On tervettä välillä päästää se sisäinen lapsensa vapaaksi. Leikki-ikä koko ikä.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: darkAngel
  • Lähetetty: 30.09.2007 15:01

Lainaus: Deadboy

Leikittiin kaverin kanssa monesti legoilla sitä että oli bändi

myö on kans kaverin kanssa leikitty nukeilla ja legoilla että ne on josain bändisssä. varsinkin just sillon kun Lordi tuli ekan kerran pinnalle ja kun Uniklubi oli enemmän pinnalla... ja tietysti leikittiin barbeilla kotileikkejä. iän karttuessa ne leikit sitten muuttui hieman "rajuimmiksi"
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit