Mulle ei oo mitään kamalan vakavaa tapahtunut, mutta kerronpa nämä nyt kuitenkin:
Joskus pienempänä (olisinkohan ollut 10 tai 11-vuotias) lähdin meidän kesämökiltä kävelemään uusilla sandaaleillani kohti mammani kesämökkiä, joka siis on aivan viereisellä tontilla. Pihalla astun sitten käärmeen päälle (taisi olla vain rantakäärme, mutta kiitän silti onneani siitä, että se oli vähän hidasälyinen yksilö

), pelästyin aika hitosti. Juoksin sieltä sitten takaisin omalle mökille ja perillä tutkin jalkani perin pohjin, vaikken ollut edes tuntenut käärmeen puremaa tms, joten tuskimpa se ehti purra. (pureeko rantakäärmeet??

kyllä se ainakin meinasi, mutta sain siis kiskaistua jalkani pois ennen kuin mitään tapahtui, alkukesän kankeutta käärmeellä varmaan

)
Sitten samaisella mammani mökillä on pihalla sellainen kuoppa kalliossa, jossa siis on vettä, kooltaan ehkä noin 3x3m, sekä keskellä sellainen kuivempi "saari". Pienempänä, olinkohan siinä iässä, että osasin jotenkuten kävellä, mutten silti täysin hallinnut jalkojani, tykkäsin leikkiä lammikon äärellä, ja keksin sitten hypätä siihen pienelle "saarelle" ja liukastuin. Lammikko ei ole syvä, ehkä minua nyt vähän yli polveen asti, mutta sen verran syvä, että kun minä makasin siellä selälläni, olisin voinut hukkua ellei äiti olisi välittömästi tullut apuun.
Sitten mua on kerran purrut koira, taaskin mökillä, tosin silloin mökkinaapureideni luona, mutta kuitenkin

Eli kavereillani oli collie, jota pelkäsin pienenä siksi, että koira oli kamalan vihainen lapsille. (sitä oli kuulemma joku lapsi joskus vetänyt hännästä) Koiraa pidettiin siis yleensä ulkona kiinni, eli vapaana se ei pihalla juoksennellut. Olimme kuitenkin kavereiden kanssa heidän isovanhempiensa piharakennuksessa, jonka yläkerrassa oli kaverini "maja", leikkimässä. Kun tulimme rakennuksesta pois, kaverini juoksivat sisälle isovanhempien kotiin, ja minä seurasin perässä. Sillä välin ku olimme olleet leikkimässä, koira oli päästetty taloon sisään, ja yllätti minut kuistilla. Jähmetyin siihen, enkä yhtään tiennyt että lähtisinkö karkuun vai mitä pitäisi tehä

Sitte se puri (tai no oikeastaa vaan näykkäs) mua olkapäähän, jonka jälkeen lähin juoksemaan karkuun, koira seurasi mua portille asti... Sitte mun kavereitten äiti lähti autolla mun perään, tosin olin ehtiny juosta jo mökilleni asti, ennen kuin se sai mut kiinni

Sen jälkeen pelkäsin niiden koiraa paljon enemmän, ja sen lisäksi vielä muitakin koiria. Nyt oon päässy jo siitä "yli", enkä pelkää koiria yhtään, kyseinen colliekin on jo kuollut.
Ja lisää juttua:
Meillä on kans leivänpaahdin syttynyt liekkeihin, tosin se ei oikeastaan tapahtunut mulle, vaan isälle, joka paahtoi leipää mulle

Hän siis unohti leivät paahtimeen, joka oli sen verran vieläpä rikki ettei se "ajastin" toiminut kunnolla. Seuraavaksi alkoi haisemaan savu, ja hetken päästä leivät paahtimessa oli ilmiliekeissä, paahtimelle ei siis käynyt kuinkaan. Olin tuolloin kolme tai neljä vuotta, ja se sama paahdin oli käytössä vielä kun olin 14, nyt oon 15 ja paahdin heitettiin muuton yhteydessä pois
Ja tää tapahtu tällä viikolla tiistaina: Oltiin päästy koulusta ja kipitin rappusia 12cm korkuisilla korkkareilla alas. Astuin sitten taidokkaasti yhden askelman reunalle, ja kaaduin polvilleni seuraavalle rappuselle, sitten huomasinkin, että menin seuraavan metrin alas polvillani, lähdin siis liukumaan rappusia alas niin, että polvet tuli aina ensin alas ja sääret osui edellisen askelman reunaan. Sitten ku olin päässy rappuset varsin omituisella tavalla alas, jumitty mun kengät jotenki toisiinsa, enkä siis päässyt siitä välittömästi ylös

Säärissä ei näy mustelmaa mutta ne on arat jos niihin koskee tai jos se kohta osuu johonkin...

Edit: taidan suosia

-hymiötä

We’re living in the the darkness,
We hate the day
We’re hunting in the night,
Take your children away