Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pelkäätkö kuolemaa?

Kirjoittanut: The Evil Fairy (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.03.2008 16:54
Mä en enää pelkää kuolemaa. Muistan miten lapsena saatoin herättää vanhempani vain sanoakseni etten halua kuolla. Äiti sanoi aina saman vastauksen " kaikki kuolee joskus, mutta älä mieti semmoisia asioita". Sitten se vaan jatkoi uniaan ja mä jäin yksin omien ajatuksieni kanssa ja itkin.
Kuitenkin mä toivon, että kun mun aika koittaa niin se tapa jolla mä lähtisin ois mahdollisimman kivuton.
Kirjoittanut: Creepy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.03.2008 17:02
Mä en jotenkin osaa pelätä kuolemaa. Kai se johtuu siitä, ettei mua ole sillä ikinä peloteltukaan. Näen kuoleman jollain tavalla kauniina asiana ja kuoleman jälkeenhän olento saa rauhan.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.03.2008 18:36
En ala valehtelemaan, kyllä minä pelkään kuolemaa. Tai no, en pelkää, mutta suhtaudun siihen pelon sekaisella kunnioituksella. Se on luonnollinen päätös elämälle, mutta tuntematon on tietyllä asteella kuitenkin pelottavaa. En usko että kuolemaa seuraa mikään, uskon että sitten vaan mätänee, mutta uskominenhan on aina vain uskomista.
Oman kuolintavan ajatteleminenkin tietyllä tapaa kammottaa. On inhottavaa ajatella että mitä jos esimerkiksi vaikka hukun, tai tukehdun omaan oksennukseeni. Tukehtumista ja hukkumista kammoan eniten.
Minä en osaa surra jos joku vanha ja sairas kuolee. Ainoa kuollut jonka perään olen eläissäni itkenyt oli puolivuotias pikkuinen keskospoika. Ukkoni siskonpoika haudattiin lokakuussa, ja niin hirveää katsoa kun lapsen isä kantoi sitä pikkuriikkistä arkkua. Lapsen kuolema on kamalaa.
Kirjoittanut: The Evil Fairy (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.03.2008 18:44
Mä uskoisin kuolemanpelon johtuvan osaksi siitä, että ihminen ei tarkalleen tiä millaista se on ja mitä sitten tapahtuu, mutta noi on vaan mun omia päätelmiäni.
Kirjoittanut: Nightmare (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.03.2008 20:23
En pelkää. En ajattele että olisin saanut nyt tehdä kaiken mitä tahdon, vaan uskon etten koskaan tule nauttimaan elämästäni. Pelkään vain koirani ja äitini puolesta, miten pärjäisivät.
Mutta joo, voisin aivan hyvin kuolla nyt heti, vaikka tuskallisestikin. Minä en kipua pelkää.
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.03.2008 05:36
En pelkää kuolemaa. Pahemmin en myöskään mieti sitä, sillä se on vain kuolema. Enemmänkin mietin kuolemista, sitä yhtä hetkeä, enkä mitään mitä liittyy sen jälkeiseen. Ihan myöskin sen takia koska sitä ei voi tietää mitä sen jälkeen tapahtuu, luultavammin ei mitään: elämä on tässä ja nyt.

En myöskään elä jokaista päivää viimeisenäni. Elän päivän vain päivänä, siis tässä hetkessä. Teen sen mitä haluan joka päivä, mutta en kuitenkaan mieti, että voisin kuolla sitä tehdessäni, tai että voisin huomenna kuolla. Jos kuolen, niin sitten kuolen. Ainoa mikä haittaisi olisivat lähimmäiset jotka jäisivät suremaan.

Eli ei, en pelkää kuolemista vaan sitä että se sattuu tai jäisin eloon. Siis jos teoreettisesti miettisin itsemurhaa. Samalla myöskään en halua kuolla, vaikka olen samaan aikaan halunnut kuolla jonakin vuonna emo ja nakki kun tuli mietittyä itsemurhaakin pikkuisen "ohimennen". Mutta sekään ei ollut kuolemisen takia, vaan elämisen kärsimyksen.

Lainaus: Arawyn

En sanoisi pelkääväni kuolemaa, en vain halua kuolla liian aikaisin.

Minulla vähän toisin päin En halua elää todella vanhaksi kurpaksi. Mutta toisaalta ei sitä huomenna huvittaisi kuollakkaan, tosin en sitä mieti enkä pelkää.

En myöskään tajua miksi ihmisillä on niin suuri pelko kuolemaa kohtaan, saati sitten tuo pirunmoinen itsesuojeluvaisto ja elämänhalu, saati sitten itmurhan tehneitä ihmisiä halveksutaan. Luonnollinen kuolema on kuitenkin kaunis asia, jos se tapahtuu oikeutetussa mielessä. Toisaalta tuleehan itsekin sitä rekkaa väistettyä kun se ajaa kohti katua ylitettäessä (toisaalta se sattuisi niin helvetisti meitsiä, sivullisia saattaisi myös loukkaantua ja aiheuttaisi henkisiä ongelmia itse kuljettajalle).
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.03.2008 17:41

Lainaus: Gocom

En halua elää todella vanhaksi kurpaksi

en miäkään. suunniteltiin yhden kaveriporukan kanssa että jos tehtäs joukkoitsemurha ennen neljääkymppiä. toisaalta olis kiva kuolla johonkin sairauteen tai onnetomuudessa.
Kirjoittanut: DeathOfYourLife (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.03.2008 17:44
pelkään enemmänki vanhenemista kuin kuolemaa.. kuolema on mielestäni aika kiehtova asia.. mihin sen jälkee pääsee ?
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.03.2008 08:31

Lainaus: DeathOfYourLife

pelkään enemmänki vanhenemista kuin kuolemaa.. kuolema on mielestäni aika kiehtova asia.. mihin sen jälkee pääsee ?

Valoon joka panee vedet valumaan silmistä ja sattuu niin pilusti, tai sitten pimeyteen jossa ei näe jaskaakaan eteensä... ja tietysti ikuisesti. Ja tämä kaikki huvi siunatuu täysin ilmaiseksi. Näitä syntymän perusetuja PS. Ei tosikoille.
Kirjoittanut: drama_queen (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.03.2008 09:51
En oikeastaan. Kävin tammikuussa erittäin lähellä kuolemaa ja osaan arvostaa elämää. Kuolema tulee ei sille mitäänn voi. Se tieto on yksi inspiraatio elää täysillä!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit