Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pelkäätkö kuolemaa?

Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.11.2008 20:33
en itseasiassa, mutta en kuitenkaan välttämättä haluaisi kuolla,ku oon vasta 14, ja mulla on vielä kaikki kokematta...
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.12.2008 00:08
Jos joutuisin kuolemaan väkivallan aiheuttamalla tavalla, tai muuten järkyttävän raa'asti ja fyysisesti sattuen, pelkäisin sitä tietysti aivan kaameasti.
Mutta toisaalta, kun en pelkää mustia aukkojakaan, ja muita tuntemattomia paikkoja, siinä määrin en pelkää kuolemaa.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.12.2008 11:56

Lainaus: Mystification

Jos joutuisin kuolemaan väkivallan aiheuttamalla tavalla, tai muuten järkyttävän raa'asti ja fyysisesti sattuen, pelkäisin sitä tietysti aivan kaameasti.

Mutta eihän siinä tapauksessa se ITSE KUOLEMA olisi se pelottava asia, vaan väkivalta ja kipu ENNEN KUOLEMAA.
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.12.2008 12:33
Lacy gloom
Tottakai kirjoitin aika epäkorrektisti, mutta yhtä lailla oma logiikka kuitenkin sanoo että se tapa, joka johtaa kuolemaan on aivan yhtä suuri iso osa itse kuolemaa kuin se lopullinen sammuminen.
Tajuan kyllä pointtisi ja ruoskin itseäni siitä että menen taas kirjoittelemaan ennen kuin ajattelen edes koko asiaa loppuun.
Kirjoittanut: Miitu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.12.2008 01:36
Minä en pelkää kuolemaa itsessään enkä vanhenemista, mahdollisesti kuolinhetkellä saatan pelätä siihen liittyviä asioita - ei hotsittaisi kuolla hukkumalla tai väkivallan uhrina. Ei kyllä ole edes kiire kuolla, itsellänikin on tavoitteita jotka olisi kiva saavuttaa ennen grande finalea. Enemmän minua huolettaa miten esimerkiksi lemmikeilleni tapahtuu, kun ovat minulle miltein kaikki kaikessa, saavatko hyvät ja rakastavat kodit joissa ei kiusata ja ruokaa on.

Kuolema on oikeastaan hyvin jännittävä ja kaunis asia. Se on totta että elämä päättyy joskus ja se päätös on koruttomasti kuolema, mutta silti siinä on jotain hyvinkin mystistä. Tiedä sitten onko siellä kuoleman takana yhtään mitään muuta kuin pelkkä tyhjyys ja oman olemassaolon menetys vai pitääkö jokin uskonnon näkökulma paikkansa, mutta hyväksyähän tosiasiat pitää.
Ainoa mitä toivon olisi se, että saisin kuolla kauniisti.
*höpöti höpöti*
Kirjoittanut: Jacob (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.12.2008 08:19

Lainaus: Miitu

Tiedä sitten onko siellä kuoleman takana yhtään mitään muuta kuin pelkkä tyhjyys ja oman olemassaolon menetys vai pitääkö jokin uskonnon näkökulma paikkansa, mutta hyväksyähän tosiasiat pitää.

Minuakin asia kiehtoo, harmin paikka vain kun kukaan ei tiedä mitä sitten tapahtuu, niin paha perehtyä asiaan. Itse uskon, että kun itse kuolee, niin yksinkertasesti oma mieli katoaa vain maailmasta ja ruumis jää elollisten keskuuteen. Uskon, että ihmiset sitten tulevat maailmaan toisina ihmisinä, ei sillä tavalla että oma sielu jatkaisi vaellustaan. Havainnollistan näkemykseni näinkin löyhästi: Pelaat peliä, ja olet pelannut hahmollasi aivan pelin loppuun, eikä sillä ole enää tekemistä. Siinä vaiheessa aloitat uuden hahmon, jolla ei ole mitään tekemistä edellisen hahmosi kanssa, se on vain uusi hahmo samassa maailmassa.

Jaarittelemiseksi meni, asiaan.

Pelkään kuolemaa tässä vaiheessa elämää jossain määrin, sillä mitä jos yhtäkkiä jään auto-onnettomuuteen ja olen tajuttomana siihen asti kunnes kuolen? Miten enää voisin sanoa viimeiset sanat ennen kuolemaani ihmisille joita rakastan? Eniten minua pelottaa äkillinen kuolema mainitusta syystä. Koska en usko että ihmisillä on sielua, en usko että se jäisi kummittelemaankaan, jos jäisi, yrittäisin ilmoittaa asian tai pari läheillisilleni. Jos minulle ilmotettaisiin että kuolisin vuoden sisällä, olisin varmaan järkyttynyt aluksi kun se tuli odottamatta, mutta luulisin että sen jälkeen olisin suhteellisen tyynenä ja tekisin muutamia tärkeitä asioita joita en ole pystynyt tehdä koulun ajanviennin takia, kuten mahd nopeasti yrittäisin tavata ystäväni, jonka kanssa olen ollut yhteydessä vain puhelimella ja tietokoneella.

Tällasta nyt, korjailen ehkä tekstiä vähän selkeämmäksi myöhemmin kun on enemmän hereillä.
Kirjoittanut: BluhtEngl (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2010 00:27
kunhan ei liian aikasin ja ei tarvis kärsiä ni ei oikeestaan. vanhemmiten sitä kyl taitaa arvostaa enempi. kuolematonkaan en haluu olla. ainoona hengissä maailmalla EI!!! se olis kirous.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2010 18:36
Kyllähän tuo käy ahistamaan jos sitä liikaa ajattelee, mutta ei se päässä jatkuvasti pyöri. Toivottavasti ei ole edessä vielä pitkään aikaan. Ei ole mitään halua kuolla näin nuorena.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.09.2010 20:50
En mä halua vielä kuolla. Pelkään enemmän että jään kitumaan, halvaannun tms, etten voi edes itseäni tappaa. Toisaalta taas pelkään että kuoleminen sattuu. Kuoleman jälkeen tuskin on mitään. Eikä kuollutta haittaa olla kuollut?
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.09.2010 00:22
Ei kuolema ole unta kummenpaa, enhän pelkää nukkumaan menoakaan miksi siis kuolemaa?
Monesta meistäkään ei jää kuoleman jälkeen kuin hailea muisto omaistemme mielikuvitukseen, joka sekin katoaa heidän mukanaan.
Jotkut voivat jäädä kummittelemaan ajatustensa, tekemisiensa tai taiteensa kautta onttoina vääristyvinä symboleina henkilöstä joka joskus oli olemassa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit