Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pelkäätkö kuolemaa?

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 25.03.2008 11:09
Sikäli pelkään, sikäli en.

Minulla on suuri kammo esim. kuolla hukkumalla, jonka takia en uikaan mielelläni. Minusta on tullut myös hirveän varovainen ja itsesuojeluvaistoni on kasvanut hirveästi lapsuusvuosilta, sen takia myös koko ajan vahdin muita, esim. käsken pois kaiteilta ettei vain joku putoaisi ja satuttaisi itseään tai vielä pahempaa. Itseni puolesta en sitten muuten sikäli pelkää kuolemaa, koska sitten kun kuolen itse, kuolen vain ja se siitä. Itsellenihän siinä ei ole mitään pahaa, kun elämäni vain sammuu. Ihmisen kuolema on paha vain muille ihmisille, ei enää kuolleelle itselleen.

Toisten ihmisten kuolemaa sitten pelkäänkin.
Kirjoittanut: ShadowChild (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.03.2008 11:34
Itse en myöskään pelkää pahemmin kuolemaa, mutta se että muut jäävät suremaan (jos jäävät) on vähän inhottavaa ajateltavaa. Itse kuolema enemmänkin kiehtoo kuin pelottaa, ei tarvitsisi enää elää täällä missä kaikki menee aina vain ääliömäisemmäksi touhuksi. Kuolemassa saa rauhan täällä vallitsevalta kaaokselta. Itse varmaan kuulun tuohon joukkoitsemurhasakkiin kun rupeaa ikä "pelottamaan" liikaa ja muutenkin rupsahtamaan.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.03.2008 11:58
En pelkää itse kuolemaa, mutta pelkään kipua, joka siihen mahdollisesti voi liittyä. Kuolemaa ei voi välttää, joten turha sitä on pelätä. Mitä sen jälkeen tapahtuukaan, niin se on sitten sen ajan murhe (tai riemu).

Enemmän pelkään sitä, että joku rakas kuolee. Olen jo menettänyt isäni ja pelkään, että äiti kuolee ennen kuin pystyn taas käsittelemään läheisen kuolemaa. Vaikka onhan äiti vielä suht nuori, niin pelkään silti. Pelkään omaa suruani, että se musertaa täysin. En pelkää sen mahdollisesti kuolevan ihmisen puolesta, vaan omasta puolestani, miten jaksan. Toivon vain, että kuolema on mahdollisimman kivuton (niin minulle kuin kaikille muillekin).
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.03.2008 21:17
Ei, en pelkää kuolemaa. Sen tiedän, että jonain päivänä tulen täältäkin lähtemään. Ja se tapahtuu omankäden kautta. Eniten ehkäpä pelkään sitä että en saisi päättää lähdöstäni itse. Esim. sairastuisin, johonkin pahasti ja tietäisin kuolevani sen vuoksi.

Lainaus: Elvira

Enemmän pelkään sitä, että joku rakas kuolee.

Näin mullakin. On tullut jo liikaa menetyksiä tässäkin elämässä..
Kirjoittanut: Halfheart (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.03.2008 21:33
En pelkään, kuolema pelkää minua.
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.03.2008 22:17
En voisi sanoa pelkääväni. Mun ajatukset kantautuu tähän aiheeseen tosi usein ja tahtomattakin. Tarpeeksi kauan kun sitten omassa mielessä tätä juttua setvii, oon huomannu et siin on jotain kiehtovaakin. Mitä ihmiselle käy kun kuolee? Hmm...
Menin taas vähän yli aiheesta...

Vaikka välillä ja tosi usein tulee epätoivo ja ahdistus, sain tajuta viikonloppuna että jos nyt lähden, jää multa paljon kaunista ja elämisen arvoista kokematta. Onhan mulla äiti, joka rakastaa mua. Isän on jo aika vienyt. Ja mulla on myös kavereita, vaikka en aina tulekkaan niitten kaa toimeen. Ja kohtuullisen kokonen ihmisjoukko mut kans tuntee, etten ihan lopullisesti oo yksin.

Siispä, kuolema tai ei. Se on oma päätöksesi. Jos lähdet, varmasti jotain jää jälkees.
Kirjoittanut: Anna (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.03.2008 22:49
En pelkää kuolemaa.
Itseasiassa minulla on aina ollut melkein sairaalloinen halu tietää mitä on kuoleman jälkeen.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: darkAngel
  • Lähetetty: 25.03.2008 22:52

Lainaus: Anna

En pelkää kuolemaa.
Itseasiassa minulla on aina ollut melkein sairaalloinen halu tietää mitä on kuoleman jälkeen.

eikös kaikilla ole jonkin asteinen halu tietää mitä on kuoleman jälkeen. mutta täytyy myöntää että itsekkin olen joskus miettinyt todenteolla itsemurhaa vaan ja ainoastaan uteliaisuudesta.
Kirjoittanut: Anna (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.03.2008 22:56
darkAngel, niin siis juuri tuota tarkoitankin. Minä oikeasti kerran melkein teinkin itsemurhan silkasta uteliaisuudesta. Kiitän nyt ystävää joka sattui paikalle.
Kirjoittanut: Che (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.03.2008 00:45
en, se on vain yksi etappi ikuisessa elämässäni onhan sitä jo käyty kolkuttelees viikatemiehen ovelle useampaan otteeeseen mut ne on sit eri tarinoita ne
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit