Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pelkäätkö kuolemaa?

Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.09.2008 19:23
Pelkään, mutta yritän tottua ajatukseen että jonain päivänä viikatemies käy kylässä ja vie mennessään.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.09.2008 20:39
sitten on aikaa pelätä kun noutaja on jo vieressä.

mutta se on sen ajan murhe, kyllä se vielä selviää... ennemmin tai myöhemmin kun pääsee kokeilemaan jokainen.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.09.2008 11:57
Death is the last great adventure. Pitää elää niin että kun viikatemies tulee tuomaan kukkia, kohauttaa olkapäitään ja sanoo "kaikkea muuta sitä jo onkin kokeiltu. BRING IT!"
Kirjoittanut: PuzzleMind (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.09.2008 18:46
Minä käsitän kuoleman hetkeksi kun ihminen nukkuu pois, en ennen enkä jälkeen sitä. Joten periaatteessa silloin kuolema pelottaa minua. Kuinka kivulias koko prosessi on, pettääkö ensin keuhkot ja sitten tukehtuu kuoliaaksi tms.

Kuoleman jälkeinen tila, olemattomuus tai miten sen haluaakaan sanoa, ei varsinaisesti pelota. Ei silloin ole tunteita tai mitään muitakaan aisteja. Jos sielu jatkaa ruumiin kuoltua, olettaisin että sitä vain kuin kelluisi painottomassa tilassa ilman mitään aisteja. Tiedä sitten häntä mitä se oikeasti on.

Lyhyemmin sanottuna, en kait pelkää kuolemaa, vain tapaa kuolla.
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.09.2008 17:10

Lainaus: Arawyn

En sanoisi pelkääväni kuolemaa, en vain halua kuolla liian aikaisin.

Tuo oli aika hyvin sanottu, sitä mieltä olen itsekin. Haluan vain nähdä mitä sitten tapahtuu, vielä minulla ei ole siitä valmista teoriaa/uskomusta. Joitain tapoja kuolla pelkään kyllä, en halua kuolla kivuliaasti.

Toki läheisten kuolemaa pelkään jonkin verran.
Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.09.2008 17:37

Lainaus: PuzzleMind

Lyhyemmin sanottuna, en kait pelkää kuolemaa, vain tapaa kuolla.

Minä samoin. Itse kuoleman ajatus ei pelota, mutta jos kuolema olisi kivulias, pelkäisin sitä yli kaiken. Sellainen tuska, joka tappaa... brr... toivottavasti vain nukun rauhallisesti pois, kun on sen aika.

Luulen tosin, että vaikka sanon, etten pelkää, pelkään kuitenkin jollain asteella. En vain pelkää aktiivisesti. Mutta esimerkiksi jos ajattelee, että tietäisi kuolemansa hetken tarkkaan, päivämäärän ja ajan, ajatukset ja tunteet ennen sitä olisivat varmasti pahempia kuin itse kuolema. Eli pelkäisin kuolemaani, jos se olisi tiedettävästi lähellä. Nyt saatan vaikka ensimmäisenä jäädä auton alle astuttuani ulos ovesta, mutta koska en tiedä sitä tai ajattele sitä, en pelkää sitä.

Eli: tällä hetkellä en pelkää kuolemaa, mutta jos joutuisin nyt kuolemaan ja tiedostaisin sen, pelkäisin sen hetkellä sitä aivan kamalasti (suorastaan kuollakseni, mikäs sen parempi sanamuoto).
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.09.2008 17:53

Lainaus: tuulikello

Eli pelkäisin kuolemaani, jos se olisi tiedettävästi lähellä. Nyt saatan vaikka ensimmäisenä jäädä auton alle astuttuani ulos ovesta, mutta koska en tiedä sitä tai ajattele sitä, en pelkää sitä.

Sama juttu. Olisi todella ahdistavaa saada tietää tyylin "sulla on kaksi viikkoa elinaikaa jäljellä". Olis liika juttuja, joita haluaisin vielä ehti tehdä eikä muutenkaa olis mukavaa, kun sitten sitä murehtisi varmaan sen lyhykäisen loppuelämänsä.
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.09.2008 19:21
Miksi pelätä kuolemaa, kun kaikki se kuitenkin kohdataan, toiset enemmin, toiset myöhemmin. Ei maailma lopu kuolemaan. Vaikka minua ei enää olisi, ei maapallo lakkaisi pyörimästä. Parasta on, ettei itse saa päättää milloin tämä matka päättyy. Ihmiset kuolevat, omaiset surevat, mutta maailma jatkaa kulkuaan.

Itse olen saanut kohdata kuolemaa elämässäni usein, ja minulle se on täysin luonnollinen asia. Surusta pääsee yli, ja aina ei ole aihetta suruunkaan. Juuri tänään sain kuulla serkkutyttöni kuolleen sairaalaan, hypättyään pää edellä asfalttiin erään rakennuksen katolta, ja maattuaan koomassa sairaalassa pari päivää. Sympatiaa ei minulta heru itsemurhan tehneille. Itsekästä ja todellisuuden pakoilua. Olisin vain sen tahtonut hänelle sanoa, että hän on ainutlaatuinen, eikä maailmassa toista samankailtaista. Ihminen on kumma otus, se selviää KAIKESTA, jos vain haluaa. Ei sen tarvitse paeta vastuuta, osoittaa heikkouttaan ja satuttaa lähimmäisiään siksi, ettei ole uskaltanut kohdata vaikeuksia, tai hakea apua.
Kyllä varmasti itse kullakin on päiviä, jolloin tuntuu, että tahtoisi kaiken vain loppuvan,
mutta silloin on hyvä mennä nukkumaan, jos huomenna ois ees vähän parempi olla, ja näkee asiat selvemmin, ja koettaa löytää ne elämän positiiviset asiat, kaikki kyllä kääntyy vielä paremmaksi jonain päivänä. Tälläkin tytöllä oli koko elämä edessä, hän oli vasta yläasteella.
Tottakai se sattu, jos joku itselle oikeasti läheinen poistuu, ei kyyneleet ole pahasta.. Saa surra, ja pitääkin. (Tämän tytön kuolema ei koskettanut minua, se ei tehnyt mieltäni surulliseksi. Tähän syynä voi olla se, että hän ei ollut minulle läheinen, sekä hänen oma päätöksensä riistää henki itseltään.)
Miksi ihminen, joka ei saa päättää omasta syntymästäänkään saisi päättää omasta kuolemastaan?

Eikä matka toki kuolemaan pääty, minä en usko niin, en halua uskoa.

Saitte pitkän sepustuksen. Tässä mielentilassa, ja kaikkien tämän päivän kummallisten tapahtumien varjossa kirjoitan, joten yrittäkää suodattaa kornia tekstiäni.
Kirjoittanut: Tyhjäpää (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.09.2008 21:56

Lainaus: Arawyn

En sanoisi pelkääväni kuolemaa, en vain halua kuolla liian aikaisin.

Mulla on sama juttu. Tuntuisi kauheelta ajatella kaikkee mikä jää kokematta... Jos kuolisin nyt, en olisi käynyt edes kertaakaan kapakassa...
Kirjoittanut: Cyberi0n (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.10.2008 19:07
En pelkää kuolemaa. Minusta se on luonnollinen ja kaunis asia. Ja uskon, ettei tuo elämä pääty kuoleman jälkeenkään kokonaan.
Kannattaa vaan elää päivä kerrallaan ja ottaa siitä kaikki ilo ja kokemus irti. Jos alkaa miettimään elämän lyhyyttä ja sitä mitä kaikkea et ehdi sen aikana tehdä, niin ei siitä tule kun ahdistuneeksi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit