Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pelkäätkö kuolemaa?

Kirjoittanut: mrpsychopatic (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.09.2010 02:33
En sinäänsä pelkää,enemmänkin vituttais vaan jos kuolis nyt kun en oo vielä päässy kunnolla elämään.
ei hirveesti tuu vaivattua päätä kuoleman pelolla
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.11.2010 19:48
Kuolema on lahja elämän jälkeen. Ainoastaan se mahdollinen kipu ja kärsimys ennen sitä vapautumisen hetkeä saattaisivat olla pelättäviä asioita. Ja jokainen ansaitsee kuolemansa, ja vielä jos on vara valita miten ja milloin, niin sekin on jokaisen oikeus. Siksi en hyväksy sitä että yritetään pitkittää kuolevan elämää, jos kuoleva vain haluaa kuolla, tai ei ymmärrä olevansa elossa.

Jos itse kuolisin tässä seuraavan 5 minuutin aikana, niin en katuisi mitään, ja minua jäisi kaipaamaan vain hyvin pieni joukko. No, onhan sekin jonkinlainen saavutus elämässään, että joku kaipaa kun on poissa.
Kirjoittanut: Literatura (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.11.2010 19:16
En useinkaan mieti kuolemaani. Jos kuolisin kärsien ja hitaasti, pelkäisin varmasti. Myöskään sairaalassa letkujen varassa makaaminen tajuttomana ei tunnu mukavalta vaihtoehdolta. Olen kuitenkin niin nuori ja elämänhaluinen, että tuntuisi mahdottomalta kuolla nyt, kun niin paljon on vielä asioita koettavana ja elämää edessä. En myöskään haluaisi jättää läheisiäni suremaan kuolemani takia.

Mutta onko mikään tästä edes sitä varsinaista "kuoleman pelkoa"? Mikä sitä on, ellei kuolemaa ennen tapahtuvien asioiden ja sen vaikutuksen pelkääminen?
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.11.2010 19:21
En. Pikemminki palvon sitä, heh! Kuolema on osa elämää ja sellainen kuolema millainen elämä on ollut. Kuolema on tosin hyvin houkutteleva vaihtoehto silloin tällöin mutta miksi pitäisi lähteä sinne ennenaikojaan kun siitä ei loppujen lopuksi tiedä mitään? Kuolemahan voi olla myös loputon tutkimusmatkojenkohde mutta siinä on vain sellainen ikävä puoli jos tulee tehtyä "vikapäätös" ja haluaakin takaisin tänne "elävien kuolleiden" -maailmaan niin paluulipun vain harvat ovat saaneet...
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.11.2010 20:16
En pelkää, en ole koskaan pelännyt, sillä kuolemahan on mitä armollisin tapahtuma, itsestäänselvyys, mikä täytyy kohdata. Joskus lapsena puolestaan kauhistelin itseäni ajatuksella siittä, miltä tuntuisi jos menettäisin vanhempani, tai toisen heistä, eli aikoinaan mietiskelin ajatusta kuolemisesta lähinnä toisten kohdalle, en itseni. Minulle on ajansaatossa myös muodostunut tunne siittä, että helvetti on siellä missä ihmisetkin, siellä missä olen ajatuksineni, eli tässäkin ajatelmassa kuoleminen on se vapauttava tekijä. Jottei viestini menisi liian synkäksi, niin lienee syytä todeta, etten aikoihin kaipaile viikatetta mukanaan kanniskelevaa otusta luokseni, vaikka kiehtovalta tuntuisikin kokea miltä terä maistuu. Muutenkin, ehkä eniten pelkään elämässäni tyystin yksin jäämistä, sekä lopullista joutumistani vuoteen omaksi, pelkkä ajatuskin kauhistuttaa...
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.05.2012 00:05
Joku sanoi joskus, että lapsuus on ohi sillä hetkellä kun tietää joskus kuolevansa. Toisaalta, kun on ollut lähellä tarpeeksi monta kertaa, sitä tavallaan oppii olemaan pelkäämättä kuolemaa, joskin voi tulla eteen se hetki, jolloin sitä toivoo. Se, mitä sen jälkeen tapahtuu, vai tapahtuuko mitään, on ihan jokaisen arvaus, vaan eipä sillä suuresti väliä. Helvetti tai Taivas, ei suuresti eroa, koska jos eläessä on ollut isompia, parempia, kauniimpia, kauheampia, vahvempia, viisaampia, tyhmempiä, rumempia, heikompia, synkempiä, valoisampia, toivottomampia, toiveikkaimpia, vakavampia, ja lapsellisimpia, niin miksei sitten taivaanrannan tuolla puolen.
Mutta varmaa on vain se, että niin kauan kuin keuhkot vetävät ilmaa ja sydän jaksaa pumpata verta, niin viikatemiehellä on *aatanallinen homma yrittää saada niitettyä minua vehreämmille laidunmaille.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.05.2012 15:10
Ajattelen usein kuolemaa. En pelkää, en kammoa, vaan lähinnä leikittelen ajatuksillani. Joskus pelkään, että päässäni niksahtaa, ja alan oikeasti satuttaa itseäni. Ja kuka senkin määrittelee? Tähän asti olen tyytynyt pelkkään ajatteluun, joka ei satuta ketään. En kerro ajatuksistani kenellekkään, koska en halua huolestuttaa, tai vielä vähemmän, että minulle yritettäisiin hankkia jonkin sortin apua. En ole hullu. Tiedän omat rajani, ja että minä aion porskuttaa menemään vielä jonkin aikaa, mieluiten loppuun asti. En aio luovuttaa matkan varrelle, vaikka mieli tekisi.
ystävälläni oli poikaystävä pari vuotta, joka piinasi ystävääni jatkuvilla "tapan itseni jos jätät minut" viesteillä. Joskus poika kertoi miettivänsä, oliko lähellä junarataa. Se oli ystävälleni kamalaa, mutta hän ei uskaltanut jättää suhdetta. Sitäpaitsi hän taisi oikeasti rakastaa poikaa. Lopulta poika pani poikki, ja se oli yhtäaikaa suru ja helpotus ystävälleni. Vieläkään ei jätkä ole itseään nirhannut, mutta hirveän huolen hän sai paskamaisuuttaan aiheutettua. Itse en aio alentua pelotteluun.
Aion elää.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 17.05.2012 07:55
En varsinaisesti pelkää, mutta en myöskään odota. Lähtö tapahtuu sitten kun on sen aika, mutta toivottavasti saan elää vielä pitkään.
Kirjoittanut: Carmel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.05.2012 14:02
En varsinaisesti pelkää koska en usko että mitään pahaa tapahtuu kuoleman jälkeen - olen ateisti - mutta toivon että itse prosessi tapahtuu nukkuessani.
Kirjoittanut: Yöperhonen (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 21.05.2012 21:56
Kyllä pelkään ja paljon Luulen että just sen takia ku ei voi tietää tarkalleen mitä tapahtuu jos mitään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit