Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Manga ja anime.

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.01.2007 15:42

Lainaus: Ximmo

Ainoa hyvä juttu, mitä japanista on tullut, lienee seppuku/harakiri. Suosittelisin kaikille j-rockin ystäville.

Jaa kumpaa siis suosittelet? Taitaa olla hienoinen vivahde-ero noissa...

Mutta joo, kun sulkee korvansa ja silmänsä errrrrrnuilta, lolitoilta ja muilta ihquttajilta, niin tulee sieltä japaniasta jotain hyvääkin. Esimerkiksi Final Fantasyt, sekä maanmainiot Dynasty Warriors ja Samurai Warriors. Leffapuolelta ainut katsottava on Final Fantasy XII Advent Children (ai että, mitä tietokonegrafiikan silmäniloa! Hävetkää disneyt ja pixarit...). Japanista tulee myös loistavaa paperia meitä pieniä paperinpaikkaajia varten, ja paperille tehty perinteinen taide on silmiähivelevää.

Jne jne. Taisi pointtini tulla selväksi siitä, että Japani on muutakin kuin isosilmäisiä vähäpukeisia piirroshoratsuja!
Kirjoittanut: Dante (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.01.2007 15:47
Minä luen ja katson aika paljon mangaa ja animea. En tiedä mikä siinä on, mutta se vain on niin hyvää. Luen aika monia sarjoja, mutta anime on jäänyt vähän vähemmälle.
Kirjoittanut: Dante (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.01.2007 15:48

Lainaus: Piiskansiima

Taisi pointtini tulla selväksi siitä, että Japani on muutakin kuin isosilmäisiä vähäpukeisia piirroshoratsuja!

Hyvin sanottu.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 04.01.2007 15:57

tulee sieltä japaniasta jotain hyvääkin

Jep, viimeimmäksi sieltä tuli Nintendo Wii.

Leffapuolelta ainut katsottava on Final Fantasy XII Advent Children (ai että, mitä tietokonegrafiikan silmäniloa! Hävetkää disneyt ja pixarit...).

On nähty, mutta mielestäni se oli kaikin puolin pettymys. Animaatio toimi paikoin hyvin, mutta osittain jäi valovuoden päähän mm. Disneyn ja Pixarin tuotoksista. Mikäli tietokoneanimaatio kiinnostaa, niin suosittelen katsomaan Immortel (ad vitam).

Japanilaisista leffoista pitää tietenkin mainita Tetsuo 1 ja 2. Ne ovat aika hilpeitä tekeleitä.

Taisi pointtini tulla selväksi siitä, että Japani on muutakin kuin isosilmäisiä vähäpukeisia piirroshoratsuja!

Joo tuleehan sieltä paljonkin kivoja asioita, mm. hyviä autoja ja viihde-elektroniikkaa. Olin aika tyrmäävä tuossa aiemmassa kommentissani, mutta se vaan on mun kirjoitustyyli joskus väsyneenä. En vaan jaksa käsittää mitenkään sitä, että joku maa tulee muotiin. Mä oon itse kuunnellut japanilaisia punkki/hardcore-bändejä jo 15v sitten ja nyt yhtäkkiä kaikki lapset kuuntelee jotain japanilaista, niinkuin koko maata ei olisi koskaan aiemmin ollut kartalla ollenkaan. Tuntuu, että mikä vaan sieltä tulee, on hyvää. Ei noin. Ei todellakaan noin. Onko seuraava kohde kenties Intia, sikäläiset Bollywood-leffat ainakin olisivat vaihtelua satunnaisten tanssikohtaustensa kanssa.

----------
Lopuksi lisää elokuvasta Immortel (ad vitam), kirjoitin tämän joskus blogiini (tämä on tiivistetty tekstiversio):

Immortelin on ohjannut sen perustana olevien sarjakuvien luoja Enki Bilal. Tämä näkyy ulospäin jonkinlaisena kompromissittomuutena ja sarjakuvista tutuilla kamerakulmilla. Leffa on Sin Cityn tyyliin sekoitus ihmisnäyttelyä, CGI:ta ja perinteistä piirustusta/animaatiota. Ulkoasu on todella kaunis, aivan samaa jälkeä kuin Bilalin sarjakuvissa. CGI ei leffan pienestä budjetista johtuen ole samaa tasoa kuin suurissa Hollywood-toteutuksissa, mutta toimii erinomaisen hyvin, sillä mitään realismia tässä ei todellakaan tavoitella.

Elokuva sijoittuu vuoden 2095 New Yorkiin, mutta tämä scifi-kehys on vain tapahtumapaikka, sen suuremmin tuosta ajankohdasta ei oteta iloa irti. Eli se on vain viitekehys, joka mahdollistaa jonkinlaiset futuristiset totalitäärimeiningit ja muut tieteisleffoista tutut ihmiskunnan ikävän kohtalon viitteet. Itse tarina kertoo muinaisen Egyptin jumalasta Horuksesta ja hänen visiitistään maan päällä. Kuvioon liittyy myös ihmiseksi pyrkivä humanoidi ja kapinallinen, joka on vastarinnassa poliisivaltion (ja valtion kumppanina toimivan suuryhtiön) natsimeininkiä vastaan.

Immortel on likaisen kaunis, tyly ja anteeksiantamaton. Sen tarinassa on imua. Henkilöhahmot ovat hieman ohuita, mutta riittävän mielenkiintoisia, koska heidän tekojaan ei selitellä amerikkalaiseen tyyliin. Moni asia ja henkilö jää täysin arvoitukseksi, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Nykypäivänä meille tyrkytetään liikaakin valmiiksi pureskeltua huttua. Kyseessä on toiminnan täyttämä tieteiselokuva, mutta silti siinä ei suuremmin juosta poliisia karkuun tai tehdä muitakaan perusjuttuja, joita kaikissa Hollywoodin tieteistekeleissä on. Sen sijaan se on pohdiskeleva, sisältää (minun perverssistä mielestäni) mielenkiintoista dialogia, jopa kauniilla runoilla höystettynä.
Kirjoittanut: Komori (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.01.2007 11:14
Juu, kyllähän sitä on jonkin verran tullu katsottua ja luettua. mutta suomennokset voisivat painua sinne minne ne kuuluvat.
Lista mangasta ja animesta mitä olen kattonu/lukenut on valtava.
Yksi parhaista on kieltämättä Hellsing(ja death note)!
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.01.2007 10:20
Ei kolahda. Ei niissä mitään pahaakaa mielestäni ole, mutta niitä ei vain tule seurattua.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.01.2007 14:05

Lainaus: Komori

Hellsing

Hellsing <333
Löytyykö parempaa maan päältä?

Paitsi tietenki Immortal Rain...
Kirjoittanut: Jensu (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.01.2007 17:39
Eih, en tykkää kummastakaan....niissä on joku, että ei vain uppoa.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.01.2007 13:32
minuun on tosin en ole mikään japanifriikki, tykkän enemmän eurooppalaisista sarjakuvista mutta japanilaiset tekee kyllä parhat piirretyt, siis animet.

seuraan basiliskia, hellsingiä, full metal alchemistia, trinity bloodia, inuyashaa ja angel sanctuarya.
Kirjoittanut: Komori (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2007 13:43

Lainaus: Kuunsilta

mutta japanilaiset tekee kyllä parhat piirretyt, siis animet.

Siis yleensä. semmoset valtavat chibi silmät ärsyttävät.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit