Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pyrittekö täydellisyyteen?

Kirjoittanut: kauhukakara (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.04.2007 13:07
Piirtämisen suhteen olen perfektionisti. Joskus sitä toivoo, että omaisi oman piirtäjäidolin piirrustustaidon, mutta tuskinpa se aina helpottaisi kun on omista töistä kyse.
Muuten en täydellisyyteen pahemmin pyri.
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.04.2007 15:19
Vain joissakin asioissa. Koulussa yritän tehdä kaiken mahdollisimman hyvin, mutta koskaan en ole tyytyväinen loppu tulokseen. Pahinta on kuitenkin kun kyttään muitten virheitä ja teen kohta sen jälkeen itse samat virheet. Minusta on täydellisyys todella kaukana.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.04.2007 16:35
Melkein kaikessa. Koulussa, ihmissuhteissa, omassa ulkonäössä. Ja juu, olen myös äidinkieliperfektionistejä. Mutta joskus kyllä tulee niitä päiviä että päässä vain naksahtaa ja olen kaukana täydellisyydestä.
Kirjoittanut: suden lumo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.04.2007 14:24
Mikä äidinkielessä on sellaista että on pyrittävä täydellisyyteen?
(huomaan että todella moni on sanonut sen..hassua)
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 30.04.2007 20:44

Lainaus: Lilith

Olen enemmän "ei se ole niin justiinsa" ihmisiä eli jos joku ei ole täydellistä annan sen olla.

Niin miekin olen "noita ihmisiä" ja pyrkiydyn millin tarkalle alalle, heh! Pitää skrapata sitten siellä, ettei tule keskiverto työntekijää vaan voisi sanoa ammattilainen.

Lainaus: Lilith

Ainoa täydellisyyden tavoittelu kysymys on meikkaus

Joo, kulmat ja sitten kissa-silmämeikissä pitää molempien viirujen silmäkulmissa olla samanlaiset, symmetriset. Muuten menee hermo.
Kajaalillakin onnistuu mutta eyelinerillä saa siistit ja täydelliset.
(ja prkl, hävitin senkin sitten jonnekin peräkylään )

Pyrin piirtämisessä täydellisyytten mutta kärsivällisyyteni on lyhyt, joten piirtäminenkin taukosi vuosiksi. Pitäisi harjoittaa sitä taas. Koin pienen henkisen kuoleman ja jäälleensyntymän tässä elämänmuutoksessa, joten jos nyt luovuus taas kukoistaisi. Ainakin unet kertoo niin, että pitäisi kirjottaa ja piirtää (näen nimittäin painajaisia, joka kertoo, että pitäisi purkaa sitä päänsisäistä luovuutta)

Yritän nyt ottaa rennommin tuon perfektionismini kanssa, koska muuten stressaan ja olen pahalla päällä, kunnes jokin on täydellinen, vaikkei ikinä tunnu olevan.

Joten en ole ihan täydellisesti perfektionisti (onneksi, muuten joutuisin jonnekin lukkojen taakse hermoromahduksen vuoksi) mutta joissakin asioissa saatan olla. Myös siksi menetän hermoni kun minulla on keskittymishäiriö.
Kaikki ei aina vaan mene niin kuin haluaisi.

Äidinkieli oli kanssa joskus mutta noh, olen repsahtanut. En jaksa, en välitä, eikä se maailmaa kaada. Etenkin kun miehellänikin on luki- ja kirjoitushäiriö. Hänellä se on todettu, minulla ei mutta tiedän, että minullakin on se.

Lainaus: Swanette

Olen muuten huomannut, että jos tarpeeksi kauan pyrkii kaikessa täydellisyyteen viimeistä piirtoa myöten, lopulta voi käydä niin, että väsyy siihen ihan kokonaan. Sitten ei enää jaksakaan tehdä oikein mitään kunnolla.

No mie luovutin ihan kokonaan tässä vuosien mittaan. Välillä oli kuin vuoristorataa, että jaksoi skarpata ja pyrkiä täydellisyyteen mutta sitten romahti ja tultiin vuoristorataa alas ja kovaa, eli lopetin täydellisyyden tavottelun, jotenkin siihen todella väsyi. En jaksa vieläkään oikein tehdä mitään kunnolla. En tiedä pitäisikö jutella jonkun kanssa, että olisiko taustalla muutakin. Äh, who cares, I don't.

Tulikin mieleen off topicina, että living dead girl tai feel so numb on miun biisejä Rob Zombielta.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 01.05.2007 17:55

Lainaus: suden lumo

Mikä äidinkielessä on sellaista että on pyrittävä täydellisyyteen?
(huomaan että todella moni on sanonut sen..hassua)

No minulla se on ainakin sitä, että en pidä etenkään kirjoitetussa kielessä yhdyssanavirheistä, joistakin puhekielisyyksistä, omistusliitteiden puuttumisesta ja niin edelleen. Muilla se on yleensä ihan ok, etenkin jos tosiaan on esim. lukihäiriö tms, en muiden virheistä useinkaan ala nipottamaan. Kuitenkaan en itse voisi kuvitella kirjoittavani tyyliin "Minun polku pyörä on punanen ja silleen tiäksä".

En kuitenkaan väitä ettenkö kuitenkin tekisi virheitä, varmasti teen. Ja puhun ihan tavallista puhekieltä kieliopillisesti "virheellisine" muotoineen.
Kirjoittanut: taiteiliavihannes (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.07.2007 14:24
Vaikka sitä en aina itse huomaakaan, pyrin täydellisyyteen. Esimerkiksi en kestä sitä, jos en opi jotain asiaa heti, nyt, tällä sekunnilla. Koulunkäynnissä se eniten ehkä ilmenee.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 06.07.2007 16:54

Lainaus: taiteiliavihannes

pyrin täydellisyyteen

Ootko koskaan ajatellut kirjoittaa nimimerkkiä täydellisesti - noin niinkuin kieliopin kannalta? Noh, lopputuloshan ei ole tärkeintä, pyrkimyksestähän tässä keskusteltiin.
Kirjoittanut: Kivesnipsutin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 06.07.2007 20:11

Lainaus: kauhukakara

Piirtämisen suhteen olen perfektionisti.

Sama. Lisäksi meikkien täytyy olla koohdallaan, silloin kun meikkaan mutta mikään ei koskaan ole täydellistä, joten en jaksa edes yrittää.
Kirjoittanut: AnQ (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.07.2007 21:56
Kai sitä jokainen omalla tavallaan pyrkii, mut miten kukakin täydellisyyden käsittää, on sit jo ihan toinen juttu. Kyllä mie joskus onnistun tiettyjä täydellisyyteen pyrkiviä piirteitä itsessäni huomaamaan, esim. miusta on äärimmäisen tärkeää, että kotona on tavarat paikoillaan ja pölyt imurissa. Ei tuokaan mitään pakkomielteistä siivoamista tarkoita, mitä joskus nyt vaan tuntuu, että vaapun avokin perässä vahtimassa, ettei sotke mitään x) Oon oikeesti varmaan ihan hirveä kotityranni.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit