Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pyrittekö täydellisyyteen?

Kirjoittanut: Bastard (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.07.2007 21:39
Vaikka en sinällään absoluuttista täydellisyyttä olekaan koskaan tavoittelemassa, on minulla pakkomielteenä funktionaalisuus turhankin monien asioiden kanssa ja tuota kautta tietynasteinen hyötykäytön/tavoitteiden maksimointi. Esimerkiksi pyrin olemaan sekä fyysisesti että henkisesti vahva, mikä näkyy mm. ruokavaliossa ja turhan pitkälle vietynä elämän rationalisoimisena. Jälkimmäisestä seuraa se, että tuppaan kyseenalaistamaan normaaleina pidettyjä asioita ja mietin, onko asioilla loppupeleissä merkitystä. Vaikka kuinka päätyisi järkeistämään asioita, ei tunteistaan pääse eroon, joten tämäntyyppinen asioiden priorisointi tekee välillä aika vainoharhaiseksi.

Erityisen hyvin asioiden kyseenalaistaminen näkyy omissa töissä kuten valokuvauksessa ja musiikin tekemisessä. En koe aikaansaannoksiani erityisen kelvolliseksi, jos niissä ei ole jotain omaleimaista tai muuta, mikä erottaa ne vastaavanlaisista teoksista. "Ihan kiva" ei ole riittävä, mutta yritän sisäistää ajatuksen, että tekemällä oppii, eli ei pidä jättää ideaa unholaan, vaikka se ei olisikaan mitenkään erikoinen. No joo, pyrin siis sittenkin täydellisyyteen. =P
Kirjoittanut: Pudotus (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.09.2007 10:24

Lainaus: Bastard

Vaikka en sinällään absoluuttista täydellisyyttä olekaan koskaan tavoittelemassa, on minulla pakkomielteenä funktionaalisuus turhankin monien asioiden kanssa ja tuota kautta tietynasteinen hyötykäytön/tavoitteiden maksimointi. Esimerkiksi pyrin olemaan sekä fyysisesti että henkisesti vahva, mikä näkyy mm. ruokavaliossa ja turhan pitkälle vietynä elämän rationalisoimisena. Jälkimmäisestä seuraa se, että tuppaan kyseenalaistamaan normaaleina pidettyjä asioita ja mietin, onko asioilla loppupeleissä merkitystä. Vaikka kuinka päätyisi järkeistämään asioita, ei tunteistaan pääse eroon,

Nyt ei voi sanoa kuin että sama homma.
Kirjoittanut: Emily (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.09.2007 12:15
Olen huomannut tuon koulutehtävien kanssa. En haluaisi millään palauttaa niitä, kun niistä löytyy koko ajan korjattavaa. Ajattelen, että ne on surkeita ja että haluan olla paras. Olen vielä tarkempi niiden kanssa kuin koskaan ennen.
Kirjoittanut: Lathring (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.10.2007 19:16
Ennen mulla oli juuri se kun mikään ei riittänyt missään asiassa, ei mitään väliä miten pienessä. Jotenkin se vaan vähitellen lähti, kun mä aloin ajattelemaan että eihän niillä jutuilla oikeasti mitään väliä ole ja päätin keskittyä olennaiseen. Esim. piirtäminen ja kirjoittaminen on niitä lajeja missä kelpaa vain paras. Olisi (on) sietämätöntä tehdä puuttellisia töitä. Harmi vain lun mikään ei oikein tunnu kelpaavan niin puuttellisia ne loppujen lopuksi ovatkin...
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.10.2007 19:18
Olen aika perfektionisti sellaisissa asioissa, jotka merkitsevät minulle paljon (esim. piirtäminen ja jotkut sarjakuvat). Muissa asioissa olen aika suurpiirteinen. Ehkä vähän liiankin.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 15.10.2007 20:40
Pyrin täydellisyyteen siinä yhdessä asiassa, jossa se ei koskaan tule olemaan mahdollista; omassa itsessäni. Salillakäynti, putsaaminen, puleeraaminen, värjäys, meikkaus, manikyyrit, kosteutus...

...Miten jokin mikä on lopultakin turhaa, voi olla näin ihanan kiduttavaa ja kiduttavan ihanaa?
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.10.2007 18:01
PÖH, täydellisyys on illuusio.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.10.2007 19:39

Lainaus: Dragonfly

PÖH, täydellisyys on illuusio.

NIINKÖ TODELLA?! O_O Eikö olekaan mitään täydellisyyden määritelmää tai checklistiä?!?!? Toivottavasti tuo kommenttisi oli sellainen "koska itsestäänselvyyksien ja korulauseiden laukojille on kiva nälviä" -tyylinen, kieli poskessa tehty. Kaikkihan nyt jukolavita tietää että täydellisyys on illuusio, täydellisyyttä ei olekaan, kukaan ei ole täydellinen jne jne jne jne, mutta se ei estä sitä että siihen pyrkii.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.10.2007 19:54
Tietysti pyrin ja petyn pahasti jos en siihen pysty. Kaikesta pitäisi olla kymppejä, ja koska olen tasaisen kasin oppilas, tunnen olevani epäonnistunut. Tunnen itseni myös epätavallisen typeräksi ja hidasälyiseksi sekä toivottoman pitkäveteiseksi keskustelukumppaniksi, jonka mielipiteet ovat äärettömän tylsiä ja argumentit niin paradoksaalisia etteivät ne vakuuta ketään.

Jei. Siinä pientä juttua.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.10.2007 20:42
Hienoksi laittautuessani pyrin kokoamaan yhteen sointuvan asun sekä siistit meikit ja huolitellun ulkonäön. Vaatteiden sopivuuden kannalta pyrin kyllä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit