Se oli tossa vuonna 1992 kun olin kuudennella luokalla, ja katoin telkkarista ohjelman jossa puhuttiin jotain Iron Maidenista. Innostuin musasta valtavasti, ja pian oli ko bändin kasetteja laatikko pullollaan. Samalla halusin tutustua metalligenren muihinkin bändeihin, ja sieltä sitten löyty iso kasa uusia ihastuksen kohteita. Sit aloin koulussa käyttää bändipaitoja ja siniset farkut ei enää kelvanneetkaan, piti olla yhtäkkii mustat!

Sit maantienharmaa palmikko vaihtukin mustaksvärjättyyn, tupeerattuun tappuraan, ja ostin adidasten tilalle ekat maiharit.
Siihen aikaan ei gooteista puhuttu, mua kutsuttiin yleensä hevariks, saatananpalvojaks tai punkkariks. Ite en sen kummemmin edes ajatellut mikä olin. Mulle riitti se, et mä vaan olin.
Vuosien myötä tyyli vaihtui naisellisempaan ja aloin enemmän ja enemmän kiinnostua sellasista asioista, jotka on goottikulttuurille tyypillisiä. Tuli erilaisia bändejä, raapustelin kirjaani runoja kuolemasta ja kadonneesta rakkaudesta ja olin totaalisen kypsyny kaikkeen ja masentunu. Ratkaisin ongelman tarttumalla huumeisiin.
Yhtenä päivänä kuulin jonku jutun goottien tekemisistä, ja sillä hetkellä mä tajusin: "Hei, mähän oon just tollanen, mä oonkin siis aina ollu gootti!"
Noin se lähti. Matka oli raskas, olin siellä pikkukaupungissa nyt ihan varmaan se saatananpalvoja tai noita! Koin vuosien aikana tosi rankkoja juttuja mitä tässä nyt en ala selittään, mutta identiteetti säilyi ehjänä vaikka moni muu ominaisuus menikin rikki siinä kaikessa.
Nyt on tämä päivä, ja voin ylpeänä tunnustaa olleeni 15 vuotta gootti, ja sellaisena myös aion pysyä. Kuinka moni muu foorumilainen voi tunnustaa olleensa "aito, oma itsensä" 15 vuotta?
Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.