Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.11.2006 17:53
siitä asti kun olin tietoinen olen pitänyt pitkäletti-miehistä, ensimmäinen ihastus oli Martin Eriksson (E-typen laulaja, dance/konemusiikkia xD) Elikkä pitkätukkaiset miehet ovat aina olleet kiinnostuksen kohteena ja tulee aina olemaan. Hehhe, ei kovin liittynyt aiheeseen, mutta monilla goottimiehillä on ainakin vähän pidempi tukka.
Kirjoittanut: Ukuli (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.11.2006 12:42
Pikku hiljaa elo on muuttunut ns. synkemmäksi. En kyllä sanoisi synkäksi, sillä näin hauskaa ei totisesti ole eloni vielä koskaan ollut. Jossain yläaste aikoina sitä vain keksi miten kiva väri musta on pukeutua jne... ja miten outoja ja mielenkiintoisia säkeitä pää pystyykään tuottamaan vihkon nurkkaan. Oman itsensä tajuaminen gootiksi tapahtui melko vähän aikaa sitten, sitä ennen ei pahemmin nimikettä ollut, paitsi se "friikki, joka pukeutuu mustiin".
Kirjoittanut: nefertiti (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.11.2006 21:12
Kun olin pikkutyttö esikuvinani olivat teini-ikäiset punkkari- ja hevari-isoveljeni. Terapeuttiäitini tuli viime kesänä ajatelleeksi että onkohan sillä ollut muhun jotain vaikutusta kun huudatetaan morbid angelia seinän toisella puolen kolmevuotiaasta asti.

Ei musta kai ihan goottia tullut, tämmöinen synkeä massametallisti. Ehtiihän tässä vielä ryhdistäytyä.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.11.2006 14:56
Lainaus: Doomeri Lainaus: poison
Lainaus: Devilsbride
En tiedä miten minut luokiteltaisiin, muottiin en halua, olenko edes gootti. En pysty luokittelemaan.

Ei kannata stressata itseään luokittelulla, on vain se mikä on.

Aivan. Luokittelu on syvältä.
Kirjoittanut: Zombina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.11.2006 15:08
Lainaus: Mariel Luokittelu on syvältä.

Niin juuri.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.11.2006 15:56
Lainaus: Mariel Aivan. Luokittelu on syvältä.

Niin on. Mutta musta tuntuu että kuitenkin kaikilla on sisäsyntyinen tarve kuulua johonkin. Ehkä siitä se luokittelu on syntynyt.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 14.11.2006 16:39
alkuihminen oli "laumaeläin". yksin ei pärjännyt kauaa. aina ihmiset on kerääntyny yhteen muutamia mustia lampaita lukuunottamatta. Tarve kuulua johonkin on vaisto, joka saattaa pelastaa hengen
Kirjoittanut: blackie (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.11.2006 22:06
Lainaus: Devilsbride Elikkä pitkätukkaiset miehet ovat aina olleet kiinnostuksen kohteena ja tulee aina olemaan.

Kuulostaa ihan multa

Hmmh...Aloin pukeutumaan eri tavalla vasta tän vuoden kesällä. Joten en omista vieläkään kovin paljon mitään hienoja goottivaatteita... Kavereitten mielestä tyylini muuttui hyvään suuntaan ja paljon kehuja tulee vieläkin Paitsi ukilta ja mummilta.. Eivät millään meinaa hyväksyä, mutta eivätpä oikeestaan oo koskaan hyväksyny mitään asioita mun elämässä. Varsinkaan mun musiikkimakua. Enimmäkseen kuuntelen jotain heviä tai siihen suuntaan menevää, en oikeestaan goottimusiikkia. Hevistä oon tykänny jo muutaman vuoden, joten ehkäpä musiikkimakuni ja kiinnostukseni synkkiin asioihin sai pikkuhiljaa mun pukeutumisen muuttumaan.
Kirjoittanut: Nocturnia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.11.2006 16:04
Lainaus: SaMArA Ensin otin tyylistä hieman vaikutteita omaani, mutta homma taisi karata käsistä ja tässä sitä nyt ollaan...

Samoin kävi minullekkin.
Kirjoittanut: NoraFilth (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 03.12.2006 20:29
Minä en ole gootti. Joskus kutsun itseäni kootiksi ja myös porukat/muut ihmiset kutsuvat minua siksi, mutten ole. Se olisi liian rajoittunutta. Minä pukeudun mihin haluan, kuuntelen mitä haluan ja ajattelen mitä haluan kuulumatta mihinkään lahkoon. Vaikka Goottivaatteet minua pääasiassa kiinnostavatkin ja kuuntelen myös "goottimusiikkia", mutta saatan tykästyä ihan mihin vain.

Minä olen uusio-"gootti", wannabeeksikin voidaan kutsua. Olen ollut vasta parisen vuotta semmoinen tummaanpukeutuvampi, vielä seiskalla ja kasillakin käytin vaaleita ja värikkäitä vaatteita, kun yritin sopeutua massaan (ysilläkin minulla oli vaaleat hiukset ja käytin edelleen niitä samoja vanhoja vaatteita). Vasta ysin lopussa minä "heräsin"; Aloin pikkuhiljaa välttämään värikkäitä vaatteita ja pukeutumaan tummiin vaatteisiin mitä löysin ihan normaaleista teinikaupoista. Ennen olin ollut epävarmempi, ja itsetuntoni koko ajan parani ja osittain myös masentuneen mielialan takia aloin kiintymään koko ajan raskaampaan musiikkiin. Lukion ensimmäisenä vuonna muutuin kokoajan enemmän tähän suuntaan mutta ainakin ulkoinen kehitys oli aika hidasta. Vasta lukion ekan talvella tilasin ensimmäiset kunnon "gootti"-vaatteeni x-tra-x:lta, ja siitä lähtien olen niitä keräillyt.

Viime kesänä kiersin festarit, tuskan, ankan ja sauna open airin, jossa esiintyi minulle Cradle of filth, jota aloin fanittamaan lukion alussa.
Siinä aikana, ysin loppu---- lukion ensimmäinen kuuntelin lähinnä jotain Cofia, Cobia, Marilyn mansonia, Dimmuja, Sentencediä, Type o negativea, Noumenaa ja Nightwishiä. Olin tuskin kuullutkaan goottimusiikista. (toki kuuntelen myös noita edelleen)

Vasta nyt viime kesästä lähtien on musiikkimakuni laajentunut (lähinnä kiitos siitä kuuluu laittomalle latausohjelmalle; radio ei paljoa auta goottimusiikin tai edes metallimusiikin löytämisessä). Nyt olen löytänyt mielimusiikkini, jonka kirjo on monipuolinen ja olen myös löytänyt "sieluni ja tyylini". Se mikä olin ennen, olin minä joskus kauan sitten, mutta se ei ollu niin "minämäinen" minä. En sopinut siihen tyyliin ja maailmaan.

Nykyään kuuntelen esimerkiksi Two witches, God module, Combichrist, Ajattara, Turmion kätilöt, Emperor, Belphegor, Illnath, Cradle of filth, Hocico, moonsorrow, Slayer, suicide commando, impaled nazarene, dj proteus, rammstein, skinny puppy, ayria, catamenia, satyricon, carpathian forest, chimaira, gothminister, paradise lost,vnv nation, the kovenant,theatres des vampires, deathchain, deathstars, angelspit, finntroll, blutengel, burzum, ektomorf, cannibal corpse, rotten sound,.. Joitakin noista kuuntelen satunnaisesti ja vain harvoilta olen jaksanut levyn ostaa polttaminen ja kavereilta lainaus on edullisempaa! (ja nyt juuri ei edes muitu kaikki bändit mieleen mutta tossa joku litania ulkomuistista )

Mutta juu, en usko että kukaan tavallaan yhtäkkiä "muuttuu" gootiksi, mutta ei gootiksi tosiaan synnytäkään.. Ei kukaan synny korsetti päällä =)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit