Gootti.net

Sisarukset

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.05.2008 19:44
En löytänyt tällaista aihetta mistään, joten parempi on ettette kaiva sellaista jostain kivenkolosta. Ja jos sellainen jossain kolossa on, niin antakaa mädätä siellä, sillä minun topikkini on parempi kuin se vanha topic!

Eli siis, mitenkäs teidän perheenne rakentuvat? Onko siskoja ja/tai veljiä? Sisarpuolia kenties? Vai oletko ainoa lapsi? Jos olet, niin olisitko halunnut sisaruksia? Jos sinulla on sisaruksia, millaisia he ovat ja millaisissa väleissä olet heidän kanssaan?

Siinäpä keskustelunaihetta. Kiinnostaa, koska itselleni on neljä sisarusta joiden kanssa minulla on varsin vaihtelevat välit.
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Devilsbride
  • Lähetetty: 22.05.2008 19:58
Itselläni on kuten myös, neljä sisarusta.
Kolme nuorinta heistä ovat ns. puolikkaita, mutta ihan aitoina niitä on aina tullut pidettyä.
Vanhemman sisarukseni, sisareni kanssa on sitten aivan samat vanhemmat.
Nuorimmaisien iät ovat sen verran lähellä toisiaan, että viimoisesta ei kuitenkaan tullut iltatähti, phuh.

Vanhempi sisareni on aika korkealla jalustalla arvostuksessani, nuo pienemmät sitten ovat vähän vaihtelevaa sakkia, jos heille on mukava niin vastakaiku on yleinen, mutta useimmiten onnistun polttamaan päreeni melko nopeaan, ja varapäreitä palaneiden tilalle ei kovin nopeasti siinä tilanteessa saakaan.

Ovat ne ihan jees, ainoana lapsena olisin taatusti vieläkin turhamaisempi (sietämätön), joten hyvä näin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:05
Jahas, taas kaivetaan ainutlapsi-stereotypiat ja "mulla-on-sentään-4567-sisarusta-ette-te-muut-tied ä-elämästä-mitään" -marttyyriudet esiin.

Minä olen perheen ainut lapsi, enkä oikeastaan ole koskaan sisaruksia kaivannut. Mitäpä sitä vanhempien päätöstä vastaan vikisemään.
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:12

Lainaus: Devilsbride

ainoana lapsena olisin taatusti vieläkin turhamaisempi (sietämätön), joten hyvä näin.

Niin varmasti olisin minäkin, vanhempani ovat sen tyyppisiä. Mutta sehän tosiaan on ihan vanhemmista ja lapsista kiinni. Myös isojen perheiden lapset ovat usein kuspäitä ja pilalle hemmoteltuja.
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:12
Minulla on yksi muutaman vuoden nuorempi pikkusisko. Ihan hyvät välit meillä on, tietyssä mielessä jopa suht läheiset. Nykyään enää emme riitele pahasti, toisin oli pari vuotta sitten.. Vaikka silloinkin olimme kaikesta huolimatta läheisiä.
Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Riddler
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:14
Omistan kaksi vanhempaa siskoa, joista toinenkin jättää minut tämän kesän jälkeen. Siskoni ovat minulle todella tärkeitä, kuten äitinikin, ja minulla on hyvät välit heidän kanssaan, paremmat mitä koskaan on ollut, johtuen varsinkin omasta henkisestä kasvustani. Vanhimpaan tulee pidettyä vähemmän yhteyttä, koska tyyppi sattuu asumaan yli 500 km:n päässä, mutta puhelin pelaa ja aina, kun hän tulee kotiin tai menen visiteeraamaan hänen residenssiinsä, eivät kilometrit tunnu välillämme ollenkaan.

Keskimmäinen siskoni on ollut minulla turvana ja tukena kotona vielä tämän vuoden, mutta kaikkien on aikanaan lähdettävä pois lapsuudenkodista, tässä tapauksessa opiskelemaan. Olen ehkä enemmän samankaltaisempi ajatuksiltani ja tavoiltani hänen kanssaan, mikä johtuu osaksi vain kahden vuoden ikäerostamme.

Vaikka minulla onkin ihana perhe, olen silti kaivannut nuorempaa sisarusta, koska kun olen nuorimmainen, en tiedä, miten käyttäytyä lasten kanssa ja se korpeaa minua. Vanhempi velikään ei olisi pahitteeksi.
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:15
Mulla on yksi isoveli, joka on mua vaan 2 vuotta vanhempi. Ollaan oltu aina hirveen läheisiä ja hyvää pataa keskenämme, ehkä myös ton pienen ikäeron takia. Aivan pikkukakaroista asti on aina keksitty jotain hauskaa tekemistä yhessä ja oltu enemmän kavereita kun sisaruksia. Kaipa toi veikka oli mulle eräänlainen esikuvakin aikanaan, kaikki piti tehä niin kuin isovelikin.

Luulen myös, että yksi syy miksi viihdyn niin hyvin poikien/miesten seurassa aivan kaverimielessä (nimim. yläaste poikien kanssa), on se että vietin lapsuuteni niin tiivisti veljen kanssa. Huumorista tuli vähän samanlaista ja joskus mun on ollut vaikea oikeasti kestää naisseuraa, kun on tuntunut niin älyttömän vaikeelta tää meidän naisten meno.

Veljen kanssa on muutenkin kulkenut esim. musiikillinen historia aika käsi kädessä ja jo pienenä kuunneltiin paljon samoja bändejä, vaikkei veljelle se Spice Girls koskaan ihan iskenytkään.. . Nykyään musiikkimaut on ehkä vähän enemmän menneet omia teitään, toi veli kun ei ihan goottimusiikin päälle ymmärrä. Muutamia yhteisiä suosikkeja kyllä vieläkin löytyy. Eikä tää mun vaatemakukaan oikein ihan mahdu sen päähän, mutta ei oo kuitenkaan välittänyt sen kummemin. Jos mä tykkään, niin se on sille ihan okei.

Vaikka ollaankin siis oikeesti tosi läheisiä, niin ulkopuoliselta meidän meno saattaa näyttää vähän nurinkuriselta. Kiusataan toisiamme kokoajan, ärsytetään ja piikitellään. Ainaista sisarussotaa hyvällä mielellä. Lisäksi jaamme yhdessä lukemattoman määrän sisäpiirijuttuja, joille räkätetään kierien lattialla, kun muut kattoo vieressä kieroon .

(Ohhoh, mikä romaani! On se veli vaan niin jees.)
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:20
Minulla on kolme siskoa. Kaksi vanhempaa ja yksi nuorempi. Meillä on todella hyvät välit Pidämme suht usein sisarusiltojakin sun muuta.

Meillä on aikasta hyvä ikäjakauma, sillä vanhimman ja nuorimman välillä on ikäeroa 11 vuotta. Silti olemme kyllä ihan täyssisaruksia Kummasti ihmiset olettavat suoraan, että olisimme vain puolikkaita, kun kahdella vanhimmalla ja kahdella nuorimmalla on niin paljon välissä. Toisella isosiskollani ja minulla on 7 vuotta ikäeroa ja olemme ne keskimmäiset, peräkkäin syntyneet lapset. Mutta hauskaa sitten onkin sitten se, että puhelimeen saatetaan vastata "Sisar kolmonen" "No kakkonen tässä terve!" x) Ja nro. kolme olen minä.

Vaikka ikäeromme on suuri, siitä on myös hyötyä, sillä vanhimmat siskot osaavat hyvin neuvoa meitä nuorempia. Aluksihan siinä kävi tietysti niin, että aiemmin emme oikeastaan tunteneetkaan toisiamme oikeasti. Minäkin kun oli vasta 7-vuotias vanhimman muuttaessa pois kotoa ja pikkusiskoni 5, mutta nyt, kun me nuoremmatkin olemme kasvaneet isommiksi, olemme viimein oppineet tuntemaan myös omat isosiskomme.

Minusta kyllä vanhempani tekivät varsin fiksusti meidän kanssamme. Molemmat ovat ammatiltaan opettajia ja tietävät kyllä, miten lapsia kasvatetaan. Siksi olenkin ajatellut, että oli hemmetin fiksua heiltä hankkia ensin kaksi lasta, odottaa että he ovat jo kouluiässä ja hankkia sitten vasta kaksi lisää, joten ei ollut yhtäaikaa neljää kirkuvaa kakaraa. Olen kyllä nähnyt miten monta, pientä lasta vanhempiaan rassaavat, mutta kun vanhemmatkin ovat olleet jo suhteellisen fiksuja nuorempien vasta syntyessä, on ollut koko perheellä helpompaa. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että olemme suhteellisen hyvin kasvatettuja lapsia.

Mutta heitä en kyllä vaihtaisi mihinkään Eli hyvä näin, suurehkolla perheellä (kuusihenkinen perhe tuntuu olevan nykyaikana jotenkin iso O.o). Ainoa asia, mikä on ehkä mitetityttänyt, on se, etten oikeastaan tiedä, millaista on omistaa veli. Mutta toisaalta taas, tytöthän ovat sentään periaatteessa helpompia kasvatettavia kuin pojat, notta ihan hyvä näin! ;D
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:24

Lainaus: Iiriva

Meillä on aikasta hyvä ikäjakauma, sillä vanhimman ja nuorimman välillä on ikäeroa 11 vuotta. Silti olemme kyllä ihan täyssisaruksia Kummasti ihmiset olettavat suoraan, että olisimme vain puolikkaita, kun kahdella vanhimmalla ja kahdella nuorimmalla on niin paljon välissä.

No eihän tuo mitään. Eräällä kaverillani on isoihin siskoihinsa ikäeroa lähes 20 vuotta! tai no, vanhimpaan siskoonsa 20, nuorempaan 17. Hän onkin itse sitten seuraava, ja sitten vielä häntä 4 vuotta nuorempi pikkuveli. Ja tosiaan täyssisaruksia kaikki.
Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:28
^Äitini kihlatun vanhimmalla ja nuorimmalla sisaruksella on kans ikäeroa yli 20 vuotta, tarkalleen 26, hekin samaa verta ja lihaa :>
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit