Yksi hevosteleva gootike löytyy myös täältä Järvenpäästä. Talli on Järvenpään Ratsastusseuran ratsastuskoulu, joka on pahamaineinen nettikeskusteluissa mutta livenä huomattavasti mukavampi.

Olen ratsastanut sellaiset 13 vuotta, pääosin ratsastuskoulun tunneilla kahdesti viikossa mutta myös erilaisilla hoitohevosilla sekä myös jelpannut hevosenomistajia aina pyydettäessä. Hoitohevosiakin on ollut useampia, sekä tuntihevosia että yksityisiä, mutta ne ajat ovat jo takanapäin kun nykyisin näin "isona" kaikki aika tuntuu vierähtävän enimmäkseen muihin asioihin.
Käyn myös samalla ratsastuskoululla töissä missä ratsastan, yleensä viikonloppuisin minut löytää talikonvarresta ja lisäksi tänä keväänä olen ollut myös iltatallin pidossa, tallillamme kun on "palkallisiin vapaaehtoisiin" perustuva systeemi tässä iltatallissa. Töitä olen tehnyt ysiluokan TET-harjoittelusta saakka eli sellaiset seitsemän vuotta, aina satunnaisen säännöllisesti ja lisäksi kesäisin. Tallillamme on lähes 40 karsinapaikkaa, jotka ovat suurimman osan vuodesta täynnä, joten ihan helpoimmasta päästä ei tuo työ ole.
Kilpaileminen on minulle erittäin tärkeä osa harrastusta, vaikken varsinaisesti kilpailekaan mikään voitonmaku suussa. Ratsastuskoulumme hevosilla saa kilpailla moniin muihin talleihin verraten melko vapaasti myös tallin ulkopuolisissa kisoissa, ja tätä mahdollisuutta yritän hyödyntää aina tarpeen mukaan.
Olen voinut onneksi jatkaa hevosharrastusta myös maagisen 18 ikävuoden rajan jälkeen, koska vanhempani sponssaavat sitä avokätisesti, tokikin maksan esimerkiksi kisareissut ja osan varusteista itse. Äitini ratsastaa myös, joten harrastuksen kalleudesta ei marista, ja ratsastusvarusteeni ovat varmaankin sitten sitä "snobitavaraa" koska kaikki (paitsi paidat jotka ostan henkkamaukasta

) ovat merkkivarusteita: GPA-kypärä, Königsin saappaat, Pikeurin housut... Toisaalta, hyvälaatuiset kamppeet kestävät enemmän kuin joku hööksiroina.
Tulevaisuuden haaveissa on ostaa oma hevonen, mutta koska haluan sellaisen ratsun jonka kanssa voi harrastaa myös kilpailemista, mennee siihen luultavasti "pelkkää puskaratsua" enemmän rahaa. :/ Hyväpalkkaista työpaikkaa odotellessa...