Gootti.net

unien unettava maailma ja hopeareunus

Kirjoittanut: Rottenicia (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.12.2006 20:05
elih kertoilkaapa tänne unia mitä olette nähny ja mikä niissä oli mieleen painuvinta

näin viimeksi pari yötä sitten sellaista unta että menin vanhalla ja kämäisellä metrolla helsinkiin... jostain tosi kaukaa.. sitten niillä asemilla oli hyvin hyvin harmaa ja ankea meininki... joka puolella oli rikottuja tavaroita... sitten metro tuli viimein ulos sieltä tunnelista ja sää oli hirveän aurinkoinen ja hilpeä meno... sitten seuraavat pysäkit olivat jotain japanin tai kiinan kielisiä... lopulta saavuin sillä metrolla helsinkiin ja oli jo ilta... kaikki valot syttyivät ja olin jollakin suihku lähteellä ja istuin sen reunalle...

sellaisten pelottavien unien näkeminen on kamalaa, hirveimmät uneni ovat sellaisia missä olen melkein kuolemassa... ehdin juuri ja juuri pakoon/ välttämään sen... outo toivottavasti ei kerro mistään tulevasta

Moderaattori: Otsikon yhdyssanavirhe korjattu
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2006 15:57
Se on jännä, kun joskus herätessä tuntuu, että unella on jokin merkitys. Sellaiset ovat mieleen painuvia.

Joskus vuosia sitten näin unen jossa isomummoni (joka kuoli kun olin vuoden vanha) pyyhki huuruista peiliä suuri lierihattu päässään.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.12.2006 16:04
pahimpia lienevät unet, joissa aiheuttaa jonkun toisen kuoleman.

mitä se sitten alitajunnasta kertookaan, en tiedä.
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.12.2006 16:15
Yleisimpiä unia mitä näen on kaikki putoamis-unet. Joka kerta putoan jostakin hirmu korkealta, tai sitten minut tyrkätään sieltä. Aina se tuntuu samalta, ihan kamalalta, sittehn säpsähtää hereille inhottavasti, tai herää siihen kun jalat tippuvat sängyltä.
Nyttemmin en ole unia nähnyt, tai mitään niistä en ainakaan muista.
Veden alla hengittämis unia olen nähnyt muutamia, ne ovat yleensä mieluisia. Painajaisetkin ovat häippässeet jonnekin.
Unikirjoista jos yrittää ottaa jotain selkoa niin siinä jo pää menee sekasi, ei niistä kunnon vastausta saa.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.12.2006 17:01
Lainaus: Devilsbride Yleisimpiä unia mitä näen on kaikki putoamis-unet. Joka kerta putoan jostakin hirmu korkealta, tai sitten minut tyrkätään sieltä. Aina se tuntuu samalta, ihan kamalalta, sittehn säpsähtää hereille inhottavasti, tai herää siihen kun jalat tippuvat sängyltä.

Mulla on samanlaisia putous-unia vähän väliä. Mut ei nissä ikinä kuole, vaan selviää korkeistakin pudotuksista. Se pudotus vain ottaa mahanpohjasta, siinä unessa.
Lainaus: Devilsbride Unikirjoista jos yrittää ottaa jotain selkoa niin siinä jo pää menee sekasi, ei niistä kunnon vastausta saa.

Ei ne kirjat auta, koska unet merkitsee kullekin ihmiselle henkilökohtaista asiaa.
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2006 17:31
Lainaus: poison Ei ne kirjat auta, koska unet merkitsee kullekin ihmiselle henkilökohtaista asiaa.

Samaa mieltä, vaikka hauskahan niitä on välillä tutkia.
Kirjoittanut: Garmyad (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2006 17:48
Lainaus: SaMArA Se on jännä, kun joskus herätessä tuntuu, että unella on jokin merkitys. Sellaiset ovat mieleen painuvia.

Joo mulla on ihan selkeästi osa unista jotenkin erilaisia kuin ne tavalliset agenttiseikkailut ja muut sekoilut. Joissain unissa on vaan semmoinen erilainen läsnäolon tuntu ja ne jää jotkut jopa vuosiksi askarruttamaan.
Ajattelen, että ne unet voi tarjota johonkin asiaan näkökulmia, joita en osaa valveilla tulla ajatelleeksi. Joskus taas niissä on kaikki todella selkeästi ilmaistu. Ja joskus näen semmoisia "heads-up" unia, joissa saan pari päivää etukäteen "tietää", mitä on tulossa. Näin kävi esim. siskon kuoleman yhteydessä ja nyt tän viimesimmän eron kanssa. Samoin kuin sitä edellisen.
On se kummallinen laitos tuo ihmisen mieli.
Olen samaa mieltä siitä, että jokaiselle muodostuu se oma koodisto asioille jos ajattelee, mitä jokin merkitsee. Että unen symboleilla ei ole mitään kiinteää merkitystä, vaan tärkeämpää on ne erilaiset asioiden suhteet niissä unissa.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.12.2006 18:27
Näin joskus monta kertaa saman unen yö yön jälkeen. Se meni jotenkin niin, että olin autiomaassa, hiekkaa ja dyynejä joka paikassa. Päivä oli kirkas, mutta jostain syystä kaikki vaikutti hyvin painostavalta - pelkäsin jotain joka oli takanani, mutten nähnyt sitä. Juoksin tätä pelkäämääni juttua/hahmoa/asiaa karkuun, mutta jalkani tuntuivat liian raskailta, jotta voisin päästä pakoon. Lopulta luullessani pääseväni karkuun näin edessäni jonkinlaisen kielekkeen, jota päin juoksin suoraan pystymättä pysähtymään tai kääntymään. Juoksin suoraan pudotukseen ja joka kerta pudotessani heräsin hätkähtäen.

Toisesta unesta, jonka kerran näin muistan vain sen, että heräsin silmät kyynelissä ja nyyhkyttäen. Isäni oli siinä unessa kuollut jotenkin traagisesti ja äitini totesi vain lakonisesti, että "meillä ollaan kovia, meillä ei näytetä kyyneleitä eikä itketä."
Hyvänen aika, että oli muuten paha olo sen unen jälkeen. Oli pakko tarkistaa oliko isä hengissä.

Nyt en ole aikoihin nähnyt kunnon unia tai en ainakaan muista nähneeni. Harmillista tavallaan.
Kirjoittanut: Heartborne (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.12.2006 19:07
Onhan nuita tullut nähtyä. Yleensä en näe mitään unia tai sitten lähes ainoastaan painajaisia.
Viimeisin muistamani uni oli hieman outo. Olin jotenkin ajautunut Venäjälle ja minun täytyi päästä karkuun sieltä. Auto mulla siinä unessa oli, mutta siitä oli bensa loppu. Unen lopussa muistaakseni löysin sitä löböä jostain sirkuksesta.

Nuorempana niissä painajaisissa oli lähes aina susia tai sitten jokin ihmismäinen tumma hahmo, outo hiippari.
Nykyisin yritän päästä sitä jotakin tuntematonta karkuun, mutta tunnen juoksevani liian hitaasti. Ainoa keino paeta Sitä on yleensä hyppääminen alas jostain korkealta tai hukuttautuminen. Ei nuo varsinaisesti ole painajaisia, koska siinä vajotessa yhä syvemmälle veteen tulee levollinen olotila. Voishan noista vetää vaikka minkälaisia johtopäätöksiä.
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2006 21:11
Luin novellin, jossa oli ajatus siitä että unimaailma onkin se oikea todellisuus, ja tämä minkä me katsomme hereillä olemiseksi vain harhaa. Unet , ja mitä niitä muistaa ovat vain heijastumia tästä. Jännä ajatus.

Olen kanssa sitä mieltä että unet ovat henkilökohtaisia ja peilaavat niitä asioita mitä käyt läpi omassa elämässä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit