Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Fantasiahahmot, taruolennot ja satuolennot... Uskotko?

Kirjoittanut: Literatura (Nimetön)
  • • Muokkasi: Literatura
  • Lähetetty: 12.11.2010 21:15
Hauska ajatushan se on, että jotain tuollaista olisi olemassa, mutta minun on kyllä erittäin vaikea siihen uskoa. Jos tosiaan maailmamme olisi täynnä tonttuja, keijuja ja muita satuhahmoja, kaipaisin jotain tieteellisiä todisteita. En kuitenkaan sano sitä mahdottomaksi, koska varmastikaan ihan kaikkea ei voi selittää tieteellä.

Lainaus: Girl98

Ajattelen juuri samalla tavalla!! Ja Daimonit (löytyvät Philip Pullmannin kultainen kompassi- sarjasta) niihin uskon, Ja oma Daimonini, Apollonious, kulkee aina mukanani ja juttelen hänelle. Myös vampyyrit, ihmissudet... no, paha sanoa. Ehkä niitä on olemassa, mutta... no, en tiedä.

En nyt mitenkään tarkoita olla ilkeä, mutta uskoitko näihin olentoihin jo ennen kuin luit tuon kirjan? Minä kun en tuollaisiin olentoihin erityisesti usko, mietin että mistä oma uskosi on lähtenyt alkuun. Näetkö joskus tätä omaa daimoniasi? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, kunnioitan kyllä kaikkien omia näkemyksiä.
Kirjoittanut: ArkkiLuopioX (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.11.2010 03:01
Taidan kuulua siihen koulukuntaan, joka ei usko vielä silloinkaan, vaikka näkisi.
Pyrkisin ohittamaan koko uskomisen turhan vaiheen ja siirtymään suoraan tieteeseen, näkemisen jälkeen vielä potkaisemalla sitä ja sen jälkeen tunkemalla siihen jonkinlaisen mittalaitteen.

Sen sijaan, kannatan kyllä geeniteknologian käyttämistä siihen, että oikeasti geenimuokattaisiin vaikkapa poneista yksisarvisia tuomaan monimuotoisuutta tähän jo kohtuullisesti tuhottuun luontoomme.
Kirjoittanut: DEADBUNNY (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.11.2011 20:48
Uskon melkein kaikkeen mahdolliseen. Melkein 15 vuotta olen elänyt ja saanut jo kokea kaikenlaista...
Tiedän talomme pihassa olevassa erittäin vanhassa omenapuussa asustavan hengen. Pappani kertoi (ja ihan järjissään oli) usein nähneensä puun alla istuvan nuoren tytön vihreät vaatteet yllään. Itse olen nähnyt tytön myös joskus... Tai ainakin niin uskon.

Muttah eli pääasiassa uskon henkiin, haltioihin, vampyyreihin, noitiin, ihmissusiin, näkkeihin, peikkoihin ja oikeastaan melkein kaikkeen muuhun paitsi jumalaan...
Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.10.2012 18:30
Kun ekoja sivuja luin, yllättävän moni kertoi uskovansa keijuihin, yksisarvisiin yms.
Ei olisi uskonut, että lauma gootteja uskoo keijuihin
No, mitenvain.

Itse en ole koskaan uskonut oikein mihinkään. Kyllä, olisihan se niin siistiä, että ihmissusia pegasuksia olisi olemassa, mutta kun ei.
Mutta ei, olen aika pessimistinen olio näissä asioissa. Alle alle kouluikäisenä enää oikein uskonut joulupukkiin ja bout kymmenenvuotiaana lopetin uskoni Jumalaan.
Kun ei voi todistaa, niin sitten ei usko.
Tämmöinen mie olen.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.10.2012 23:52

Lainaus: Trixena

Ei olisi uskonut, että lauma gootteja uskoo keijuihin

No miksikäs ei? Eihän myö mittää saathananpalvaajia olla!

Mitäs mitäs.... Hmm. No kai voisi sanoa että uskon joihinkin taruolentoihin. Erityisesti suomalainen muinaisusko ja sen taruolennot ovat kiinnostaneet minua, kuten myös monet muut luonnonuskonnot. Omien kokemusten pohjalta uskon ehkä eniten erilaisiin metsän olentoihin ja esi-isiin.

Vähiten uskon silti erilaisiin jumaliin, ainakin kaikkivoipaisiin sellaisiin.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.10.2012 18:48
jaaha. Tuntuu kummaliselta, että jumala vedetään mukaan keskusteluun jonkin sorttisena taruhahmona. Uskonnolle on oma ketjunsa keskustella, ettei siitä sen enempää.

Itse en en nyt varsinaisesti usko yliluonnollisuuksiin, mutta henkimaailma voi olla olemassa. Mistä sitä tietää. Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa...
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.10.2012 19:23
Ja minähän en usko mihinkään!

...Vaikka olis se vaan niin siistiä...
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.10.2012 00:20

Lainaus: Sad Angel

Tuntuu kummaliselta, että jumala vedetään mukaan keskusteluun jonkin sorttisena taruhahmona.

No, eikö taruhahmon määritelmä ole se, että sen olemassaolosta ei ole mitään fyysisiä todisteita mutta paljon tarinallisia kuvauksia? Tällä määritelmällä Jumalakin on taruhahmo. Mutta ei siitä sen enempää.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit